Hvor i F!!! er barnevernet??!!

Som barn ble jeg utsatt for en rekke seksuelle overgrep, jeg sliter enda med å snakke om det, men jeg klarer skrive om det.

I dag var jeg hos advokaten min og fikk opplest og gått igjennom det som er nytt i etterforskningen etter forrige møte i saken som vi hadde 12. juni. Og det jeg sitter igjen med etter møte er vantro.

Dette er for meg veldig tungt å gå gjennom, for jeg takler det dårligere og dårligere synes jeg selv.

Ved forrige møte var vi fem stykker som har anmeldt denne mannen for overgrep. Alle i min alder. Jeg fikk da også vite at han tidlig på nittitallet ble dømt for overgrep mot en gutt. Gjentatte overgrep som han den gang fikk 75 dager fengsel for. Og sonet 30 av dem. Han måtte også betale latterlige 10 000 i oppreisning til gutten.

Det har også kommet frem at andre (ihvertfall ett tilfelle) har prøvd og anmelde, men blitt avvist av politiet i Harstad.

Skrevet 12 juni: Om jeg blir den siste som sitter igjen, så skal han uansett knuses!

I midten av august ble jeg kontaktet på Messenger via Facebook, jeg fikk da vite om to gutter til som har anmeldt samme mannen for overgrep. Politiet henla begge sakene pga “bevisets stilling”. Dette var i 2004 og 2008, jeg har tatt screenshots av samtalene og levert min advokat.

Det er tydelig mye dårlig etterforskning. Politiet i Harstad skremmer meg virkelig med hvordan de har håndtert overgrepssaker og vold mot barn og unge.

Under opplesingen i dag viste det seg at flere anmeldelser er nå blitt gjort. Det ble for mye for meg å ta inn i dag, og jeg har ikke oversikt over hvor mange vi er nå som nå har anmeldt, men jeg kan fortelle at vi vet nå at det første registrerte overgrepet den mannen har gjort var mot en gutt på 11 år i 1979. Og det seneste registrerte overgrepet var mot en 13 åring i 2007.

Jeg flyttet fra Harstad tidlig i 2007. Jeg husker at Plastelina, som i dag kalles Ungdommens hus ble til i cirka 2004. Den gang hadde vi noe som het Utekontakten i Harstad. Utekontakten gjorde aktivt oppsøkende arbeide opp mot barn og unge som ferdes i byen og i ulike miljøer. Og de hjalp mange barn/ungdommer som befant seg i vanskelige og farlige situasjoner.

Utekontakten skulle flyttes til Plastelina/Ungdommens hus, og ble kanskje det. På det området er jeg usikker. Men Utekontakten i Harstad ble nedlagt et sted mellom 2004 da Plastelina kom, og 2007 da jeg flyttet.

Her er en artikkel fra Harstad Tidende der Hanne C. Iversen i Harstad FrP prøver få gjenopprettet Utekontakten. Artikkelen ble publisert 4. mars 2006, og sist oppdatert 7. september 2012.

Les: Utekontakten kreves tilbake

Det jeg også har fått vite i disse møtene er at denne mannen har innyndet seg og gjort frivillig arbeide i forhold til Røde Kors og vært i kontakt med Plastelina. Og på den måten kommet i kontakt med barnefamilier.

Han har også profiler på sosiale medier, blant annet på Facbook hvor foreldre og barn legger han til uten å kjenne han. Jeg har gått ut med advarsler i Harstad, men det er skremmende mange som ikke bryr seg.

Han er i dag også mistenkt, og det etterforskes om mulige overgrep mot barn i innvandrerfamilier som han har kommet i kontakt med gjennom disse stedene og organisasjonene.

Dessverre føler jeg, og kjenner på meg at det vil nok avdekkes flere overgrep mot barn og mindreårige begått etter 2007. Noen avhengighetsovergrep etterforskes også, der en ung innvandrergutt blir utnyttet med seksuelle tjenester i bytte mot velferd.

Jeg er kvalm, og jeg har så vondt av hvordan systemet ikke fungerer. Ofre som blir avvist hos politiet. Alvorlige overgrep som blir henlagt. Utekontakten til støtte og hjelp for barn og unge nedlegges.

Og barnevernet, hvor har dem vært, og hvor er dem i forhold til slike saker som dette? Jeg kjenner til mange barnevernssaker der de har aktivt gått inn for å ‘ta’ foreldre, stemple folk som har det vanskelig som dårlige foreldre. Frata foreldre sine barn, og frata barn sine foreldre. Ødelegge familier. Men hvor er dem i forhold til for eksempel et ungdommens hus hvor barn og ung ungdom ferdes? Et slikt sted er jo på pedofile, som honning er for bier.

Jeg sliter så med å skjønne at en mann som er dømt for seksuelt overgrep mot barn. En mann som ble utvist av Kanebogen Senter for å ha antastet unge gutter. En mann som har blitt rapportert flere ganger for å ha gjort forsøk på å ha lurt med seg barn og unge i bilen sin. En mann som har blitt anmeldt flere ganger.

Hvordan kan en slik mann få innyndet seg til å jobbe i og med barne og ungdomsmiljøer, og barnefamilier uten at noen griper inn??

Hvor i faen er barnevernet??!!

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#seksuelleovergrep #ovegrep #pedofil #pedofili #etterforskning #politi #midtrehålogalandpolitidistrikt #advokat #barn #ungdom #fengsel #dom #dømt #oppreisning #anmeldelser #messenger #facebook #sosialemedia #henlagt #henleggelser #bevisetsstilling #plastelina #utekontakten #ungdommenshus #rødekors #frp #småbarnsfamilier #barnefamilier #innvandrere #innvandringsfamilier #avhengighetsovergrep #avhengighetsoffer #kanebogensenter #barnevern #barnevernet #harstadkommune #harstad

6 kommentarer
    1. Det er ufattelig at overgrepsutsatte er så og si rettsløse 🙁
      Har selv opplevd overgrep, anmeldt og fått sakene henlagt.
      Jeg håper så inderlig at dette monsteret blir straffet skikkelig og aldri igjen får muligheten til å nærme seg et barn!
      Jeg er stolt av at du står i dette <3
      All støtte fra meg <3

    2. HET: Det er helt vanvittig, særlig oppleves det som om at bold og andre overgrep mot barn ikke taes seriøst.. denne gangen blir denne mannen tatt, hvis han ikke dør mens etterforskningen pågår. Nå har de holdt på i et år, og enda dukker det opp navn osv… men etterpå, da pleie det vel litt oppmerksomhet rettet mot midtre Hålogaland politidistrikt. Takk <3

    3. Jeg er mor til en gutt som har gjennomlevd et helvete hos sin far i 4 år. Det skjedde overgrep flere ganger, barnevernet var klar over at det var mye som skjedde hos far. De har vært inne i saken hele tiden, men ikke løfta en damn finger for å hjelpe min gutt. Først når han kom i fosterhjem, far ga fra seg omsorgen, og gutten fikk tillit til fosterforeldrene skjedde det ting i rasende fart. Avhør på avhør, far i varetekt, men saken ble henlagt av statsadvokaten.
      Barnevernet går ikke inn i saker med vold og overgrep eller rus, nei det tørr de f ikke. Men å gå inn i hjem der barna har det godt, jo der går de inn for fullt😠
      Lykke til med din sak, håper dere klarer å få jævelen satt inn og hardt straffet.

    4. Ja.No kan barnevernet rette opp noe av det dårlige rykte de har, som meg er fortalt.H.C.E.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg