Jeg gråter inni meg – vesle Ella..

Det var 18 november i fjor da Ella og jeg var på dyreklinikken. Hun hadde vært til tannundersøkelse, og det var avgjort at hun måtte trekke noen tenner. Den gang hadde dem beregnet at prosessen skulle ta et par timer. Da det plutselig hadde gått en liten time ekstra husket jeg at uroen vokste i meg.

Jeg blir så bekymret, ting som ikke skal skje hender stadig vekk i denne verden. Jeg er ikke den som tenker at “det skjer ikke meg”, eller “det skjer ikke oss”. Så der og da kom det et par tårer.

Ella var lagt i narkose og bedøvd. Det er visstnok en høy risiko med narkose når det gjelder mopsen, ‘flatsnuter’ som dem også er omtalt for. Så den gang var jeg helt tom inni meg. Tom og kvalm. Kvalmen ble sterkere og sterkere. Tomheten ble til en uforklarlig følelse. Hjertet mitt var knust. Jeg var sååå redd for Ella. Gojenta, lille herligste nurket vår. Symbolet for ekte kjærlighet.

Jeg husker også fra forrige gang hvordan Ella var etter hun våknet. Hun var ikke i det samme sprudlende humøret som hun brukte være. Halen hang ned, og blikket hennes var som om jeg hadde klippet en nerve. Ikke mye fornøyd med mennesket sitt. Fikk også beskjed om at hun måtte ta medisiner og smertestillende noen dager. Hun hadde det vondt og var helt utenfor. Men vesle jenta mi, gullet mitt var våknet, og på alle fire. Og det husker jeg veldig godt, hvor glad jeg var for at alt hadde gått bra!!

Den gang ble 3 tenner trukket, av 5 (én dårlig fortann, og to molarer som vokste for tett). Veterinæren hadde ombestemt seg, han mente at de to siste kunne feste seg igjen. De skulle egentlig trekkes fordi dem var litt løse. Men de fikk bli. Derfor er vi innkalt igjen nå ca seks måneder etter.

Så nå er vi på vei til klinikken igjen. Jeg håper så inderlig at de tennene det er snakk om har festet seg, og at det ikke blir noen trekking av tenner. Jeg får sååå angst når Ella blir lagt i narkose og bedøvd. Jeg kjenner angsten bygge seg allerede nå, og jeg har ikke lyst å gi henne fra meg. Jeg har ikke lyst å sende henne med de folka inn på det rommet. Men jeg vet jeg må – så nå er vi på vei.

Gråter inni meg.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#dyreklinikken #dyreklinikkendrammen #anicuradrammen #brakerøya #drammen #dyrelege #tannundersøkelse #trekkingavtenner #tanntrekking #narkose #bedøvelse #høyrisiko #risiko #angst #uro #tårer #mops #flatsnuter #hund #kjærlighet #ektekjærlighet #gråter

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg