Tusen takk Alanya (og dere)!

Nå er vi hjemme i Drammen igjen. Det siste jeg skrev her i bloggen var fredag da jeg satt på “Vendetta”, et tattoo-studio i Alanya og fikk min ‘MDNA’-tatovering. Jeg er veldig fornøyd med den, og har allerede planer for videre utvikling 😉

Videre den fredagen, etter å ha vært på “Vendetta”, så gikk snuppen min og jeg på en tyrkisk cafe. Grunnen til at jeg beskriver stedet som ‘tyrkisk cafe’ er fordi det er i hovedsak fastboende tyrkere som bruker gå der. Kommer ikke på hva det heter der, men kommer garantert til å bruke det stedet oftere. Kjempegod enkel mat til en billig penge. Og en fantastisk ‘Strawberry Daiquiri’ (måtte kjøle meg ned).

Etter en siesta tilbake på hotellet dro vi på TLC og hilste på folkene der. Der tok vi også den siste middagen for denne gang. Snuppen spiste ‘Fajitas’, og jeg en ‘Colorado Steak’. Det var fantastisk godt!

Til dere som er ny vedrørende Alanya så er det utrolig mange gode spisesteder, så vi spiser sjelden på TLC da der er en del dyrere der. For eksempel en ‘steak’ er 15 TYL dyrere enn snittet.

Kvelden gikk vi bare rundt i byen for og på en måte ta farvel. Det er vemodig å dra fra Alanya. Vi er blitt så utrolig glad i byen, livet der, og mange folk.

Vi fikk også kjøpt en oppmerksomhet til barnevakten(e) våre her hjemme. Drømmefangere.

Var også innom ‘Cleopatra Ink’ og fikk gjort noen justeringer på ‘RebelHeart’ tattooen jeg tok der i fjor. Så nå er jeg 100 % fornøyd med den.

Før vi la oss var vi på ‘Ottoman’ ved busstasjonen og delte en pizza mix (snadder). Koselig sted, og han ‘piratmannen’ som jobber der er kjempehyggelig.

Lørdag morgen sto vi opp klokken 07:00 tyrkisk tid. Klokken 08:20 kjørte bussen fra hotellet. 13:30 lettet flyet fra Antalya. 16:30 norsk tid landet vi på Gardermoen. 17:30 fikk vi bagasjen og gikk videre for å ta flytoget. Vi hadde bare 4 minutter på oss og innså at vi måtte vente på neste.

Vi betalte og satte oss på toget som stoppet i Lillestrøm. Der fikk vi beskjed om at der var problemer på Oslo S, så derfor kunne vi ikke ta toget videre. Flytoget ga oss da rekvisisjon til å ta drosje fra Lillestrøm til Skøyen.

100 passasjerer som kjempet for drosjer, null køsystem og en rasende Anette Hoff/Juni Anker-Hansen. Vi var vel nummer 49 og 50 som fikk dra derfra.

På Skøyen fikk vi ingen informasjon hverken av personale eller oppslagstavle. Klokken 19:00 kjørte Flytoget rett forbi oss. Da holdt det på å koke over for meg. Snakker om elendig service og behandling av kunder. Sende oss i taxi til et sted der dem faktisk velger å kjøre forbi oss. 6 stykker var vi som omsider fikk forlate Skøyen med NSB til Drammen.

Vi var invitert på Fårikålmiddag klokken 19:00. Tror vi var der nærmere 20:30. Sent men veldig godt!!

Så turen hjem fra Alanya Tyrkia var et slitsomt ork, men det var verdt det alt i alt. Det var en fantastisk uke, og jeg gleder meg allerede til neste tur dit. Noen måneder å vente, men det blir vel en tur i juni.

Så sånn er det..

Tusen takk alle som har påvirket denne ferien:

#ving #thomascook #thomascookairlines #smartlinesunparkgarden #sunparkgarden #sunparkhotels #vendetta #osloink #cleopatraink #carlitosink #heim #heimrestaurantoba #heimbaroba #heimoba #happydays #panorama #queensgarden #start #smile #elvisbeach #nesebeach #tlc #hangover #ottoman

Folkene vi har møtt, nye venner som Tonje Marie og folka på Vendetta Tattoo, og særlig våre gamle venner Roja og Suzan med familie. Og Selim.

Mopsene Khaleesi og Chuckie.

Og tusen takk til alle som har bidratt med råd, tips og kommentarer i Alanya- og Oba gruppene på Facebook. Virkelig! Vi har vært mange ganger i vårt kjære Alanya, men en kan ikke få med seg alt, så derfor setter jeg veldig pris på dere som har delt fra deres egne opplevelser og erfaringer.

Jeg vil også takke dere som har vært negative i de samme nevnte gruppene. Dere som raser fordi jeg blogger, dere som har ‘støv på hjernen’ og ikke har bedre ting å gjøre enn å være ufyselige og negative. Dere som har sørget for at bloggere er uvelkommen i gruppen “på godt og vondt”. Og særlig vil jeg takke en fra Sauda som uttalte at jeg var en dust som sikkert ikke hadde vært utenfor fjøsdøren før. Jeg kikket litt på profilen hans og fant en artikkel om ‘Smalahove’, og det sier jo sitt.

Takk for at dere minner meg på hvor bra menneske jeg er, glemmer det av innimellom, så kommer slike som dere, og da kjenner jeg meg glad og stolt over meg selv 😊

Ikke det mest spennende innlegget fra meg, men tusen takk likevel alle sammen, og tusen tusen takk mitt Alanya ❤

#ferie #sol #sommer #bading #glede #alanyatips #alanyaråd #alanyamat #oba #alanya #anytalya #tyrkia

Her er linker til innleggene jeg har skrevet fra/om denne ferien. Jeg nevner steder, restauranter, utesteder osv som kan brukes som tips og råd.

Link: Tilbake i Alanya

Link: Gjensyn med venner

Link: Det var på nippet

Link: Beach, bars and drinks

Link: Vi kunne ikke kommet oss fort nok ut

Link: MDNA – Alanya

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#alanya #bunnytrash

2 kommentarer
    1. Synd du ikke får lov å dele blogg innleggene dine lenger, for er artig å følge deg 🙂 Så nå får jeg lagre bloggen din på favoritter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg