Coat Of Many Colors, til minne om mormor <3

Nå er det avgjort at mors begravelse skal være onsdag i neste uke. Dagen før får man mulighet til å se henne på kapellet før begravelsen.

Nå er det slik at jeg bor i Drammen, og hvis ikke flyprisene endrer seg så må jeg ta fly på tirsdag som lander i Harstad klokken 15:00. Det er da det er avtalt å få kunne se mor, så det rekker jeg ikke. Håper å få til en avtale med kapellet at jeg kan dra direkte fra flyplassen og dit.

Jeg vil gjerne se mor før hun begraves.

Da jeg var åtte år hadde mamman min fått nok. Hun sa fra til min pappa at hun ville skilles, at hun kom til å gå fra han. Det aksepterte han ikke og klikket fullstendig. Hun ble da så redd for sitt eget liv at hun løp inn på rommet mitt og låste døren. Hun (og jeg) var da så heldig for den natten sov jeg oppe på rommet til søsteren min. Sammen med henne. Jeg brukte av og til det.

Pappa hentet da øksen og økset i stykker hele døren for å komme seg inn. Mamma hadde da hoppet ut av vinduet og kommet seg inn til naboen og tilkalt politiet. Dem kunne bare roe situasjonen der og da. Så mamma og jeg flyktet til mor og bodde der i over et halvt år.

Mye skjedde den tiden. Og som åtteåring å se seg over skulderen hele tiden, unner jeg ikke noen. Men uten mor hadde det vært verre, hun ga ikke bare mamma og meg rommet i kjelleren og et sted og bo, hun gjorde oss begge mye tryggere enn vi hadde vært noe annet sted.

Perioden hos mor er noe av det tydeligste i oppveksten min. Jeg husker veldig godt den tiden og alt som hendte.

Mor og jeg var mye sammen, mamma jobbet masse. Og jeg dro hjem til mor etter skolen. Mor elsket å høre på Dolly Parton. Jeg også, men hun mest. Så vi hørte mye på Dolly Parton sammen. Og Kenny Rogers. Noen ganger brukte jeg å kjøpe kassetter med Dolly og Kenny til henne på bensinstasjoner, for lommepengene mine. Slike billige piratkopier fra den gang Elektro Nord.

Jeg satt på fanget til mor, tvn sto på uten lyd, ytterdøren var låst, og vi spilte Dolly og Kenny på spilleren.

Trygt og godt <3

HØR:

The Bargain Store (YouTube)

– Love Is Like A Butterfly (YouTube)

– Here You Come Again (YouTube)

Islands In The Stream (YouTube)

Coat Of Many Colors (YouTube)

:

The Bargain Store (Spotify)

Love Is Like A Butterfly (Spotify)

Here You Come Again (Spotify)

Islands In The Stream (Spotify)

Coat Of Many Colors (Spotify)

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mor #mormor #mamma #begravelse #kapell #minnestund #minner #fly #flyreise #barndom #barndomsminner #kenny #dolly #kennyrogers #dollyparton #dollyandkenny #dollypartonandkennyrogers #harstad #tilmor

2 kommentarer
    1. Vi har alle bruk for en ‘mor’ ❤️
      Min mor (oldemor) døde da jeg var 15, men fortsatt er det tydelig for meg at hun var med å oppdra meg, gi meg verdier jeg ikke fikk fra andre ❤️ Jeg var der veldig mye som liten, da jeg sto i verden uten både en mamma og en pappa.

    2. HET: Jeg var cirka seks da min oldemor døde. Som barn var jeg veldig fascinert av eldre mennesker, og jeg brukte “rømme” til henne, hun hadde alltid nylagde boller og vafler eller noe.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg