Romfolket sett på med et barns øyne..

En ung mamma med en datter som den gang var 10 år hadde noen opplevelser og mammaen skrev dette på facebookstatusen sin en kveld sensommeren 2012;

“Datteren min på 10 år har i sommer hatt STORE problemer med å gå forbi ei tiggerdame utenfor et kjøpesenter her i byen. Tiggerdamen har sittet ute, i regn og vind, – HVER gang vi har vært i byen.. har hun sittet der, med den “lørvete” pappkoppen sin (en ny kopp, revet i toppen sånn at den skal se mest mulig slitt ut). Og hver gang vi har gått forbi har hun pepet til oss med en tynn nesten uhørlig katteaktig stemme..

Datteren min syntes SÅÅÅÅ synd i henne! En dag blei jeg litt irritert, og sa: “Ja, du må gjerne ta med deg sparepengene dine og gi henne om du synes så synd i henne”. Datteren min ble helt forferdet over min uttalelse for hun vet at jeg er snar å gi til folk som trenger.. Hun begynte å spørre.. Hvor sover hun dama om natten mamma?? Jeg svarte som sant er, ‘jeg vet ikke’..

SÅ..!! I dag (datteren min er VELDIG flink på å huske ansikt) traff vi tiggerdamen igjen – UTEN sånn ‘hijab’ som som min datter sa.. altså et hodetørkle som damen hadde på seg når hun satt på plassen ‘sin’ ute på gaten – vi traff samme damemenneske INNE på et annet kjøpesenter. Et kjøpesenter et stykke utenfor byen. Og da hadde hun kledd av seg fillene, og kom sammen med en mann – han i skinnjakke og begge var velkledde og så fine ut – hun sminket slik at hun skled rett inn i folkemengden.

Datteren min ble så lei seg, sint, følte seg sviktet. All medlidenheten hun hadde følt med damen! Og hun hadde til og med vurdert å gi henne sparepengene sine!! “Tenk hvor mange som gir henne penger mamma!!! ..hvor mange hun lurer!!” Ja, hun var sint, vesle jentungen min.. Jeg var ikke så sint, for jeg hadde allerede forstått…!”

Og dette innlegget er fra 2014:

“Et ektepar her i Drammen hadde kjøpt en fin bukett med røde roser som de la på graven til sønnen sin. Om gutten hadde levd ville han blitt 27 år i helgen, den dagen foreldrene la rosene på graven hans. De 25 langstilkede røde rosene ble funnet i hendene på to romenere utenfor McDonalds under 6 timer etter at de ble lagt på graven. Gravskjendingen og tyveriet ble tilstått av to rumenske damer. Men ifølge politiet ble de ikke bøtelagt fordi da måtte de ha blitt tatt på fersk gjerning.

Ikke bare er dette så grovt at jeg ikke har ord. Men her kan ikke romfolket forsvares. Uansett kultur eller religion de har der de kommer fra, så finnes det ikke hverken kultur eller religion som sier at det er greit å skjende, stjele og ødelegge på gravplasser. Uansett religion og hvor du er i verden er et gravsted hellig, og slike handlinger som romfolket bedriver er langt fra akseptert. Det er skammelig, det er så bedritent at nå er det på tide at det må få konsekvenser. Disse to kvinnene som innrømmet skyld burde bli sendt ut av landet, og nektet kommet tilbake. Hvis de hadde prøvd komme tilbake burde de få mange år i fengsel. Det er min mening.

Men neida. I Norge lever romfolket bedre enn alle andre. De kler seg skittent, og ser skitne ut. Det er et triks, en illusjon. De har kledd seg godt og varmt og skal se stakkarslige ut på dagtid. Tidlig på kvelden skifter de. Tar med seg sigarettpakken, siste modell av iPhone mobil, så drar de på bingo. De har egne biler, de okkuperer hus som de bor i, de stjeler møbler og mat og tigger penger. De møtes i utkantstrøkene, der de samles til grilling og fest.

Disse menneskene gjør hva de vil og får alt gratis. Loven gjelder ikke for dem. De bøtelegges ikke, fengsles ikke. De får gratis helsesjekk og gratis legehjelp og medisiner. Og når de med alt dette ikke engang prøver å respektere landet de er i, folkene som gir dem penger, mat, legehjelp, klær og så videre. Når de skjender våre hellige gravsted, når de bokstavelig talt driter på våre døde slekt, familie og venner. Hvorfor er dem her? Hvorfor i helvete er dem her???”

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#romfolket #rumenerne #romanifolket #barn #etbarnsøyne #romfolketdrammen #drammen #tigging #tiggere #politi #detnorskesystem #norge

2 kommentarer
    1. Uff, ja vi har hatt noen kjipe opplevelser med disse selv-jeg og guttungen…
      flere ganger har de forsøkt å dra i han når vi har gått forbi-ropt ‘prins’ og dratt i klerne hans, jeg kan ikke engang forstå hvordan de tror at å skremme en liten gutt skal få mor til å ville gi de noe 🤔😓
      En gang hadde vi syklet til byen, han var fortsatt så liten at han satt i sykkelsete. Da vi skulle hjem igjen, og begynte å låse opp sykkelen og skulle sette han i setet, kom flere av disse damene å skulle ‘hjelpe’ – det endte med at de sto og dro i ungen slik at jeg mistet sykkelnøkkelen i bakken. Da jeg bøyde meg for å ta den opp prøvde de å ta mobilen min ut av lomma mi.
      Jeg jobbet også en periode i ene blomsterboden på torget, der hadde vi ofte kunder som kunne fortelle at blomstene de la på graven til sine kjære forduftet. Senere observert i hendene på en av romfolket. Når man har kjøpt en spesiell blomsterbukett kjenner man den igjen når man ser den.
      Vi hadde også problemer med at bladselgerne var meget hissige på kundene og gikk inn i utstillingen og dyttet bladet i ansiktet på kunder som sto bøyd over blomstene-resultatet ble selvsagt at kundene gikk.
      Ved flere anledninger fikk jeg lunsjen min ødelagt av rumenere som skulle tigge og selge blader, jeg har ikke verdens beste økonomi og ikke hadde jeg lang lunsjpause, så jeg brukte på fine dager å sitte på en benk på torvet, med musikk i øra og Facebook eller en avis på telefonen mens jeg prøvde å spise min alt for dyrekjøpte lunsj. Temmelig tydelig ‘la meg sitte i fred’ men, nei da 😡😤
      Mannen min måtte jage en veldig hissig rumener bort fra sin jobb flere ganger, han skremte kundene fra å gå inn i lokalene til butikken han jobber i.
      For all del-det kan godt hende disse menneskene (eller noen av de) trenger hjelp, men hvorfor får de seg heller ikke en jobb via nav? Nei, de vil ikke inn i systemet.
      Når jeg gir noe til noen, er det til en av de norske alkoholikerne/narkomane som står i byen.
      Da vet jeg i alle fall hva pengene og en og annen sigarett går til 😅

    2. HET: Takk for at du deler, jeg bruker selv gi sigaretter til narkomane som tigger, men ikke de som stopper meg på gata og spør fordi dem ser jeg har en sigarett i handen, dem har gjerne en full pakke på innerlomma 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg