Farlig byliv – tror du ikke dette kan skje deg??!!

Ei venninne i barbransjen og jeg satt en ettermiddag og pratet om ting som skjer på byen som ikke burde skje.

Jeg fortalte henne om en episode der noen hadde hatt Mintu brennevinslikør i ølen min. Det som skjedde da var jo at ølen fikk en høyere alkoholprosent, og smakte ikke øl lengre. Ikke det verste som kan skje da en merker det med en gang. Det finnes verre ting, mye verre!

Gjennom tiden har vel mange fått med seg, og desverre mange opplevd å bli dopet på utesteder, at noen har noe i ølen eller drinken deres. Før i tiden var innsovningsmedisinen Rohypnol et stort problem. Noen kunne ha det i drikken til en jente, og hun kunne da bli så ruset at hun ikke var i stand til å ta vare på seg selv. I mange tilfeller førte det til at jenta ble voldtatt. Problemet ble redusert da produsenten tilsatte stoffer i Rohypnolen slik at den ble blå. Og hvis den ble tilsatt i en drikk ville drikken skifte farge.

Men etterhvert har det blitt mye forskjellig som er blitt oppdaget at både tankesløse og ondsinnede har i drikken til andre. Alt fra nevnte Mintu, diverse pillere, til GHB. Jeg har opplevd å få i meg Ecstasy. Hendelser som har ført til mange besøk på legevakt og akutten, og vold og voldtekter på byen. I mitt tilfelle gikk det bra.

Mange er forsiktige og oppmerksomme på byen. Passer godt på drikken sin, og drikker den opp før de går på dansegulv, ut for å røyke, eller på toalett. Men det er ikke like lett bestandig, for de fleste er jo ute for å ha det gøy, de blir lettere beruset, eller ganske fulle, og da er det ikke bare bare å følge med.

Noen følger ikke med i det hele tatt, og sitter med holdningen "det skjer ikke meg".

Og så er det noe som veldig få tenker på. Når en hører om folk som er blitt dopet på byen. Da tenker en ofte at det er sikkert en annen gjest som har hatt noe i drikken. Men hva hvis det ikke er det? Hva hvis det er en av de ansatte på det utestedet?!!

Skummelt!!!

Vi lever i en gal gal verden. Pass på dere selv, og vær forsiktige når dere er ute og drikker på byens utesteder!!!

Takk for at dere leser 😊

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#bar #pub #serveringssteder #byliv #sportspuben #strømsøsportspub #alkohol #narkotika #jatillivet

8 kommentarer

Siste innlegg