Vår kjære kaffe.

Gurkemeie, ingefær og kaffe.. ja takk mer av det!

Her om dagen la jeg ut et innlegg om effektene av gurkemeie og ingefær.

Link: Gurkemeie Og Ingefær.

I dag innom Palmen, puben, så lærte jeg noe nytt.

Folk som drikker tre til fire kopper om dagen har større sjanse for å ha god helse, enn de som unngår kaffe.

En forskningsrapport som tar for seg over 200 tidligere studier av kaffens effekt viser at inntaket kan være knyttet til blant annet lavere risiko for hjertesykdom, diabetes, leversykdom, demens og enkelte former for kreft.

Det beste er å få i seg tre fire kopper om dagen ifølge forskerne, med unntak av gravide eller de som har større sjanser for å få bruddskader. Kaffe er en av de mest brukte drikkene i verden. For å bedre forstå helseeffekter av kaffe analyserte en gruppe forskere over 200 studier basert på observasjonsforskning og nærmere 20 studier som bygger på kliniske studier rundt om i verden. Kaffedrikking virker ufarlig innenfor et forbruksmønster, konkluderte forskerne.

Før likte jeg ikke kaffe, men i barnehagen «min» begynte jeg dagen likevel med en kopp de dagene jeg hadde førstevakt og skulle åpne huset. Det hjalp, for jeg våknet litt.

Siste par årene har jeg brukt å ta meg en kopp eller to på puben når jeg skal til eller fra sentrum i ærender. Noen ganger for å våkne litt, noen ganger for at den er varm. Så den kalde årstiden, som den vi er i, og på vei mot nå, har det blitt litt mer enn vanlig. Nå tenker jeg det blir enda litt mer fremover. Det er sjelden forskerne er enige, så mest sannsynlig er det noe i dette.

Og Irish Coffee og Kaffe-i-Baileys er jo alltid godt 😜

Ja takk, mer gurkemeie, ingefær og kaffe!!

Noen tvil??

Google it!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#kaffe #koffein #hjertesykdom #leversykdom #demens #cancer #kreft #irish #irishcoffee #baileys #baileysikaffe #nam

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg