Besøkte min far på sykehuset i dag – 3 år siden sist.

Nå har jeg i dag vært to ganger innom faren min på medisinsk intensiv avdeling her på Drammen sykehus. Vi har ikke snakket med hverandre på tre år denne gang, så det var rart. Angst, sinne og alle negative følelser måtte legges på hylla før jeg gikk inn til han.

Jeg kom inn på det bittelille rommet, der satt han i en stol med rør og ledninger ut av nese, hals, hender og i det hele tatt. Der var et ‘kaos’ av utstyr, og der kom pleiere hele tiden og sjekket det ene og det andre.

Han selv så veldig stusselig ut der han satt, ganske grå i huden, svak skurrete stemme, og noenlunde desorientert. Lungebetennelse, vann på lunger og hjertet. Og mer til. Sykepleierne mente han kunne fortelle meg selv om hva som er skjedd og hva som feiler, noe jeg syntes var ganske spesielt da han tydelig ikke er ‘helt med’.

Var å kjøpte han VG, Dagblad, VI-menn og en DAB-radio som får på både strøm og batterier. Synes det er trist at mennesker som havner i en slik situasjon ikke har radio på rommene engang. Den tid er over siden en i dag må ha det som kalles DAB-radio. Tror han hadde det bedre de gangene han har sittet i fengsel.

Uansett, nå får han lese aviser og ukeblad, og høre nyheter og musikk på radio. Så får han ha lykke til og god bedring. Tenker jeg holder meg unna nå fremover. Han har det han trenger, og han er i gode hender der han er. Han har nummeret mitt, og jeg er oppført som nærmeste pårørende.

Hva mer kan jeg si/gjøre?!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#far minfar #intensivmedisin #drammensykehus #angst #sinne #aggresivitet #vestreviken #vestrevikendrammen #drammen #sykdom #hjerte #lungebetennelse #vannpålunger #vannpåhjerte #desorientert #soning #fengsel #dabradio #dab #nærmestepårørende #pårørende

14 kommentarer

Siste innlegg