Rottepasseren meg – skjebnens ironi 🌟

Beklager at det ikke ble noe innlegg her på bloggen i går. Som mange av dere sikkert har fått med dere så hadde snuppen min og jeg 11 års jubileum fredag som var. Vi fikk noen gjester ut på kvelden, og det ble en tur på byen. Det var moro.

I går, søndag, tok det derfor din tid før jeg sto opp. Jeg trengte å hvile meg etter nattens utskeielser. Så dro jeg avgårde til et vennepar som er bortreist. Jeg passer rottene. Fire rotter som ikke bare har hver sine bur, men hver sine rom i leiligheten. Så jeg må se til at de ikke skeier helt ut. Rotter kan finne på mye rart. Og som sagt er de fire stykker. Gutter. Og to av dem skal også ha medisin to ganger om dagen, til og med i kveld.

Jeg synes det er greit å være rottepasser. Takker for tilliten. Men skjebnens ironi er at forrige gang jeg passet dem så kom «været». Det bare ramlet snø fra himmelen. Bøttet ned. Det er ikke noe hyggelig. Taxikø, forsinkede busser og kansellerte tog. Fortau som ikke blir brøytet, sørpe og hissige bilsjåfører. Da vil man egentlig bare være hjemme. Og det samme «været» kom denne gang også. Kjedelig. Særlig når jeg må to ganger om dagen til rottene pga medisin. Forrige gang var jeg bare én tur hver dag.

Denne gangen er det heldigvis bare 2,5 dager. Forrige gang var en uke. Men jeg tenker, hva skjer neste gang vennene mine reiser bort? Blir det regn og flom da? Hahahaha..

Men har tenkt litt på det. Når dette rottelivet til denne rottefamilien er over, så håper jeg at de heller får seg en liten hund. Det er mer styr med rotter enn en skulle tro. Morsomme ja. Til og med litt søte, joda. Men..

Jeg har sett en allergivennlig type voff (Pomapoo) som jeg tror passer sååå fint til mine venner. Og det hadde vært kjempekoselig å passe en slik. Da kunne den vært her og vi kunne koset og lekt masse med den.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#rottepasser #rotter #hund #allergivennlig #pomapoo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg