Hysj hysj film – prosjekt «Norway»

Jeg ble oppringt i går av en castingansvarlig som jeg har fått oppdrag av før. Han var ganske ‘desperat’ etter statister som kunne stille klokken 07:00 i morges for en mange timers innspilling ute.

Eneste info jeg fikk var at regissør har vært med på å lage blant annet «Jason Bourne»-filmene og «Captain Phillips», og hvilke klær vi burde bringe med oss til settet.

Jeg kom i morges, skrev meg inn, og gjorde meg klar. Så ble vi informert at vi ikke fikk lov til å ta bilder, ikke legge ut noe på Facebook, eller opplyse noen om noe. Det var helt hysj-hysj, og det fikk folk til å begynne snakke.

Det er jo offentliggjort at NetFlix har fått rettighetene til en film om disse hendelsene. Så joda, vi befant oss i handlingen av Utøya-saken og bombingen av regjeringskvartalet.

De har vel sine grunner til å «hysje» oss ned.

Jeg er iblant mobben som står utenfor tinghuset og hyler jævla morder, avskum og så videre – på engelsk.

Så da er det i gang. Det som skjedde 22. Juli 2011 blir nå en international film som skal gis ut neste år. Foreløpig kalles dette prosjektet «Norway». Sladderet her på settet er at de faktisk ikke tør gå ut med navnet på filmen enda (??)

På internett står følgende: «Filmen skal følge tre historier. Den første om de overlevende etter angrepet og deres forsøk på å komme tilbake til det vanlige livet og møtet med avskummet i rettsalen. Den andre om Norges politiske lederskap og hvordan de styrte landet gjennom krisen. Den tredje om advokatene som fulgte avskummet gjennom rettsaken».

Ikke så veldig gira på å komme frem i denne filmen, og er heldigvis bare en person i mengden. Blir jeg med i selve filmen så håper jeg at «fuck U»-fingeren også blir med.

Ellers vet jeg bare at det blir sagt at Anders Danielsen Lie er med i filmen, og han skal visstnok spille selveste avskummet. Jeg observerte ikke han på settet, men jeg møtte på Thorbjørn Harr flere ganger.

Regissør er Paul Greengrass.

Kjip mat på settet, fem små pølsebiter, en porsjon ris og én kik-ert til lunsj.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#utøya #utøyafilm #filminnspilling #tinghuset #norway #projectnorway #tinghusetoslo #regjeringskvartalet #regjeringskvartaletoslo #paulgreengrass #andersdanielsenlie #thorbjørnharr #statist #oslo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg