The Cross of Changes

Nei, jeg er ikke kristen, og jeg er ikke religiøs. Det har kirken tatt fra meg med sin behandling av enkelte mennesker gjennom tiden. Der har jo vært noen meget positive hendelser her til lands i det siste, men det var for sent for min del.

Som barn overtok jeg min oldemors bibel. Jeg leste i den. Hun var troende, og jeg kunne blitt det, men jeg lever i en tid der alt tyder på ingen Gud. Jeg tror Jesus eksisterte, og at han dro rundt sammen med ‘disiplene’, men jeg tror også han var homo..

For å gjøre det lett sier jeg at jeg er Ateist. For å komplisere det kan jeg si at jeg er humanetisk Ateist. Altså jeg er ikke helt uten tro. Jeg tror det er noe sterkere, en høyere form.

Jeg tror på kjærligheten.

Jeg tror på respekt og karma.

Jeg tror på meg selv.

Og jeg tror på korset, som er eldre enn kristendom eller noen form for religion. Sist i går fikk jeg høre at jeg må jo være kristen siden jeg går med korset. Nei, det må jeg absolutt ikke.

For meg representerer korset noe helt annet. Blant annet tro på seg selv, kjærlighet, respekt, karma, og det å ha noen å se opp til.

For meg er det Madonna (popstjernen) 😉

Her er mine kors, og jeg innser at her er noen av dem som trenger pussing, men det får bli en annen dag.

La hvert enkelt menneske ha sin tro, så lenge den ikke skader andre på noen måte.

Valgte å legge dette ut som min støtte til Sylvi Listhaug.

🙂

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#religion #ikkereligiøs #kristen #ikkekristen #kristendom #ateist #oldemor #humanetisk #kors #gud #respekt #karma #kjærlighet #tro #madonna #sylvilisthaug #listhaug

4 kommentarer

Siste innlegg