Stille følelsesladet jul.

Det er gått noen dager siden forrige innlegg. Jeg vet ikke om dere forstår, eller kan forstå, men jeg har slitt litt siste dagene.

Jeg snakker ikke om depresjon, men en slags «indre uro». Jeg tenker selv at det kommer av at alle rundt meg i lokalsamfunnet her har stresset og styrt med førjulstiden. Mens jeg selv ikke har stresset, men tatt det helt rolig, med beherskelse og full kontroll.

Leiligheten var vasket og pyntet for fjorten dager, tre uker siden, og vi har jo Sugga som støvsuger og vedlikeholder hver formiddag klokken 12. Mat til julaften, første juledag, romjul og nyttårsaften er kjøpt inn for lengst. Da snakker jeg julepålegg, ribbe, pinnekjøtt, lutefisk, laks, kalkun, julepølser og medisterkaker. Vi har snacks, drikkevarer og alt av tilbehør. Ned til den minste rosenknoll.

Julegaver var jeg ferdig med i god tid. Og gavene som skulle sendes til Nord-Norge sendte jeg lenge før fristen. Jeg har gledet meg til jul, og veldig til i dag – selve julaften, med all den deilige maten og alle de fine pakkene som ligger å venter under juletreet vårt. Julepakker fra venner og familie.

Men likevel har jeg båret på denne tomhetsfølelsen, denne konstante indre uroen. Snuppen min jobber fullt, og jeg er mye alene. Folk er opptatte med sitt. Ikke noe besøk, ingen som har vært her og ser hvor koselig vi faktisk har det i jula. Prøvde å invitere noen til å komme i går, lille julaften, men nei..

Jeg har flere dager på rad nå satt meg på Palmen, den lokale stampuben, møtt noen venner og bekjente. Dratt på meg smilet og vært som folk alltid ser meg. Men helt tom, med denne uroen, og litt trist. Inni meg.

Terapeuten min har vært sykemeldt i tre måneder. Før det gikk jeg til ukentlige samtaler. Nå må jeg «analysere», «gå inn i meg selv» for å skjønne og forstå hvorfor jeg har det som jeg har det om dagene.

Det at ‘alle’ farter rundt og styrer med sitt, drar fram ensomheten i meg. For jeg er mye alene når alle andre er så opptatte. Jeg har jo ingen familie her utenom snuppen min og jentene. Og når jeg er alene får jeg utrolig mye tid til å tenke og føle. Og jeg har minner.

Dette siste året har vært intenst med fysiske og psykiske undersøkelser hos leger, psykiater, psykiske helsetjenester, sykehus, tannleger osv.

Jeg har vært under mobbepress av enkeltpersoner i nære relasjoner.

Jeg har en stor rettsak foran meg som offer for seksuelle overgrep i min barndom, jeg har opplevd flere voldsovergrep i år, blant annet ble jeg banket og terrorisert av tre vakter på Stena Line i begynnelsen av året, og jeg ble overfalt bakfra av et par på byen her bare dager etter 40 års dagen min.

Jeg har vært i flere politiavhør. Jeg har vært i flere advokatmøter. Jeg har slitt med NAV. Og så videre og så videre.. så med alt dette, og nå plutselig denne stillheten. Ingen møter, ingen samtaler, ingen besøk av venner eller familie.. stillhet.. alene.. ensomhet..

..det har trigget minnene fra barndommen da pappa banket mamma, knuste juletreet vårt, løp etter henne med øks, hogde i stykker soveromsdøren min, overfalt meg i byen, stengte meg inne på et lager, holdt meg innesperret hos mine besteforeldre så jeg ikke fikk se mamma.

Jeg gleder meg til å bli ferdig med 2017.

Satser på oppoverbakke nå 😜

Og jeg er så glad for at jeg har snuppen min og jentene. Rundt 23 i kveld kommer han hjem fra jobb. Da har jeg stekt ribbe, medisterkaker og julepølser. Da har jeg kokt pinnekjøtt og poteter med alt tilbehør. Og jeg har laget en fantastisk hjemmelaget saus. Så da spiser vi og koser oss – så åpner vi pakker.

Hadde jeg ikke hatt #minlillefamilie så hadde det vel klikket for meg. Ingen ser det på meg, men dette året har bare vært utfordringer, triste, tunge, heavy shit – utfordringer.

Takk for at dere leser – god jul, og ta vare på hverandre ❤

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#hjemmealene #alene #indreuro #uro #trist #ensom #ensomhet #venner #familie #minner #barndomsminner #psykisktilstand #jul #julemat #mylittlefamily ❤

Det nederste bildet er av meg og min «søster», min gode venninne gjennom all min tid her i Drammen.

12 kommentarer
    1. God jul til deg din kjære når han kommer hjem. Ønsker dere også et godt nytt år med masse posetive ting i det nye året!!

    2. Er imponert over at dere var så tidlig ferdige! Ha en vakker jul sammen, nyt tiden som er nå, det er den og fremtiden vi skal ha videre <3 superklem på dere fra oss her:* <3

    3. Kjære Roger ❤ Jeg skjønner du har hatt et stritt år ❤ Jeg håper 2018 har mye mer godt å bringe deg, så tanker og uro blir borte❤ God jul til dere 😍😍 Klem fra Harstad ❤❤

    4. Håper dere storkoste dere med feiring sammen når snuppen var ferdig på jobb.
      God jul til dere <3 jeg skjønner så altfor godt når ting føles tomt og ensomt. Men hey,vi gjør så godt vi kan og det beste utav det , hva 😉
      Juleklem til deg,snuppem og voffsene fra meg<3

    5. Er blitt så glad i dere på den lille stunden vi har kjent hverandre. Du fortjener virkelig å få et bedre 2018 enn du har hatt i år <3
      Masse klemmer fra meg til deg, snuppen og jentene <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg