Politiet og statsmenn i Norge

Jeg har flere ganger fortalt her i bloggen om hets og overfall jeg har blitt utsatt for av våre ‘nye landsmenn’. Gjenger som kjører forbi og roper ‘jævla homo’, de fem som overfalt meg og truet med kniv, han som skulle kjøre på valpen vår og truet med slagvåpen, og så videre, og så videre.. og nå sist han som passerte meg og snuppen min, kalte oss ‘jævla homser’, stilte seg på brua og viste oss fingeren, og fulgte etter oss og truet med vold..

Folk sier og skriver at jeg burde/må anmelde hver gang. Og jeg tenker at disse menneskene må leve i en boble der de tror at alt er bare bare..

En ting er den høye andelen av anmeldelser som henlegges. Ofte på grunn av ‘bevisets stilling’, men fakta er at det er jurister og statsansatte som avgjør at disse sakene ønsker dem ikke bruke tid og penger på.

Ingen rettferdighet for det gjennomsnittlige norske mennesket, ingen rettferdighet for middelklassefamilien, ingen rettferdighet for kvinner, menn eller barn som min søster, min nabo, meg, eller barna rundt oss.

Det handler om penger.

En annen ting er at jeg kjenner til både hendelser der kvinner har gått til politiet og blitt avvist når de har kommet for å anmelde både trusler, overfall og voldtekt fordi politiet ikke har kapasitet.

Hvilke signaler gir det til andre utsatte og ofre?

I min egen sak der jeg og fire andre har anmeldt en mann for å ha misbrukt oss som barn, ble jeg klar over ved opplesning hos min advokat at en sjette person var hos politiet i nordnorge noen dager etter Utøyamordene, for å anmelde denne samme mannen. Vedkommende ble avvist med forklaring fra politiet dem var opptatt med Utøya-saken.

Hva politiet i Harstad hadde med etterforskningen av Utøya-saken å gjøre skjønner ikke jeg.

Men det er altså det som er kommet frem.

Som tenåring anmeldte jeg en onkel for vold ved flere tilfeller. Første gang ble jeg avvist og henvist til barnevernet, som reagerte med å ville sende MEG på institusjon. Andre gangen ble saken henlagt pga bevisets stilling, jeg klaget, men de som fikk saken holdt ved sin avgjørelse.

Så kan jeg fortelle at mandag i forrige uke var jeg hos politiet her i Drammen for å anmelde vold og drapstrusler. Det kan man bare gjøre på dagtid hos politivakta. Jeg ankom, trakk kølapp, og ventet tre kvarter før det ble min tur. Fikk beskjed om at anmeldelsen var registrert og at jeg ville bli kontaktet av politiet for avtale om avhør. Adjø.

Det var veldig kjedelig at dem ikke kunne ta avhøret den dagen, slik som normal saksbehandling er. Men på grunn av høy arbeidsmengde og prioriteringer så måtte jeg vente.

Mandagen gikk, tirsdagen også, så onsdagen. Torsdag gikk jeg tilbake til politiet.

Et avhør i denne saken trenger bare ta ti minutter. Men jeg vet at i et slikt avhør må en først forklare seg én gang. Så må man forklare seg på nytt der politiet tar opp samtalen, og tar notater. Så stiller politiet spørsmål. Så er det noe snakk om lover og rettigheter, skjema med krav om erstatning, signere papirer om tillatelse til å hente informasjon som er taushetsbelagt (lege). Så er det gjennomlesing, redigering og signatur.

Dette tar noen timer, så derfor gikk jeg tilbake på torsdag, jeg ville ha fortgang.

Jeg kom klokken 11:02, trakk kølapp. Ingen mennesker jobbet hverken i den åpne politiavdelingen, eller i politivakta. Kun én mann i informasjonsskranken som fortalte meg at hun i politivakta hadde lunsjpause.

Jeg ventet.

Klokken ble 11:15. Etterhvert var den 11:21. Tiden gikk og den ble 11:30. Klokken 11:36 tok jeg bilde av situasjonen der jeg var, hos politiet her i Drammen. 11:45 sa jeg til mannen i informasjonsskranken at situasjonen var frustrerende. Han viste noe forståelse og gikk for å få tak i rette vedkommende som skulle jobbe i politivakta.

11:53 kom kvinnen i politivakta.

Det sa pling og mitt kølappnummer kom opp på skjermen. Jeg gikk inn og forklarte hva jeg hadde anmeldt, og hvorfor jeg var tilbake igjen. I min verden er vold og drapstrusler alvorlig. Men politidamen reagerte med å bli drit sur. Kanskje mest fordi jeg hadde forstyrret henne i matpausen. Jeg ble behandlet som en gjerningsmann, en kriminell, og fikk beskjed om at jeg bare måtte dra, politiet ville kontakte meg, og i mellomtiden måtte jeg leve med det.

Det er åtte dager siden jeg først anmeldte, snart ni dager siden. Enda ikke hørt noe. Og jeg tenker på den matpausen. Den 1 times lange matpausen som jeg håper ikke er betalt, men som helt sikkert er det.

Jeg tenker på alle mennesker som opplever vonde og traumatiske ting og blir behandlet som om det er dem som har gjort noe galt.

Jeg tenker på innvandring og mangel på integrering. Hvorfor skal vi ta inn så mange nye landsmenn når blant annet politi og stat ikke har kapasitet til til tingenes tilstand slik situasjonen er nå, slik situasjonen er I DAG??!!

Jeg tenker på alle gjerningsmenn som terroriserer, misbruker, plager, voldtar – alle som ødelegger andres liv som bare slipper unna på grunn av hvordan snille, gode og uskyldige mennesker, utsatte og ofre opplever å bli behandlet av politi og stat.

Og jeg tenker på alle “boble”-menneskene som sier: “det er bare å anmelde”!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#nyelandsmenn #vold #våpen #overgrep #islamister #islam #muslimer #overfall #psykopater #overfall #drapstrusler #jævlahomo #jævlahomser #hatkriminalitet #kriminelle #politianmeldelser #henleggelser #jurister #statsansatte #politi #bevisetstilstand #politiavhør #avhør #advokat #politivakta #lover #loven #rettighet #rettigheter #menneskerettigheter #traumatisk #harstad #drammen #norge

6 kommentarer
    1. Det er så inderlig frustrerende og ikke minst vondt å innse at man ikke er verdt tiden til politiet, og andre instanser som egentlig er til for å hjelpe befolkningen.
      Befolkningen er ikke prioritert, og jeg vet etter samtaler med folk som jobber i slike yrker at de er bundet på hender og føtter- det er ikke nok folk, det er ikke nok tid, det er for mye å etterforske, eller gå igjennom på annen måte.
      Det er heller ikke Ok at man sitter så lenge og venter og ingen-ingen “er på jobb”
      En times lunsj er jo temmelig drøyt, og man hører/leser jo om andre eksempler, for eksempel en som skulle melde i fra om tyvfisking av kreps- lennsmannskontoret var stengt-hele sommeren, sa telefonsvareren.
      Det er skummelt å tenke på, at ikke bare er det mangel på folk og ressurser i sentrale strøk, men at det faktisk er blitt ENDA vanskeligere å få kontakt med politiet i mindre sentrale strøk, et resultat av sentraliseringen av slike tjenester, og også et resultat av at vi har fått betydelig Flere mennesker, og derfor uungåelig flere kriminelle i Norge. Det kan man ikke stikke under en stol.
      Det er ikke “bare å anmelde” eller “bare å dra på legevakta” osv, for det ER IKKE NOK KAPASITET. Det er fakta.
      Men, jeg synes allikevel vi skal fortsette å prøve, fortsette å melde ifra når noe er galt. En endring må til, og det skjer ikke om vi alle bare holder kjeft. Jeg har selv unnlatt å anmelde ting, nettopp fordi tidligere erfaring BEVISER at tilnærmet alt blir henlagt. Det skal jeg ikke gjøre mer.
      Hvis instanser som politiet allerede har for liten kapasitet, og ingen gjør noe med det, ja da kan det kanskje hjelpe om trykket blir ENDA større? Om saker som henlegges mangedobles-kan vi kanskje da håpe på at noen snart klarer å dra huet opp av sanden og se hva som FAKTISK foregår. Kanskje, kanskje vi kan bidra til at, om ikke annet, våre neste generasjoner får en større politistyrke å henvende seg til…..
      Jeg vet ikke, man er så liten alene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg