Ifølge norsk helsevesen skal jeg opereres tre ganger i vinter.

I dag var jeg på sykehuset. Atter en gang. Fikk streng beskjed om å bruke en bestemt type øredråper, og en bestemt type nesespray inntil jeg skal opereres.

Det ble 300 kroner for disse to tingene. Det gikk ikke på blå resept eller frikort. Jeg ble forklart at jeg må bruke disse medisinene i tre måneder før jeg kan få de på blå resept. Noe jeg mistenker bare er tull. Jeg har hatt øre- og neseproblemer fra fødselen, kronisk, og i Nord-Norge fikk jeg ALT på blå resept.

Men når jeg var på besøk hos faren min sørpå da jeg var barn, så fikk jeg ikke blå resept, og ikke får jeg det her i Drammen nå.

Jeg er ganske sikker på at hadde jeg vært i Harstad nå, så hadde ting stilt seg annerledes.

Ironisk nok så må disse ‘medisinene’ fornyes hver fjerde uke. Så på tre måneder blir det 1200 kr. Og må jeg fortsette med noen medisiner da, så kan en banne på at det blir nye/andre medisiner, og ingen blå resept.

På pakningen står det at jeg skal bruke dråper/spray inntil operasjon.

Jeg har visst om at jeg skal opereres inne i øret i nærmere et år nå. Og sykehuset innkaller meg jevnlig, kikker i ørene mine og forteller meg at jeg må opereres. JEG VET DET.

I dag ble jeg litt irritert og sa at jeg trodde jeg skulle opereres nå jeg. Men igjen er jeg blitt innkalt fordi dem skal fortelle meg på nytt noe jeg allerede vet. Så da sa legen at de nå skal søke om operasjon.

WTF??!!! «Har dere ikke gjort det enda»??!!

Videre ble jeg fortalt at jeg må opereres inni nesa også.

«Ååå.. ja gi meg flere gode nyheter», sa jeg bare.

«Vi regner med at operasjonene blir utført i løpet av denne vinteren», fikk jeg til svar.

Så da blir det ifølge norsk helsevesen tre operasjoner på meg i løpet av vinteren. En i munn, en i nese, og en i øret.

Kan dem ikke bare kappe av meg hodet og ha det der, operere og bli ferdig, så kan kroppen min få ligge hjemme i senga og kose med jentene våre i mellomtiden.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#drammensykehus #sykehus #vestreviken #ørenesehals #norskhelsevesen #operasjon #kirurgiskinngrep #øreoperasjon #neseoperasjon #munnoperasjon #medisin #resept #blåresept #frikort #ventetid #tull #drammen

2 kommentarer
    1. Ikke noe å skryte av norsk helsevesen nei!
      Lykke til og håper virkelig du får tatt alle operasjoner i et uten å måtte vente i måneder og år! 🙁 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg