Det var helt fantastisk!

I går kveld sendte ei venninne en link til meg om en kunstutstilling på Bærums Verk. Malerier av Tor Rafael Raael. Vedlagt linken var der bilde av et av kunstnerens malerier, «Blå lengselsfugl». En søt blå fantasifugl med store øyne og laaaange bein.

Link: Tor Rafael Raael

Hun spurte om jeg ville bli med på denne utstillingen. Selvklart ville jeg det!

I dag kom hun og kjæresten og hentet meg, så kjørte vi innover til utstillingen. Og det må jeg si, det var en mening med dette. Utstillingen og bildene appellerte virkelig til meg. Utrolige malerier fra fantasiens uransakelige verden. Fabeldyr og fantasipingviner. Jeg elsker pingviner, og de poppet opp i stort og smått i en hel del av bildene.

Det er bare nå siste årene jeg er blitt mer enn middels interessert i å dra på utstillinger som dette. Så jeg kjenner ikke til all verdens kunstnere i malersjangeren, selv om jeg har vært på store utstillinger av både Rembrandt og Monet. Disse maleriene på utstillingen i dag er det nærmeste jeg har kommet til moderne kunst som minner meg om en av mine store favoritter Salvador Dali.

Absurde psykedeliske bilder. Fikk en liten mistanke om eksperimentering med psilocybin. En del av bildene viste små sopp. Og et bilde het «Min egen planet».

Jeg fikk lov til å ta bilder av kunstmaleriene. De fleste var innrammet, noen med glass. Derfor ble det dessverre gjenskinn i noen av bildene.

Jeg gikk flere runder og kikket på bildene, for jeg syntes dette var utrolig bra. Kjente at jeg ville ha et verk av denne mannen selv, hjem i min egen stue. Kredittkortet mitt levde i vill frykt på innerlommen min. Bildene kostet alt fra 2000 kroner til 24 000 kroner.

Der var et maleri som het «Mus» som endte opp som min favoritt. Det kostet 2600 kroner uten ramme, 4000 kroner med ramme.

Ikke bare ble jeg overrasket av mine venner å få bli med på denne utstillingen, men dem kjøpte en liten bok til meg som er utgitt av denne samme kunstneren. «100 fabelaktige dyr og én snylteagurk». Jeg ble litt målløs, visste ikke hva jeg skulle si. Men..

Tusen takk dere!! Tusen takk for at dere tok meg med, tusen takk for en fin tur og opplevelse sammen med dere, tusen takk for boka, og tusen takk for dere – dere er alle tiders!!

Langemann og Teskjekjerringa, tihi 😘

Tusen takk for å ha gitt meg en god start på dagen, jeg sitter enda og smiler.

Og tusen takk til Tor Rafael Raael!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#torrafaelraael #malerier #glede #pingviner #kunstutstilling #soot #bærumsverk #fabeldyr #langemann #teskjekjerringa #utstilling #fantasi #søndagstur #snylteagurk #søndag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg