Det var på nippet – puuuuust ut!!

I går avsluttet vi kvelden her i Alanya med en liten tur til Oba. Der var vi og spiste og koste oss på HEIM Restaurant og Bar. Han som driver (Eko Ay Ekrem) forstår veldig godt norsk og snakker også godt. Alle på stedet var veldig hyggelige, kjempegod mat (vi spiste Mixed Grill og Argentinian Steak), og veldig god service!!

Anbefales!!

Etter en liten titterunde i Oba sentrum gikk vi tilbake til HEIM, derfra ble vi kjørt til hotellet vårt av Eko som driver stedet.

I dag var det bestemt at vi skulle dra til DimCayi Panorama Piknik. De har en profil på Facebook der de lover pick up service, men når vi ringte så fikk beskjed om at dem ikke hadde det likevel.

Siden vi har vært flinke og gått og tatt buss istedet for å suse rundt i taxi, så unnet vi oss å ta turen til DimCayi i taxi, og gjorde avtale med sjåføren at han hentet oss også.

Vi ankom DimCayi Panorama Piknik. Satte oss i sånn flytende greie der vi fikk hver vår helt like meny. Vi skulle ha en lett lunsj som vi forklarte til servitøren. Snuppen min ville ha omelett, men det hadde de ikke. Han anbefalte oss Grilled Sea Brass (fisk) som på menyen kostet 27 TYL.

Plutselig var bordet fylt opp med mat. Slikt flatt brød (lavasj) som en bruker få gratis før maten overalt. Med hvitløksdressing og sånn rød sterk (harassi?), der var chips, en tallerken med agurk og tomatsalat, en tallerken med calamari, en med slike sammenrullede pinner med ost i, minner om børek bare at det var ‘pinner’ (sticks) og så fikk vi hver vår fisk med råkost til.

Vi skjønte tidlig at her var noe muffens, men vi bestemte oss for å kose oss likevel.

Vi spiste det lille vi klarte, og i ‘båsen’ ved siden av kom gjester som tydelig hadde vært der før. Det tok ikke lange tiden så fikk dem servert blant annet omelett.

Så fikk vi regningen på 237 TYL. Fisken kostet 60 TYL per porsjon. Jeg spurte hvorfor. Fordi fisken i menyen var “no good”, så derfor hadde han ordnet oss “good” fish. I menyen kostet Coca Cola 6 TYL, men vi hadde ikke sagt at vi skulle ha den, så derfor hadde de gitt oss dobbel. Slik var det med alt vi hadde fått. Ingen av prisene stemte med menyen, alle prisene var nesten, og opp til det dobbelte. Også var der tillegg for å spise der vi satt.

Vi følte oss veldig lurt, maten var sånn passelig (Kalamaris var veldig gode der), til en pris som gjør at dette var min dyreste lunsj i hele mitt liv. Ingen poeng å si fra heller. Vi skjønte at dette var gjort bevisst, og å diskutere var ingen vits. Dette var noe dem hadde gjort før, noe dem kunne, ‘profesjonelle’. Så vær på vakt på det stedet – litt oppskrytt denne ‘dimmen’, men flott, annerledes, ny opplevelse. Joda. Men anbefales IKKE, jeg kan aldri anbefale et sted der dem faktisk går inn for å lure folk.

Vi skjønte det med en gang. Dem så på oss som de nyankomne dumme turistene med penger, som tar taxi helt dit. Men det stemmer ikke. De tok ingen Robin Hood, for snuppen min jobber i helsesektoren, jeg er NAV pasient. Vi er ikke pengesterke!

Men turen var budsjettert, billettene til Alanya var en pakke kjøpt for måneder siden, og jeg hadde med i tankene en situasjon som dette. Er jo litt bereist 😉

Man møter alltid på ‘arrogante smådjevler’. I mine øyne er det dem som er dumme. Vi kommer ikke tilbake dit, og vi anbefaler folk å la være! Det er ikke så flott som på bildene, og dem fortjener ikke besøk av oss.

Misforstå ikke. Vi har en egen evne til å ‘ikke gråte over spilt melk’, så når vi var ferdig å spise lunsj og hadde betalt, så solte vi oss og badet og hadde ren ferienytelse. Jeg stakk til og med en fot i Dim River, men det holdt, det var kaldere enn Drammenselva, hahaha..

Vi ble hentet av taxisjåføren vår igjen, og han kjørte oss til hotellet vårt. Jeg gikk først ut, og snuppen betalte, så kom han også ut av taxien. Så suste taxien avsted.

Jeg var så tørst at jeg skulle kjøpe noe å drikke med en gang. Og da slo panikken meg. Drosjen hadde kjørt avgårde med mobillommeboken min. Det vil si: mobil, penger, bankkort, kredittkort, ja ALT!!

I noen minutter der mens snuppen min ringte mobilen min i håp om at sjåføren skulle svare, så tenkte jeg at nå er resten av ferien ødelagt. Men så overrasket snuppen min. Han satt framme i taxien, og der hadde han lest på taxikortet til sjåføren, OG han husket både navnet til sjåføren og selskapet han jobbet for. Hahaha.. hvem får med seg slikt??

Det var navn veldig utenom det vanlige, helt fremmed for oss begge, likevel husket han.. WOW!!

Så da fikk vi resepsjonisten på hotellet vårt til å ringe sjåføren, og i løpet av 5 minutter var han her. Alt var på sin plass, og jeg hadde over 100 TYL i kontanter. Så da fikk han 20 TYL hos oss i reward.

Og til sist når vi skulle gå opp på rommet vårt, så glemte vi strandbagen vår i resepsjonen. Så vi er ganske kokte tydeligvis – så nå blir det en laaang siesta før vi legger ut på nye eventyr 😜

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#alanya #ferie #oba #heim #heimrestaurantogbar #heimrestaurant #heimbar #heimoba #dumcayi #dimcayipanoramapiknik #sol #sologbad# #bad #pool #river #elv #barbadostaxi #smartline #smartlinesunparkgarden #sunparkhotels #tyrkia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg