No more tears Tour 2 – fantastisk på Fredriksten festning!

Nå er jeg hjemme igjen etter å ha vært på Tons of Rock festival i Halden på Fredriksten Festning sammen med en god kompis.

Vi ankom der tidlig i går formiddag og møtte en annen kompis som sammen med to venner skulle være der gjennom alle tre festivaldagene. De hadde da satt opp en Lavvo tolvmannstelt. Så der fikk vi bo mens vi var der. En herlig gjeng, og vi møtte mange kule folk som campet og deltok på festivalen.

Første band vi hørte på var Exodus, som helt klart ikke var min cup of tea. Neste var Arch Enemy, som var helt rått med sin kvinnelige vokalist. Veldig bra å høre på konsert, men kommer nok ikke til å spille dem hjemme i stua. Så hørte vi på Whordome Rife, noe psykedelisk messe-rock, det var veldig delte meninger om den musikken, men jeg syntes det var kult. Det siste bandet vi hørte var Audrey Horne, og de bar dritflinke, utrolig bra, så de skal jeg lytte litt på albumene til og finne de låtene som jeg bare rådigget i går. Men før siste bandet spilte selveste årsaken til at kompisen min og jeg dro på festivalen: Ozzy Osbourne!!

3. desember blir Ozzy 70 år. Og under konserten i går på på Tons Of Rock syntes jeg han leverte nesten over evne med god gammel klassisk helt rå rockemusikk. Den nyeste låten var hentet fra No More Tears-plata fra 1991, og de eldste var de legendariske låtene fra Black Sabbath-katalogen fra tidlig 70-tall og Sabbaths andre album Paranoid.

Med seg hadde han trommeslager Tommy Clufetos som var helt rå med stikkene sine. Adam Wakeman på keyboard, Rob «Blasko» Nicholson på bass og Zakk Wylde på gitar.

Klokken 22.15 presis kom Ozzy på scenen og legenden som han er startet med fantastiske Bark At The Moon etterfulgt av Mr. Crowley, og med det var en fantastisk konsert i gang.

Jeg kan nevne I Don’t Know, Crazy Train, Suicide Solution, No More Tears, Road To Nowhere, I Don’t Want To Change The World, Shot in the dark, og første ekstranummer (av tre) Mama, I’m Coming Home.

Hele veien var Ozzy fokusert, ren i tonene og innbitt til tusen. Han var spot on samtidig som han hadde et band av fantastiske musikere som var supertett og heltent rundt han.

Da det nærmet seg det vi trodde var slutten av konserten fikk vi et kvarter med gitaronani fra Zakk Wylde, etterfulgt av en bombastisk trommesolo fra Tommy Clufetos.

Men så kom tre fantastiske ekstranumre..

Det ble over 90 minutter med Ozzy og co i knallform!! Kompisen min og jeg var så høye på opplevelsen at gleden lyste – det gjorde også konserten ekstra spesiell, å oppleve den sammen med en som digger konserter og Ozzy minst like mye som jeg gjør.

Det ble etterpåfest i en nabohytte, og jeg var så full av øl på slutten at jeg kunne trillet. Våknet i morges så gikk vi på cafeen nedenfor og spiste cheeseburgere til frokost, haha – ja til livet!! 😜

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#tor #tonsofrock #halden #fredrikstenfestning #festival #musikk #konserter #exodus #archenemy #whordomerife #audreyhorne #ozzy #osbourne #theprinceofdarkness #ozzyosbourne #nomoretears #blacksabbath #paranoid #tommyclufetos #hardrock #heavymetal #adamwakeman #robnicholson #blasko #zakkwylde #barkatthemoon #mrcrowley #idontknow #crazytrain #suicidesolution #roadtonowhere #thefarewelltour #nomoretearstour2 #rock #idontwanttochangetheworld #shotinthedark #mamaimcominghome #fest #moro #cheeseburger #jatillivet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg