Lite hensyn og lite taktfullt av politiet.

Etter at mitt forrige innlegg i bloggen min var kritikk til statsansatte og politi i Norge, så finner jeg det både pussig og ironisk at dagen min i dag startet med å bli vekket av nettopp politiet. Klokken 08:58 pep mobilen, og FitBiten min begynte å vibrere.

Det var ikke fra politiet her i Drammen angående saken jeg var og anmeldte mandag i forrige uke, som jeg venter på å bli innkalt i avhør for. Det var fra Nord-Norge og om saken der vi er flere som har anmeldt hendelser fra vi var barn.

Jeg trodde at etter jeg har engasjert advokat, at alt skal gå gjennom henne i denne saken. Noe jeg skal høre med henne om. For dette er ikke noe bra start på dagen. Jeg leste meldingene, og har enda ikke klart å besvare dem. Jeg ble så dårlig. Skikkelig kvalm, og har ligget sammenkrøket i en ‘ball’ i halvannen time.

Dette er ikke noe man vil tenke på i hverdagen sin, man unngår det så godt en kan. Og da synes jeg det er direkte hensynsløst av politiet å ta kontakt på denne måten.

Her er meldingene jeg fikk:

Dette er en beskjed fra politiet i Harstad. I forb m etterforskning i sak som du har forklart deg om, er det ønskelig at du løser mulige leger/psykologer fra taushetsplikten. Send mld el ring meg for en prat. Mh politibetj TP

Så kom denne:

“Hei igjen. Ser nå at du allerede har signert et samtykke. Det jeg da behøver er navn på mulige leger/psykologer som kan si noe om din helse pga av dine opplevelser. Ring meg gjerne også om du vet om andre som kan fortelle noe til politet. Har du feks fått flere innlegg på bloggen din om personer som har gitt seg til kjenne, men ikke som anonyme innlegg.”

Advokaten min har forsikret meg om at gjerningsmannen i denne saken kommer til å bli straffet. Vi som har forklart oss i saken er vilt fremmede for hverandre, men har samme forklaringer og har fortalt om samme taktikk og framgangsmåte om gjerningsmannen. I tillegg er han dømt fra før pga for å ha utnyttet mindreårige. Pluss at det er kommet fram meget mer.

Men jeg får slik angst av politiet. Jeg er så redd for at de skal ‘føkke’ til saken. Jeg synes de roter og spør om ting de har fått svar på for ‘evigheter’ siden. Og ikke minst er det svært ubehagelig hvordan enkelte av dem opptrer mot de som har anmeldt – altså ofrene i saken.

Jeg er enda kvalm. Slik som dette vil ikke jeg starte mine dager. Det er sol, blå himmel og varmt. Får komme meg ut å se om resten av dagen kan bli bra.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#statsansatte #politi #advokat #etterforskning #politietiharstad #politietharstad #harstad #mindreårige #barn #seksuelleovergrep #overgrep #pedofili #kriminellehandlinger #straffbarehandlinger

4 kommentarer
    1. Dette var ekkelt:/ veldig uprofesjonelt å gjøre det på denne håper advokaten din kan ordne det slik at du ikke behøver kontaktes direkte av de flere ganger.
      Klemmepå deg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg