Dette må jeg leve med!

Saksmappen pr i dag.

«To timer hos advokaten i dag, er helt knekt, vet ikke om jeg takler dette. Har alltid sagt til meg selv at ingenting knekker meg, men nå er jeg ikke så sikker på det..»

Det skrev jeg som status på min Facebook etter jeg kom hjem. Følelsene er helt ubeskrivelige. Mangler ord.. skikkelig kvalm i hvertfall.

Jeg klarer ikke se for meg å komme gjennom dette, jeg skjønner ikke, fatter ikke, begriper ikke.. hva er meningen, poenget, hvorfor skjer ting som dette? Og hvorfor må msn gjenoppleve gang på gang på gang? For at han skal få sin straff? For rettferdighet?? Hadde det ikke vært enklere å voldta han med et rivjern og skyte han etterpå?!

Beklager, er ikke helt meg selv nå.. men

I dag har jeg fått opplest avhør fra flere nye i saken, gutter som er utsatt for seksuelle overgrep og krenkelser av samme gjerningsmann. Og det vil komme enda noen avhør av andre som mye tyder på er blitt utsatt for samme typer overgrep.

Ved tidligere møter hos advokaten min var på en måte de andre i saken ‘bare’ navn. Jeg klarte holde meg «kald» til en viss grad. De var fremmede som jeg aldri har hørt om eller sett før. «Bare» navn, ikke personer. I dag kom det en rekke navn på gutter jeg vet hvem er. Et par var jeg kompiser med på forskjellige tidspunkt i oppveksten, og noen er småsøsken av venner. Flere av disse er en del år yngre enn meg. Det ble veldig sterkt å få opplest disse forklaringene, og å gjenoppleve ting jeg selv har vært gjennom ble tøffere enn jeg var forberedt på. For hvert møte i denne saken tenker jeg at herfra blir det bedre. Men det blir bare verre. Ting jeg faktisk hadde klart å glemme, fortrenge, hundrevis av overgrep kommer tilbake virkeligere enn noengang før.

Jeg føler at det er nok nå. Jeg vil ikke mer. Dette burde vært over. L burde vært innesperret og fjernet fra samfunnet forlengst. Men vi er ikke kommet lengre enn at etterforskningen avsluttes om to uker. Og her sitter jeg og vet med med meg selv at L er aktiv enda, det er jeg 100 prosent sikker på. Dette må jeg leve med.

Tidligere fikk jeg vite at han tidligere er dømt, og at han fortsatte overgrep mot meg og flere andre mens han satt på tiltalebenken. At det kom nye anmeldelser, og at selv om – så fortsatte han bare, og fortsatte, og fortsatte – som ingenting, som om at dette er helt greit å gjøre mot guttunger, barn.

En av guttene jeg fikk lest opp avhøret til i dag hadde faktisk klart å fortelle sine foreldre om overgrep han var blitt utsatt for. Han var 12 år og hadde faktisk greid å fortelle sine foreldre, sagt at han ville anmelde og få L tatt. Han var så heldig at han hadde foreldre å fortelle til, og så sterk og modig at han gjorde det, og de blåste det vekk.

Det er til å grine av.

To tidligere anmeldelser fra 2008 og 2009 som den gang ble raskt henlagt pga «bevisets stilling» er nå gjenopptatt etter jeg ble kontaktet av noen i guttenes familie og jeg da sendte infoen til min advokat.

Hun tok det videre.

Det er så kvalmt å få visshet i alle som vet og alltid har visst og som ikke har gjort noe. Foreldre, besteforeldre, politi, advokater, barnevern.. jeg leter etter ord, men finner dem ikke.

Vi er nå tosifret antall «gutter» som går til sak. Den 23. mars blir dette sendt til påtalemyndigheter, statsadvokat.. etterforskningen er ferdig da. Men hvor lang tid bruker disse folka på sine vurderinger?!

L har nå nylig blitt avhørt igjen. Han har fått muligheten til å kunne forklare seg på nytt, samtidig som han har fått navnene på meg og oss som er avhørt og har anmeldt. Han fikk tre navn før mitt. De tre benektet han kjennskap til. Meg kalte han en homofil løgner som han prøvde hjelpe fordi jeg ikke hadde det så bra. Han «tok vare på meg, ga meg mat, og var snill med meg» fordi jeg hadde et dårlig forhold til min far. Jeg «forsøkte ha sex med han for at han var så snill, satte meg til skrevs over han». 12 år gammel.

De to neste navnene var barnebarna til hans samboer gjennom tid. De kunne han ikke benekte kjennskap til. Men overgrepene benektet han.

Denne samboeren/bestemoren har han mishandlet. Brukket fingrene hennes, en fot og et skulderblad.

Flere navn og anklager ble lest opp til han. Han benektet å kjenne til dem med forklaring at han bodde i nabolag med mange barn der mange var innom for «å ha en plass å være, for han var snill, noen ganger for snill».

På spørsmål om hvorfor det bare var gutter som var innom han. «Fordi det falt seg naturlig». Og hvorfor så mange nå har anmeldt han, og igjen bare gutter. «Det skjønner han ikke, og det er tilfeldig».

Gi meg styrke!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#advokat #rettsak #påtale #overgrep #mindreårige #anmeldelser #forklaringer #avhør #påtale #påtalemyndigheter #pedofil #mishandling #seksuelleovegrep #harstad

12 kommentarer
    1. Kjære deg ! Lykke til med dager og netter og tunge kvelder som venter deg nå, ikke gi opp nå ! Du har klart å leve igjennom et helvete før, du klarer dette, og dere er flere som står skulder ved skulder ! lag en mur mot han som ødela store deler av livet deres, ikke la han slippe unna denne gangen, bidra til at han får sin straff ! DU har ikke gjort noen galt, det er L som har all skyld, uansett hva du tenker eller føler rundt dette. Jeg synes du er “drit tøff”som står i det som kanskje kjennes smertefullt og håpløst nå! Håper du har kontakt med www. utsattmann.no, der finnes flere modige, sårbare menn, som har vært igjennom tøffe ting med seksuelle overgrep og kommet sterkere ut på andre siden, nettopp fordi de deler, slik som du ! Jeg heier på deg !! Alt godt fra Margrete

    2. Bare gi meg en koffert med gamle tannlegeverktøy og adressen tenker jeg😡
      Hater inderlig at du må gå igjennom dette når den jævelen sitter der og tror han slipper unna 😡
      Håper han blir sperret inne lenge! Blir på en måte en oppreisning for meg tilogmed, for mine overgripere slapp glatt unna.
      Kjempestolt av deg❤️
      Hold ut litt til 💞💞💞

    3. Jeg sitter ikke i en situasjon der jeg kan råde deg til noe som helst. Ei heller si noe som kan gi deg styrke. Selv om jeg er en nær pårørende til en person, som ble misbrukt av et nært familiemedlem, så blir det så langt fra det samme. Vi sitter med forskjellige følelser i forhold til dette som er så galt. Det gjør vondt langt inni sjela når det, etter anmeldelse, ikke blir gjort noe med. Men likevel der, blir dine og mine følelser forskjellige, fordi vi står på to forskjellige punkter i sakene. Jeg har fått tilbud om å “pynte” på vedkommede, to ganger. Seriøst ment begge gangene, men jeg valgte nei. Ville ikke synke ned til det nivået. Jeg velger å tro at karma gjør jobben sin, for det har jeg sett før. Om det tar tid, så skjer det. Vil bare si at jeg synes du har gjort mye for å ta opp kampen, en kamp jeg aldri får muligheten til å ta. Stor klem og støtter deg. Hold fast i det tryggeste du har nå.

    4. stolt av deg 👍 vær sterk 💪 tenk på hvor mange andre Du/dere hjelper ved å anmelde dette 😊 uansett homofil El ikke har ingen 12 årig barn skyld i dette…som voksen mann vet han hva som er rett og galt mot barn og fortjener sin straff og dere barna skal ha en oppreisning for ødelagte barndom og senere liv 😱 trist og tragisk sak 😢

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg