Fra en gravid bloggers blogg.

Også bloggere blir gravide og formerer seg. Det vet vi jo alle, for en stor andel av blogger i dag er dessverre mammablogger, og noen pappablogger. Leser stadig ingresser og overskrifter som «22 år og mamma til tre», «ble mamma som tenåring», «Gravid» og «23 år og mamma til to». Foreldre som eksponerer barna sine som «clickbaits» for alt dem er verdt, legger ut bilder av dem og utsetter dem for potensielle store traumatiske opplevelser.

Link: Overgrep mot barn i sosiale media og blogger.

Mye av det disse bloggerne gjør blir for dumt. Latterlig dumt, men samtidig tragisk. Tragisk fordi de enten ikke tenker på eller skjønner konsekvensene det kan medføre.

Men så fant jeg denne teksten da, som jeg har «lånt» fra en persons Facebookside. Jeg synes den var litt morsom. Den handler om en bloggers graviditet fra begynnelse til slutt.

GRAVID!

Dag 1: Hei folkens, jeg er ny her som blogger og kan slenge ut den store nyheten om at jeg er gravid. Det har vært nesten umulig å holde på hemmeligheten, men der! Nå er det offisielt. Jeg er gravid i det 4. minuttet nå. Min kjære har akkurat levert varene. Jeg kan nesten føle det sparker der inne.

Jeg tror jeg skal skifte blogg til Hingst-frue.

Dag 2: I dag er jeg skikkelig kvalm. Og er utrolig fysen på lungemos med kanel og substral. Nå er det bare 40 uker igjen til prinsessen er her. Føles som om svangerskapet startet i går. Har vært og kjøpt babyklær i dag.

Dag 3: Vært gravid i hele to dager nå. Har vært på omvisning på fødeklinikken. De eier ikke stil. Har dere sett gardinene der???

Der skal jeg IKKE føde!!!

Min prinsesse skal ikke komme til verden og tro hun er russisk. Hun vil jo få sjokk når hun kommer og ser seg omkring.

Dag 4: I dag flyttet min samboer ut. Så jeg vet ikke om jeg må utsette fødselen et par måneder eller noe. Jeg trenger litt tid for meg selv nå. Tror jeg er deprimert, kanskje jeg kan ringe Sophie Elise å få det bekreftet?!

Dag 5: Nominert til Airhead Vixen Nonsens Award i dag, for beste blogg, men prisutdelingen er samme dag som jeg har tremenning eller terrin eller termin eller hva det heter. Showet starter klokken 18, og jeg har termin klokken 17. Flaks!! Jeg rekker det! Gleeeeeder meg!!

Dag 6: Er depressiv i dag, eller muligens bipolar, det mente Sophie Elise jeg kanskje var. Har sjekket almanakken, jeg hadde ikke termin klokken 17.

Men den 17.

Er det noe big Deal da??? Sikkert andre gravide som er lysten på å bytte dato.

Dag 7: Vært gravid i en uke nå. I dag skal jeg ut og handle vogn. Bare 39 uker igjen!

Uke 2: Vært på butikken. Kjøpt babygulrøtter. Lille prinsessa må jo få noe sunn mat. Spurte om de hadde babynugatti jeg kunne dyppe de i. Fikk ikke svar på dét. Butikken tar ikke babyer på alvor!!

Uke 3: Har funnet navn til lille gullet. Måtte bli noe enkelt og stødig, så prinsessen skal hete Leahthea Victoriallis Susannemichelle Marthebellinda Randidoris.

Så lite og søtt!

Uke 4: Min mor spurte om jeg ikke skulle ta graviditetstest. Hallooooo??? Hva vet vel hun om å være gravid lissom????

Uke 6: Har bestilt barnehageplass. Spurte om de ansatte i barnehagen hadde peiling på å passe andre sine barn. Er det noe jeg har kunnskap om, så er det barn! Jeg har tross alt vært gravid i 6 uker nå.

Uke 7: Har begynt å lage sunn og billig mat. Finner oppskrifter på «matfrabunnen» og i dag lagde jeg en nydelig rett jeg fant der. Det var Tanjas hevefrie Fløtmarinerte kremfløte med Creme fraiche , og en boks til med Creme fraiche. Garnityr er 500gram margarin og noen spiseskjeer salt. Kjempebillig, kjempeenkelt, kjempesunt.

Uke 8: Er sykemeldt da jeg ikke kan løfte tungt. Så hvis noen her inne sender meg noe jeg må skrive ut, så ikke bruk caps lock. Jeg må passe ryggen.

Uke 9: Har booket sånn røntgentime hos barnefødselslegen. Blir kult!

Edit: ultralyd kalte han det. Sikkert innleid fra bemanningsbyrå. Skal dit om tre uker. Det er ikke lenge! Bare tre uker til det!

Uke 10: Har ringt rundt og spurt andre gravide om noen er interessert i å bytte termindato slik at jeg rekker blogg-awarden. Venter spent på svar.

Uke 11: Har kjøpt skolesekk til lille prinsessen. Kunne nesten ikke la være, den var aaaaaltfor fin til å ikke kjøpe.

Uke 12: Våknet med smerter i magen i dag. Ble redd. Skal heldigvis avgårde for å ta prinsessens første selfie! Yay!!!!!

Sånn ultralyd greier.

Edit: på vei til legen fik jeg stadig større smerter i magen. Og jo mere jeg gikk jo mere press ble det og plutselig kom en kjempefjert.

Kom meg til legen, og fikk tatt ultralyd. Da kom den nedslående beskjeden.

Nei, du er ikke gravid sa han.

Jeg beit meg i leppa og gikk ut. Jeg stod utenfor og hylgrein. Jeg har fjertet ut lille prinsesse midt i gågata, og nå er hun borte. Helt borte. Som en fis???

Hulk, hulk og snufs

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#bunnytrash

6 kommentarer
    1. Hehe.. Nå måtte Kånå snu seg å spør ka i all verden eg knegga sånn av.. Fine den der.. Sjøl om eg gjerna e ein Pappa slash familieblogger..
      Så synest eg gjerna andre drar det litt langt i måten de bruka kidsa på..
      Det komme heilt ann på konteksten og bruken av bildene, synast eg.. Men eg kjenne sjøl litt på det om eg gjerna bruke bilder på feil premisser innimellom..
      Min drivkraft og motivasjon med det å blogga, e å få fram den gode historien.. Og gjerna vær ei slags motvekt te alle dei her glansbilde bloggerne som gjerna bør føla seg litt meir truffen enn meg..
      Eg e glad eg va godt voksen før skrivekløå traff meg, og allerede hadde fått barn..
      For nåken bloggere mistenke eg nesten for å enten få barn, eller fleire barn.. Fordi det e fremmande for bloggen deiras..
      Men uansett.. Eg fikk vel gjerna nåken fleire år å leva, itte eg leste denna… =D =D

    2. Jeg gikk bare i Boden en tur: Med unntak av dialekten er det NESTEN som om jeg skulle ha skrevet din kommentar selv. Glad for at du fant noe av verdi her, takk, og velkommen tilbake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg