‘Oppdrag Hønefoss’ var ‘annerledes og litt rart’.

Jeg tok toget fra Drammen i morges, og var i Hønefoss én time før avtalt tid. Det var bare seks minutter fra togstasjonen til huset der innspillingen tok sted.

Jeg var første på settet. Etterhvert kom de tre andre. En gutt på 19 fra Røyken, bosatt i Sande. Ei ung jente på 30 fra Toten, bosatt utenfor Hønefoss et sted. Og ei dame på 38 fra Nordland bosatt i Oslo.

Vi hadde mange scener å spille inn. Og fikk en skriftlig plan. Det hele gikk som en lek, scener ble strøket, og de scenene vi spilte inn ble unnagjort med tre-fire takes gjort på få minutter. Vi var ferdige før lunsj som faktisk var dekket til på et stort bord, men som ingen spiste.

Vi hadde det veldig moro under innspillingen, skravlet og lo. Underveis, mellom opptakene, så spurte jeg hun på 38 om hun kjørte til Oslo via Drammen. Hun svarte at hun trodde ikke det, men kunne gjøre det hvis vi var ferdig tidligere enn etter planen.

Vi var ferdige lenge før planlagt. Hun som hadde ‘ansatt’ oss takket så mye og spurte om vi kunne sende henne våre kontonr på email. Jeg etterlyste en kontrakt, noe hun mente ikke var nødvendig. De andre samtykket, og bare jeg var skeptisk. Jeg synes slike oppdrag er greit å få på papiret, men ville ikke være den som laget noe styr ut av dette (jeg har en avtale på email der honorar osv blir avtalt – så det blir som en skriftlig avtale). Håper likevel at det ikke blir noe tull.

Mens jeg sa adjø til oppdragsgiver og kameramann så forsvant hun på 38 og 19 åringen. Da jeg kom ut av huset så jeg dem på et stykke avstand der de gikk sammen til bilen hennes og kjørte avgårde. Det syntes jeg var dårlig gjort. Hun tok han med som bor på lengre omvei enn meg. Og Drammen er jo underveis til Sande. Spesielt!

Det er så rart når folk er hyggelige opp i ansiktet på deg, når man er sammen og i det hele tatt, men så snart en snur ryggen til er ståa annerledes. Fake!

Jeg er den jeg er når jeg møter folk. Vet jeg at en venn har lyst å se en spesiell film på kino, så spør jeg den vennen om han/hun vil være med hvis jeg skal se filmen. Hadde jeg hatt bil og skulle kjøre til Sverige og visste at noen jeg kjenner har lyst å dra, så hadde jeg spurt dem om å være med hvis jeg hadde plass. Og i denne situasjonen, hadde rollene vært omvendt, så hadde jeg ventet ett minutt på hun dama og latt hun sitte på hjemover.

Jaja.. da vet jeg jo det når våre veier krysses neste gang. Det kom jo frem etterhvert på settet i dag at hun var statist på DNB-reklamen jeg var ‘alarmoperatør’ på for litt tilbake siden. Hun var også statist på ‘Helt Perfekt’-episoden i Bærum for et par uker siden.

Så da fikk jeg 2-3 timer å tusle rundt i Hønefoss før toget tilbake. Så jeg bestemte meg for å sjekke om det gikk buss noe tidligere. Istedet for å ta toget. Ved torget står det skilt som viser retning til busstasjonen, jernbane osv. Heldigvis så jeg at skiltet til toget pekte helt feil retning, og dermed skjønte jeg at skiltet til busstasjonen var helt feil. Busskiltet pekte i retning toget. LOL.

Tydelig at Hønefoss ikke bryr seg særlig om folk som er fremmed her. Det er synd for det er egentlig en fin liten by.

Bussen gikk en time før toget, dobbelt så lang tid, men til nesten halve prisen. Så jeg er fremme i Drammen til samme tid uansett – mao sitter jeg nå på bussen og håper jeg ikke blir dårlig, for når jeg kommer hjem er det til drinker og vorspiel hjemme 😜

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#promoteringsfilm #reklamefilm #film #innspilling #skuespiller #statist #statistrolle #skuespillerrolle #hedmanmultimedia #oppdrag #hønefoss

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg