Nei til Burka rett og slett, og her er hvorfor!

Burka-debatten står på enda, og vil vel pågå i lang tid fremover. Nå føler jeg for å ytre min mening om den saken, så vet alle dere som leser hvor jeg står i dette. Jeg er I MOT bruk av Burka her i Norge, ihvertfall når det gjelder fastboende. Det er flere grunner til det. Først fordi vi er Norge, flytter man hit fra et annet land så er jeg for integrering der de som flytter hit tilpasser seg det norske samfunn, kultur og væremåte. Viser respekt for folket og landet man befinner seg i.

Dette med unntak av de/oss norske som driver med sjikanering, massemobbing og terror pga at andre ikke har samme mening som dem. Desverre finnes det mange slike mennesker i Norge også. Særlig på internett, i Facebook-grupper.

Jeg er veldig for at mennesker kan være fri til å ha og stå for egne meninger, og ha ytringsfrihet så lenge den ikke brukes til å skade andre.

Videre mener jeg om burka, at den bør forbys i Norge, fordi her beveger man seg i samfunnet som alle andre, åpent, uten å skjule seg. Å skjule seg skaper usikkerhet og frykt hos andre. Her handler det om det ytre. En persons indre, ens tanker, legning, følelser og tro – kan ingen endre. Men det er jo lov å håpe at muslimer endrer tro selv, og tar avstand fra det jeg tenker på som elendighet.

Jeg er også imot burka i Norge fordi den direkte skremmer mange norske (og alle som ikke er muslimer, muhammedanere og islamister. Burkaer er fra og brukes i land der kultur og livsstil er totalt annerledes enn her hos oss. Terror i form av diskriminering, vold, religiøs fanatisme som skjer der hele tiden, og det skaper unødig voksende frykt hos oss andre.

At kvinner går i burka kan også oppfattes som en form for terror.

Burka symboliserer et kvinnesyn og diskriminering som ikke er akseptabelt i Norge. Likestilling er et viktig tema i Norge, og her er man kommet langt. Burka i Norge vil være å sette kvinnesaken og likestilling over et århundre tilbake, og enda lengre. Mange kan påstå at disse kvinnene bruker burka frivillig etter eget ønske. Kanskje.. Men vi vet også at kvinnen er undertrykket, og det er bevist st mange blir tvunget. Vi har hørt om hjernevasking, religiøs fanatisme, koranen og så videre. Vi vet at kvinner hverken skal synes eller høres. Vi vet at menn kan ha flere kvinner, at kvinner bare skal ha en mann, og kvinnen skal adlyde. Vi vet også at en voldtatt kvinne har skylden selv. I deres kultur.

Jeg minner om innlegget jeg ga ut for ikke så lenge siden om min venninne Roja i Alanya i Tyrkia som ble tvunget til å gå i Nikab, tvunget til å gifte seg med fetteren sin da hun var tretten, brent med sigaretter for at hun ikke passet inn..

Link: Historien om barnebruden Roja.

Vi i Norge vil se hvem vi har med å gjøre. Vi vil kjenne igjen mennesker for å være trygge. Mennesker som skjuler seg selv skaper utrygghet. Masker forbinder vi med kriminalitet. Det er heller ikke ukjent at sosialkontor, trygdekontor og offentlige tjenester ikke har kontroll på misbruk av midler gjort av tildekkede flyktninger.

Jeg har hørt mennesker uttale at det er rasister som har slike meninger jeg ytrer her. Det kan jeg si med hånden på hjertet, mine besteforeldres graver, Bibelen og Koranen (🤮) at jeg ikke er. Jeg har også hørt mange av de samme menneskene uttale seg om burka, der det tydelig kommer frem at de ikke vet hva en burka er. Som: “Mange slike burkaer er jo fine, særlig dem som har litt farger og brukes som sjal, men de der helt svarte der man nesten ikke engang ser øynene, de er ikke så fine, de er nesten litt skumle”.

Jeg hørte denne nylig: “Jeg synes kvinner skal få bære Burka i Norge hvis det er dem selv som vil det, vil dem ikke så kan dem få slippe”.

Hallo!!! Det er det som er burka!! En heldekkende drakt som skjuler alt!! Til og med med øynene!! Og “nesten litt skumle”?? Hvorfor skal man pynte på det en mener?? Hva med å bare være ærlige og si hvordan ting er?!! Hva man mener!!! Og hva med å vite hva en snakker om før en uttaler seg (og går så langt som å kalle andre mennesker for rasister??!!!)!

Hva tror dere skjer hvis muslimske kvinner skulle begynne å gjøre som dem selv vil? Hva ville skje hvis de kastet burkaen? Hvordan ville mennene deres reagere tror dere?? Det finnes nok muslimske kvinner som ikke er hjernevasket eller ødelagt av muslimsk fanatisme, men jeg tviler på at de ville fått det bra hvis de av egen vilje gikk imot mennene sine, og/eller sluttet med burka. Så slik jeg ser det ville burkaforbud i Norge være å hjelpe disse kvinnene, det ville integrere dem, sosialisere dem, og ikke minst, det ville fratatt dem skylden. Et burkaforbud er oss alle i dette landet best tjent.. Det samme mener jeg om Chador og Nikab og så videre.

Chimar, Al-Amira, Schaila og Hijab er jeg mer åpen for. Særlig de to siste som kan være vakre antrekk og som samtidig gir muslimske kvinner muligheten til å hedre sin kultur og/eller tro. Men felles for disse antrekkene er at en viser ansikt, hvem man er. Og det synes jeg er helt greit og passende i et åpent samfunn der man kan vise hvem man er uten å måtte skjule seg. Men igjen, det er et symbol for islamisering, så jeg kommer nok alltid til å være mest imot disse plaggene, selv om jeg er litt mer åpen for de som ikke er heldekkende.

Bygging av Moskeer er jeg også i mot da jeg mener at Islam er en ideologi forkledd som religion. Og muslimene trenger uansett bare snu seg mot mekka hvis de ønsker å be.

Takk 😊

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#burka #hijab #chador #nikab #chimar #alamira #schaila #religion #ideologi #islam #muslim #muslimer #islam #islamister #kvinneundertrykkelse #norge #samfunn #kultur #respekt #terror #fanatisme #religiøsfanatisme #tro #ekteskap #tvangsekteskap #rasisme #undertrykkelse #politikk

11 kommentarer
    1. Hvis niqab og burka og alt dette ørkentøyset var normale plagg, normale klær, så hadde det ikke vært noe problem. Men disse plaggene er politiske symboler. Og de skaper et skille, når utlendingene vandrer rundt å våre gater med et telt over hodet, så lager de et skille mellom gode muslimer og vantro, ekle, rasistiske horesvin. Eller nordmenn som vi kaller dem. Så alt dette tøyset ikke bare bør forbys, det må forbys. Det må fjernes fra vårt land.

      Og dere idioter som sammenligner politiske symboler fra ørkenen med tørkleet bestemødrene våre brukte, vær jævlig forsiktig med hva dere sier. Bestemødrene våre brukte disse plaggene for å holde hår og svette unna ansiktet når de jobbet. Har dere bortskjemte idioter prøvd å stå bøyd i en potetåker og plukke poteter en hel dag uten et tørkle på hodet? Nei det har dere faan ikke, dere har aldri jobbet et sekund i deres liv så dette kan dere ikke noe om. Så sitt ned og hold kjeft. Jeg har hørt altfor mange av dere knehøner si “jammen bestemødrene våre brukte jo skaut og det er det samme som hijab!”: Nei det er det faan ikke!

      Og moskeer skal vi selvfølgelig ikke ha i Norge. Vi kan ikke ha terror-sentraler som lærer opp terrorister på norsk jord. Det sier seg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg