Slik holder du djevelens avkom, satans yngel unna!!

De aller fleste har kjent på følelsen. Et 2 cm langt insekt, stygg en faen, en jævla plagsom dritsekk kommer flygende mot deg. Du får panikk. Det er en veps.

Joda, har skjedd meg mange ganger. De verste minnene er da jeg i solen i Romania skulle smøre meg med solfaktor. Jeg brukte en blå flaske fra Nivea som jeg sprayet på kroppen. Så kom jævlene, hver gang jeg brukte den solsprayen. Det ble bedre da jeg fikk byttet til en annen type.

Et annet minne er da jeg jobbet i pleien på et sykehjem i Harstad back in the days. Gjennom lufteanlegget hadde vepsen kommet inn og befant seg på alle rommene der jeg skulle foreta stell med beboerne og ellers gjøre jobben min. De kravlet opp av søpla på kjøkkenet, og forfulgte meg hele veien hjem.

Så var det den gangen vi var på handletur i Svinesund i Sverige. Jeg kommer ut av Gotteland med to brett Coca-Cola bokser i armene, og her kommer jævlene flygende. Jeg løp rundt på parkeringsplassen, og de sluttet ikke følge meg. Folk lo, mens jeg opplevde et mareritt i våken tilstand.

Jeg hadde en katt som ble stukket av en veps, hun skrek av smerter i flere måneder etter. Hver gang jeg strøk henne. En barndomskompis ble stukket i øret, og det ble ti ganger så stort og så ut til at det skulle eksplodere. Han ble innlagt på sykehuset.

Slik er det altså, når vi skal kose oss i sommersola på terrassen, i hagen eller på puben dukker disse satans drittsekkene opp. Vepsen kan vel sies å være like hatet som myggen, men jeg hater den enda mer. Jeg har ikke følt stikket dens, men det har jeg ingen intensjoner om heller, så jeg kan løpe gjennom vegger, vinduer og fjell for å unngå dette djevelens avkom.

Men i dag har jeg lært om en utrolig enkel metode for at vepsen skal slå seg ned hos naboen (forhåpentligvis hos Dragen), og ikke hos meg.

Å henge opp en brødpose av papir på terrassen, eller rett ved der du skal sole deg skal funke veldig bra. Vepsen tror ganske enkelt at det er et annet vepsebol, og holder dermed avstand. Vepsen er visst ganske så nøye på hvem de slipper inn i sitt bol, og en fremmed veps som ankommer området vil neppe holde seg der hvis den tror at 200 andre satan-insekter bor der.

Så neste gang vepsen kommer for å plage deg, prøv å heng opp en papirbrødpose på terrassen. Ifølge flere på sosiale medier fungerer trikset utmerket!

Gi meg gjerne tilbakemeldinger om dette!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#insekt #veps #sommer #sol #djevelensavkom #satansyngel #dritsekker

6 kommentarer
    1. Angst sjæl, selv om jeg aldri kan huske å ha blitt stukket. Har selvsagt spredt denne angsten til tenåringen. Fra hun var liten har jeg brølt: “Løp! Bare løp!!!”
      Lite pedagogisk riktig selvsagt, men jeg hater dem av hele mitt hjerte.
      Posetipset skal prøves ut.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg