Jeg bare elsker hvordan Ari Behn taktisk holder seg i rampelyset!

01.) Det startet vel slik at i medvind av media og at det norske folk hadde fått nyss i forholdet mellom Prinsesse Martha Louise og Ari Behn, benyttet Behn seg av å igjenutgi novellesamlingen «Trist som faen». Ansett som en venn av de norske kongelige trillet høye terningkast, men etterhvert er novelle-samlingen omtalt som trist som faen som tittelen forteller.

02.) Ari forlover seg 13.12.01 og får atter en gang sitt ansikt på forsiden av alle ukeblader og aviser. Det blir nevnt på nyhetskanaler, og paret blir det store samtaleemnet blant folket.

03.) Under et kort besøk i Oslo hos en tidligere «venninne» møtte jeg på Ari på et sted der jeg egentlig kun hadde forventet å møte gutter. Gutter som meg. Homofile gutter. Men der satt han sammen med ei tøysejente som vi kjenner godt fra norsk tv. Hun spiller banjo og ler mye.

Jeg fikk laget meg et inntrykk av Ari før han dro. Han virket trist og glad på samme tid. Litt vemodig på den mimrende, sentimentale måten. Som om han tok farvel.

04.) 24.05.02 giftet Ari seg med sin prinsesse, og det sier seg selv at det bød på mye oppmerksomhet. Et prinsesse-bryllup går aldri unna i stillhet. Å få tre barn (i år 2003, 2005 og 2008) med en prinsesse sørger for at han alltid vil være «med i bildet».

05.) I 2003 bare et år etter bryllupet gir Ari ut sin første roman. Altså en hel bok er ikke skrevet på én dag. Boken er spesiell og handler om en ung gutt som reiser fra Norge for å besøke jenta som han er sammen med, hans kjæreste, som bor i Sør-Afrika. Hun er der i forbindelse med jobb eller utdannelse. Men saken er at gutten kommer ikke lengre en til «gutteghettoen» i Marrakesh i Marokko, helt nord i Afrika. Der lever han livet som homoseksuell, og når siste ord er skrevet i boken så er gutten enda i Marrakesh.

«Bakgård» het boken og den fikk ganske variert omtale av kritikerne. Jeg husker at det forundret meg at det ikke ble mer skriverier om hva boken egentlig handlet om, enn det ble. Når jeg leste den så fikk jeg en følelse av at boken handlet om det å være homofil og måtte leve «i skapet». Uansett.. personlig elsker jeg boken, og jeg har et eget bundet eksemplar. Og jeg tenker enda, 'hvem kan skrive en bok som dette uten å være homo selv'?!

06.) Nye novellesamlinger blir gitt ut av Ari i 2011 og 2015. Og nye romaner blir utgitt i 2006 og 2009. Men altså ingen oppfølger til «Bakgård», ingen «Bakgård 2», karakteren i den første romanen har visst enda ikke kommet «ut av skapet».

07.) Ari Behns kamerat og fotograf Per Heimly offentliggjorde i 2009 i et intervju at de skulle til Marokko på hemmelig oppdrag. Samtidig fortalte Ari Behn at han elsket Marokko og hadde reist dit ved «titalls» anledninger.

08). 5. august 2016 offentliggjorde kongehuset at ekteparet Behn ville skille lag. Senere samme år tok de ut skilsmisse. Stygt å si det, men at de kom til å skilles, den dagen så jeg kom til å skje for lenge lenge siden.

Jeg husker fra den gang jeg «møtte» han i Oslo for mange år siden så syntes jeg han var kjekk. Det var virkelig noe med han. Måten han førte seg på. Jeg fikk utslag på han, noe som forbauset meg litt, men jeg skjøv det bort som innbilning. Men når sant skal sies så gjorde det korte lille møtet til at jeg alltid har tenkt, 'det blir ikke han og Märtha for alltid'.

09.) Så kom kongens tale kort tid etter offentliggjøringen av bruddet mellom Märtha og Ari..

«Nordmenn er enslige, skilte, barnefamilier og gamle ektepar. Nordmenn er jenter som er glad i jenter, gutter som er glad i gutter, og jenter og gutter som er glad i hverandre. Nordmenn tror på Gud, Allah, Altet og Ingenting."

10.) Så startet året 2017 der Ari igjen tiltrekker seg oppmerksomhet blant annet med overskriften «Jeg hadde englevakt» etter å ha vært i en bilulykke. Skjebnens ironi da hans ekskone, prinsesse Martha Louise driver «Engleskolen». Behn får også masse oppmerksomhet med sin kunstutstilling av malerier. Blant annet maleriet «Prinsessen» som dere kan se og tolke selv.

11.) Før Ari har vært skilt i et år fra Martha som han han hadde vært sammen med i over 17 år, gift med i 14 år og har 3 døtre med, så offentliggjøres det at han har fått ny kjæreste og er i et forhold med juristen Ebba som har vært i hans bekjentskapskrets «i flere år» og er fra samme plass som han.

12.) Nå er Ari i rampelyset igjen. I morgen torsdag 8. mars er det premiere på TV3-dokumentaren «Ari og halve kongeriket», der regissør og Aris «gode» venn, Katharina Gellein Viken, har fulgt Ari i tiden etter skilsmissen med prinsesse Märtha Louise. Men nå for noen dager siden ble det full splid mellom partene.

Problemene skal ha oppstått etter at Ari fikk den første episoden til gjennomsyn. Etter å ha sett episoden har han ombestemt seg, og nektet TV3 å vise serien. Det vil ikke kanalen finne seg i. Så da er det jo veldig kjekt at hans nye kjæreste tilfeldigvis er jurist.

I dag var Ari Behns kjæreste på forsiden av VG og overskriften er at hun mener Ari blir utnyttet.

Ari Behn er en smart mann, en luring, en sølvrev.

Jeg har mine tanker om han, som jeg alltid har hatt. Jeg har tenkt mange ganger gjennom årene.. lenge.. etter møtet i Oslo, etter boka «Bakgård», etter Marokko-turene, etter skilsmissen, etter kongens tale, etter alt dette.. hvordan ender historien som fortelles i boka «Bakgård», når kommer Ari ut?

Takk for at du leser!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#bunnytrash #ari #aribehn

🌹🌈🌹

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg