Vipps til romfolket

«Jeg bruker Drammen som eksempel, for det er her jeg bor, det er her jeg ser ting, og det er her jeg nå har hatt disse menneskene sovende om natten hver sommer i flere år, i hekken rett bak huset. Og inntil gjerdet til eiendommen her jeg bor har de «sitt eget offentlige toalett». Dette er Drammen, men jeg kan love dere at dette foregår over HELE Norge!»

Slik startet et blogginnlegg jeg skrev og postet i mai 2017. Et innlegg jeg står ved enda.

Link: Lar seg svindle!

De har møter tidlig på morgenen der de avtaler hvor hvem skal sitte, og planlegger strategi. De fleste av dem har null respekt for landet de er i, og folket som bor her. Make no mistake, landet vårt og det norske folk er intet mer enn «ei stor dum melkeku» i deres øyne.

De ødelegger parkene og legger igjen avføring på kirkegården og utenfor kirkeveggene, det på tross av at det står et offentlig toalett midt på Bragernes Torg og andre steder. Videre har de i flere år nå hatt tilgang i sentrum, eller sentrumsnært, hvor dem kan dusje og vaske seg, og sove om natten, på kommunens regning. På kveldstid etter tiggetid kan man se en del av dem dukke opp på byens bingoer, i finere antrekk enn på dagtid. Under elvefestivalen dukker de opp som klovner og gir barn ballonger, og når ungene tror de har fått ballong, da krever klovnene penger fra foreldrene. Og vi har jo alle fått med oss at de faktisk stjeler roser på kirkegården, fra gravene til våre nærmeste, og selger de på torget på kveldene.

Å leve på gata i fattigdom unner jeg ingen. Men dette er en livsstil. Spill for galleriet. Svindel og lureri. Og til dere som vil argumentere i mot: er det noen grunn til å være så respektløse selv om en er fattig?? I think not!! Jeg kjenner mennesker fra andre grupper som bor/ har bodd på gata. De utviser ikke slik respektløshet!

De røyker de dyreste sigarettene, drikker Coca-Cola på boks og handler mat på McDonalds. Med det ler de av oss, gjør narr av oss!!

I et tv-intervju med en av romfolket kunne vedkommende fortelle at ved tigging og salg av tabletter, blant annet Xanax (?), så tjente hin 1500 kroner dagen, 45 000 kroner i måneden, skattefritt.

Så i tillegg til at staten sender millioner til deres hjemland, så kommer de hit og får gratis bosted i og av kommunene, og oppå det igjen fyller det norske folk, skattebetalerne, kopper, bøtter og spann med penger til dem.

45 000 kroner for en person i Norge, tenk på hva verdien da er i Romania, Bulgaria og så videre.

Det var sist sommer snuppen min og jeg gjorde én av flere observasjoner. Det var utenfor Apotek 1 på Bragernes torg. Tre av romfolket så ut som om de spilte kort sammen, men de spilte ikke kort, de telte penger. De hadde en bunke med penger, og som sagt, når jeg skriver bunke med penger, så mener jeg BUNKE med penger. Hvis snuppen min og jeg la sammen alt vi tjener på et par måneder, så ville det ikke blitt slik en bunke.

Skattepenger blir sendt til deres hjemland, selv om de kommer hit, her skattepenger også blir brukt for at dem skal leve gratis. De forteller oss med språk, klesantrekk (forkledning!!) og små pappskilt de har skrevet på.. at de er fattige og trenger hjelp! De lyver og stjeler!! Dette er svindel, grov svindel!!

Det var ganske mange som så Brennpunkt på NRK. Episoden het "Lykkelandet" hvor et TV-Team hadde fulgt romfolket i to år med skjult kamera og spaning. Der kom det frem en hel del avsløringer, og mange fikk øynene opp.

Se episoden her: Brennpunkt – Lykkelandet

Men folk glemmer fort, fortsetter sin naivitet og dumhet, og har faktisk begynt å Vippse penger til dem. Altså direkte overføring fra egen lønnskonto til «lånte» ulovlige kontoer. Media har gått ut med saken blant annet etter at NRK Sørlandet var i kontakt med tiggere som selv bekreftet bruken av Vipps og uttalte at betalingsappen er et viktig verktøy.

Vipps så har dem penger til coca-cola, sigaretter, bingospill, narkotika eller påbygg på huset i Romania!!

Ledere i Norges største betalingsapp, Vipps, er klar over at tjenesten blir brukt til tigging. Det er en stund siden vi så at de første tiggerne tok i bruk Vipps. Det er mange tiggere som bruker appen, var uttalelsen til nestsjef i Vipps, Elisabeth Haug.

Link: NRK Sørlandet

Link: 247 Avisen

Den åpenbare årsaken bruken av Vipps blant tiggere er at de sliter med å få inn penger ved å kun be om kontanter, da majoriteten har sluttet å ha med kontanter.

Jeg har sett dette skje her i Drammen, og mitt spørsmål til dere: hvorfor er dere så naive og dumme??!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#tigging #forbytigging #romfolket #svindel #vippssvindel #vipps #tyveri #betalingstjeneste #nrk #brennpunkt #lykkelandet #norge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg