Det ser bedre ut enn det er.. 💔

Psoriasis er jo ikke en usynlig sykdom, men samtidig er den det. Jeg har vært så «heldig» at alle «kakene» mine ligger på skjulte områder. Altså er jeg verst utsatt på lår, og til tider i hodet. Utslettene mine er strategisk plassert rundt omkring, men som nevnt, minst der det er synlig.

Mange mennesker er slik at når de ikke ser sykdommen til sitt medmenneske, så eksisterer den faktisk ikke. Jeg opplever faktisk at det er mennesker som ikke tror meg når jeg sier st jeg har for eksempel Osas, hypotyreose, cfs, peridontitt, eller som dere ser på bildene, psoriasis.

Nå har jeg intensivt tatt nærmere hundre lysbehandlinger for å bli kvitt utslettene på kroppen. Jeg var to ganger i syden i fjor, og det samme i år.

Jeg er nesten utslettfri på kroppen nå. Den har ikke vært så fin som den er nå, på mange år.

Jeg har en tatovering av en havmann på det ene låret mitt. En tatovering jeg har tegnet selv, og det er veldig moro å kunne se den igjen i sin helhet. Selv om den har blitt litt blassere og «flytt ut» etter sterke kremer, salver (steroider), sol og lysbehandlinger.

I sommer i Tyrkia ble jeg nesten kvitt «kakene» i hodebunnen. Og det har vært greit ei stund. Men siste tiden har det vært kraftig oppblussing, og jeg har ikke greid å stabilisere det med Diprosalic eller noe.

Så hvis jeg ikke hadde skinnet meg i dag, og ventet en måned til så hadde nok hele hodet mitt blitt en blodig «kake».

Nå kommer det lys og luft til, og jeg kan bruke hjelpemidler som får trukket inn i utslettene istedet for at alt trekker inn i håret.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#psoriasis #utslett #sykdom #usynligesykdommer #skinhead

4 kommentarer
    1. Sykdommen din, er fæl og belastende. Den går på psyken løs. Nær familiemedlem har den i alvorlig grad. Ikke en plass på kroppen var fri. Har prøvd alt av behandlinger som finnes. Absolutt alt. Alt var smertefullt. Enkelte behandlinger som er gitt, får ikke personen lengre pga faren for eks kreft. Nå har personen fått biologiske sprøyter. Har fått et nytt liv. Slipper å pakke seg inn, flassing, smøring. Er fri, både av sykdom , og fri som person. Selv har jeg kun på albuer. Jeg dekker de til. Det passer ikke inn i jobben jeg har. Folk glor. Ønsker deg lykke til

    2. Au 😩😫 håper det blir bra fort nå, da ❤️
      Svigermor har også psoriasis, men mest på armene og under neglene, det er ikke lett å gjemme fingernegler 😏
      Du er fin uansett ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg