Den gang jeg røyka min første skunk!

Så var vi plutselig hjemme igjen etter en ‘dobbel kino-date’ med et vennepar. Vi så ‘IT’ som ikke levde opp til forventningene. Trodde den skulle være skikkelig ekkel og skummel, men den var mest vittig. Mye humor. Men vi skvatt noen ganger, og filmen var ikke kjedelig. Det hendte noe hele tiden, og 2 timer og 15 minutter gikk fort. Så tenker at vi blir nok å se del to på kino også.

Noen som vet når den kommer?

Fant fram noen papirer tidligere i dag som jeg skulle rydde i. Og der fant jeg min Christiania-aksje, og plutselig strømmet det på med minner fra tenårene. Jeg oppdaget for meg selv at jeg plutselig satt her og smilte et bredt smil når jeg tenkte på og mintes den våren, eller sommeren, da jeg satte nesa mot Trondheim for å besøke bestekompisen min.

Jeg husker jeg gledet meg veldig, og var helt uvitende om hvor mye jeg skulle få oppleve i løpet av en så kort periode i mitt liv.

Uansett.. nå må jeg bare hoppe over mye ellers blir jeg sittende, og det gidder jeg ikke for nå er klokken 00:45 på natta. Når jeg tenker på det så passer det seg best å fortelle dette på natten, hvis jeg noengang skal fortelle det i bloggen her.

Jeg ble sittende å tenke på er et bilde, og jeg bare måtte lete litt for å finne det. Og det gjorde jeg. På bildet har jeg langt hår, en knall orange kommunejakke, svart Levi’s 501 skinnbukse og en feit rullings i munnen. Min første “Skunk”.

Det hadde seg slik at dagen etter jeg ankom Trondheim og hadde kommet meg til hvor min kompis bodde så ble min kompis kastet ut av leiligheten sin. Vanligvis er det måneders oppsigelse når slikt skjer, men min venn orket ikke noen konflikt, så da var det bare å pakke og flytte.

Min kompis er langt fra materialist, så det var ikke noe flyttelass akkurat. Noen ting i et par esker og en bag med klær. Så da sto vi der, husløse i Trondheim.

What to do??

Plutselig var vi i fristaden Christiania – København.

Det var en herlig tid, jeg kan fortelle mangt og mye om månedene jeg bodde der. Jeg kan fortelle at jeg fikk bo i et ‘hytte-telt’ skjult i ‘sivet’ i Christiania-vannet. Det hele fløt på isopor-blokker. Hele gulvet/dørken var bare reinskinn. Der var lunt, og jeg sov som en stein. Jeg levde på masse falaffel og kalde mini-cola husker jeg, hehe..

Men tilbake til det bildet jeg nevnte. Det var den dagen vi kom til fristaden, det var knall-sol og lekkert vær, Christiania og Pusher-Street var smekkfulle av salgsboder.

Hasj, marijuhana, magic-mushrooms, skunk… “Skunk”, tenkte jeg. “Det har jeg ikke hørt om før, det mååå jeg bare prøve”. “Skunk” er en særlig form for foredlet Marihuana, og virkningen er noe sterkere. Slik ble det til at jeg prøvde den sorten for første gang.

Jeg synes det er tragisk med såkalte ‘hard-drugs’ som amfetamin, heroin og så videre. Det har ødelagt livet til familie, mange venner og bekjente jeg har hatt her i livet, og det kunne ødelagt meg. So fuck drugs!!

Men jeg har ikke samme synet på Cannabis, og hva en kan utvinne av den planten. Det er for meg helt naturlig. Og jeg savner Christiania mye ❤

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#it #pennywise #kino #klovn #christiania #fristaden #tenår #ungdom #christianiaaksje #aksje #danmark #københavn #trondheim #kompis #bestekompis #pusherstreet #cannabis #hasj #marijuhana #pot #skunk #magicmushrooms #joint #harddrugs #amfetamin #heroin #fuckdrugs #saynotodrugs

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg