«Farmen deltager avslørt som hundesvindler!»

Jeg kjente nakkehårene mine reiste seg. Jeg visste ikke hvem denne «Farmen-kvinnen» var, men jeg måtte finne det ut.

«Farmen-deltaker ble avslørt som hundesvindler»

Det var overskriften til Lena Andreassens blogginnlegg rett før julen 2017. Jeg har to mops selv, jeg elsker hunder. Jeg elsker dyr. Og jeg opplevde en gang over en periode å bli utsatt for et forferdelig kvinnemenneske som drev med hundesvindling og mye annet fælt.

Jeg ble umiddelbart interessert i Lenas innlegg. Det var det ikke bare jeg som ble.

Lena skrev i innlegget sitt:

«Jeg håper virkelig å advare hele verden mot denne dama og hennes skitne business!»

Mange mange tusen leste innlegget. Og vi følte avsky mot kvinnen som hun skrev om, rett og slett. Innlegget har nærmere 200 kommentarer som beviser det.

Link: Farmen-deltaker avslørt som hundesvindler.

Så la Lena ut et nytt innlegg: «Farmendeltaker kastet hundevalper som grisefor», og det gjorde ikke saken noe bedre. Jeg tenkte at denne farmen-deltakeren skulle fått en real omgang med juling før livstid fengsel.

I dette innlegget forteller Lena at hun har vært i samtale med noen som via via har blitt utsatt for «Farmen-kvinnen» og vedkommende fortalte:

«Der fikk jeg høre at «Farmen-kvinnen» blant annet har kastet valper som grisefor fordi hun ikke fikk solgt dem og ikke var interessert i å fostre dem opp selv».

Link: Kastet hundevalper som grisefor.

Men så skjedde det noe uventet.,

Bloggen «Forbipolene» av Helene Dalland publiserte et blogginnlegg «Rystet over ondsinnede rykter» bare få dager før jul. Der kom det frem at «Farmen-Kvinnen» det var skrevet om var Line Suomalainen fra Farmen 2017.

Helene Dalland tok «Farmen-Line» kraftig i forsvar etter å ha snakket med henne. Hun siterte henne i blogginnlegget sitt på følgende:

«Jeg er rystet og såret, og jeg er en dyre-elsker. Ikke en dyremishandler. Jeg har aldri hatt døde hester, og aldri har jeg mishandlet dyr. Plettfri vandel har jeg, og det må alle ha for å slippe gjennom Farmen-nåløyet!»

«Farmen-Line» benektet alle anklager, og ifølge blogger Helene Dalland har farmen-deltakeren anmeldt blogger Lena Andreassen som omtalte denne saken først.

Link: Rystet over ondsinnede rykter.

Så la Lena Andreassen ut følgende to innlegg.

Link: Anmeldt av dyremishandleren.

Link: Alle lyver.

I innleggene skriver Andreassen følgende:

«Jeg synes det er svært så freidig at denne kvinnen som har så mange saker på seg av vold mot dyr, svindel og bedragerier som er dokumentert, kan anmelde en som engang ikke har nevnt navnet hennes».

Hun skriver også at hun står for sine ord, og at hun ikke frykter anmeldelsen.

Helene Dalland legger så ut et nytt innlegg om saken i bloggen sin «Forbipolene». Overskriften bekrefter at blogger Lena Andreassen er blitt anmeldt av «Farmen-Line». Og igjen siterer hun farmenkvinnen:

«..mine dyr har det helt fantastisk. Det som skrives om meg er ville fantasier. Jeg har anmeldt saken. Å skrive noe sånt for å dra meg ned i driten, det vitner om uvitenhet og lite antenner for norsk folkeskikk. Jeg har fått nok, det går ikke an å gjøre sånn. At dette rettes mot meg etter at jeg var med i Farmen, det er baksiden av medaljen».

Link: Blogger anmeldt, risikerer 2 års fengsel og kraftig bot.

Alt dette skjedde bare få dager før jul i fjor. Det er nå passert 3 måneder siden. Etter dette har blogger Lena Andreassen vært veldig stille i sin blogg.

«Forbipolene» av Helene Dalland derimot er meget produktiv med sin blanding av personlige innlegg og offentlige saker. Hun har nå siste uka vært konsekvent på blogglisten topp 30, og har hatt gode plasseringer over tid.

Lena Andreassen har kun levert to innlegg hittil i år. Og jeg venter på at hun skal komme med en uttalelse om hva som skjer. Kan hun fremlegge beviser i form av dokumenter og vitner på alt det hun har skrevet i bloggen sin om Line Suomalainen?! Eller vil hun bli dømt for å ha bakvasket og laget ondsinnede rykter om farmenkvinnen? Hvis sistnevnte, vil det da komme en offentlig unnskyldning på bloggen?

Uansett sannhet, så er hele greia forferdelig. Både det å være en grusom dyremishandler, og å bli uskyldig anklaget, er helt forferdelig. Men jeg vil vite sannheten, er Lena Andreassens anklager sanne bør folket få vite det så man kan unngå å bli lurt opp i stry og svindlet. Og ikke minst få stoppet mishandlingen. Er «Farmen-Line» uskyldig så bør det også bli offentliggjort så hun kan bli renvasket en gang for alle!!

Jeg har omtalt denne saken en gang tidligere, det var 20.12.17.

Link: Jeg er skremt, uansett hvilken sannhet som stemmer.

Siste ord er ikke sagt..

Takk for at dere leser!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#farmendeltaker #farmen2017 #farmendeltaker #blogg #lenaandreassen #blogger #hundesvindler #dyr #dyremishandler #anklager #påstander #hund #vold #blogginnlegg #forbipolene #helenedalland #rykter #linesuomalainen #suomalainen #anmeldt #politisak #løgner #risikererfengsel #skyldig #uskyldig #bunnytrash

9 kommentarer
    1. Ikke så mye å dvele over 😀 har pågått i mange år dette…vi som var aktive i hundemiljøet fikk da vite litt om diverse ting…så undersøk litt blandt hundefolk spesielt dem som har drevet på i over 15-30 år. Her er ikke ild uten flamme.

    2. Det er mye rart og mye bak fasaden man ikke vet. For alt det jeg veit kan andre Farmen-deltagere ha sine svin på skogen som ikke er så bra. Men slik er det når du deltar noe på TV blir man kjendis. Og da må man regne med at både det ene og det andre kommer frem. Men det er jo forferdelig at man kan holde på med slikt. Huder og andre dyr må harespekt de som har de/arbeider med slikt må følge loven.
      Etter hva jeg har hørt er det et eget dyrepoliti på trappene her i landet og de har sikkert mange oppdrag.

    3. Jeg kan bekrefte at line bor i sverige, postbox i norge, å har inntill i fjor høst drevet med salg av valper. Hun har i tilegg
      Totalt dyreforbud i sverige. Kanskje noe å tenke på… har selv veldig dårlig erfaring med dama.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg