Jeg er sååå sliten – verdensdagen for psykisk helse.

Mest sannsynlig har jeg tatt på meg litt for mye for tiden og er litt stressa. Psoriasisen min som er i hodebunnen har også fått et litt kraftigere utbrudd enn normalt. Så det er tydelig at det har skjedd noe.

Terapeuten min ble sykemeldt i september. Rett etter snuppen min og jeg kom hjem fra Tyrkia. Og det er ikke bra for meg. Jeg ble kontaktet av en kollega av terapeuten min, en stedfortreder, men jeg har ikke vært hos han, eller kontaktet han tilbake. Etter å ha vært i samtaler med min terapeut, ukentlig, i over et år, så ser jeg ikke hensikt i å gå til en ‘vikar’. Må jo da sette han inn i mine problemer og ‘issues’, og han ville uansett ikke vært ‘up to date’ før hun kommer tilbake.

For meg er det også ubehagelig å snakke med noen helt tilfeldige om meg selv og livet mitt. For meg er det ubehagelig å snakke om slike ting i det hele tatt. Det var derfor jeg begynte å blogge den gang for en del år tilbake siden.

Da jeg ble henvist til terapeut i fjor vår, så tok det ukesvis før jeg åpnet meg bare litt. Og det ‘store gjennombruddet’ skjedde ikke før på nyåret i år da politiet i Harstad, byen jeg vokste opp i tok kontakt. En gammel sak fra jeg var guttunge, om seksuelle overgrep mot meg og en rekke andre gutter, gjorde at måtte åpne meg, be om- og ta imot hjelp.

Så i min terapeuts fravær har jeg jobbet intenst med mine malerier. Ikke bare på fast maledag, men også andre dager, for å få bildene ferdige til i dag ‘verdensdagen for psykisk helse’ og utstillingen i morgen. Jeg har også tatt på meg flere skuespiller/statistioppdrag i Oslo.

Blant annet en film som jeg skal på settet til igjen kommende torsdag for en tredje innspilling.

Jeg har også et oppdrag for en promoteringsfilm førstkommende lørdag i Hønefoss.

Mindre stresset ble jeg ikke i forrige uke da jeg oppdaget at jeg var blitt utsatt for sabotasje. To av de fem bildene jeg skal stille ut i morgen var blitt skadet. Noen hadde sølt terpentin på dem og prøvd å skjule det. Så jeg har prøvd å ‘restaurere’ dem som godt som mulig før utstillingen.

Og i morgen er som sagt utstillingen. Den åpnes klokken 11:00 på Union Scene her i Drammen. Og fem av alle verkene som stilles ut er altså mine.

Link: Utstilling Onsdag 11. Oktober

Klokken 12:00 i morgen starter ‘Broløpet’. Det er én kort distanse, og en lang distanse. Jeg er påmeldt den lange distansen.

Joda, jeg ser at mange synes dette virker som bare moro. Og mye av dette er faktisk veldig moro. Men ikke den delen med indre stress, uro, psoriasisutbrudd, kvalme og angst. Og det er heller ikke bra at jeg føler meg så sliten som jeg nå gjør – jeg greier ikke bli uthvilt, og jeg er redd for en kommende ekstrem reaksjon.

Men hurra for at det finnes kompetanse om psykiske lidelser, belastninger og utfordringer. Og hurra for at ‘Verdensdagen for psykisk helse’ markeres!

Info om ‘Verdensdagen’: Link!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#terapi #terapeut #psykiskhelse #psykiatri #psoriasis #psoriasisutbrudd #overgrep #seksuelleovergrep #male #malerier #utstilling #bilder #kunstutstilling #unionscene #unionscenedrammen #drammen #broløp #broløpet #sykdom #verdensdagenforpsykiskhelse #blogging #blogg #blogger #stress #uro #kvalme #angst #psykiskelidelser #psykiskebelastninger #psykiskeutfordringer #verdensdagen2017

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg