Sophie Elise burde slettet bildene, men for sent!

Alle som vet hvem Sophie Elise er kjenner til at hun er imot pelsindustrien, palmeolje og ikke spiser kjøtt.

Desverre så er det ikke så lett i denne verden å holde oversikt over alle mulige produkter. Om de inneholder palmeolje, om de er testet på dyr, om de er laget AV dyr og så videre.

Så noen ganger blir det slik at selv om man er imot, så ender man plutselig opp med å bruke uansett, ved et uhell, eller at man er uoppmerksom eller noe. Da er det greit å være meg eller deg, og MYE verre å være Sophie Elise. Folk er sjalu på henne, og ønsker å TA henne for alt hun har oppnådd.

Stadig får vi høre at Sophie Elise har reklamert for et produkt med palmeolje, eller brukt et produkt som er testet på dyr. Det er nesten like vanskelig å unngå som å falle på isen, en ønsker ikke å gjøre det, men før eller siden skjer det likevel. Kanskje ikke denne vinteren, men neste.

Nå er det noen bilder fra Sophie Elises Instagram som har vakt oppmerksomhet. Det dreier seg om en kåpe hun poserer i. Kåpen er fra ‘Max Mara’, og de som kjenner godt til merket vet at ‘Max Mara’ kun bruker ekte pels. Det visste ikke jeg (og tydeligvis ikke Sophie heller). Så pelsen Sophie Elise bruker er Sølvrev (White Fox). Hun er nå tydeligvis blitt gjort oppmerksom på at pelsen var fra de vakre revene, og burde slettet bildene, men for sent, de er nå likevel ‘all over the internet’.

Litt usikker på hva jeg skal tenke om dette. Er man motstander så sjekker man før man tar på seg pelsen, man kan ikke bare ‘anta’ at ens venninnes pels er uekte fordi en selv er imot pelsindustrien. Så det var ikke Sophie Elises pels, den var lånt av en venninne til akkurat disse bildene.. men likevel.. er man imot, så er man imot..

Hva mener dere?

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sophieelise #sophie #blogger #blogg #instagram #rev #sølvrev #pels #pelsindustri #palmeolje #maxmara #photoshoot #noah

18 kommentarer
    1. Jeg tenker at alle gjør feil, men når man er en så sterk motstander av diverse ting som hun er så burde hun være enda mer oppmerksom på det hun bruker, og legger ut. Spesielt når man er et kjent ansikt som de fleste følger godt med på. Blir fort litt hyklersk.

    2. Eli: Enig. Vanskelig å følge med alle hår og sminkepriduktene osv. Men når msn tar på seg en kåpe med pels, da bør man virkelig sjekke hva man driver med :-p

    3. Jeg hadde googla i øst og vest før jg tok på mg ett oppdrag i å vise frem kåpa. Og jg har og nå sitti å googla om max mara. Om weekend max mara er dt samme, så selger di fuske pels.

    4. Kari anne: Enig, jeg hadde forsikret meg.

      Weekend Max Mara er nok samme designere og firma, men en kolleksjon som bruker fuskepels istedet for ekte. Kanskje det var det hun trodde det egentlig var? 😛

    5. Alle gjør feil. Det er det man gjør etter at man skjønner at man har gjordt feil, som skiller oss.

    6. Bjørn-Erik: Det er jeg også enig i, men jeg tenker at det er litt annerledes når man stiller seg opp i en demonstrasjon utenfor Stortinget og holder tale imot pelsindustrien og bruk av pels, så stiller du på photoshoot noen uker etterpå iført pels fra Sølvrev. Burde hun ikke etter alle uttalelsene, og demonstrasjonen på Stortinget sjekket om pelsen hun kledde på seg var falsk eller ekte? 😉

    7. Jeg sjekker ALLTID..For å bruke ekte pels skjer virkelig ikke… Kanskje bare meg, men jeg reagerer så innmari når noen bruker pels…
      Ha en fin kveld vennen :)stor klem Mariann

    8. “weekend Max Mara” er navnet på nettbutikken der de slipper nyheter fra uka som har gått! MAX MARA er et av verdens største motehus og klærne koster flesk! Jeg har jobbet mange år i motebransjen og kan si med 100% sikkerhet at Max Mara aldri ville laget en pelskrage av fuskepels! Det har aldri skjedd! Ja, de bruker også ull, sauseskinn i tillegg til kanin,mink og sølvrev. Kåpen som er avbildet er i hvert fall laget av angora og sølvrev og koster nøyaktig 13400,- Her er det jo ingen som er “ute etter å ta noen” men som en som er medlem av mote mot pels syntes jeg det er flott at sannheten kommer for en dag! Sjokkerende å få smelt et slikt bilde i trynet bare 8 uker etter at hun holdt den mest rørende appellen jeg har hørt noen gang i Noahs fakkeltog! Meget skuffende og enda mer skuffende er det at hun ikke har forklart seg enda, og det har gått 2 døgn! Mest opptatt av at boka si har solgt 30.000 eksemplarer da vettu!

    9. Flott du hiver deg på du også .jeg skrev jo om dobbeltmoralen til Sophie Elise for 2 dager siden. Som du sikkert fikk med deg 😉 det er skikkelig pinlig at hun står å snufser og gråter å bryr seg om dyrene for så å hive på seg en sølvrev pels for en fotoshoot . Og jeg skal ha ett skikkelig svar av henne i løpet av uken . Denne skal hun ikke slippe unna med . Hun fronter dyras sak . Vi kan ikke ha en slik frontperson .. som ikke mener det hun står for . Palmeolje saken… flirer av den ennå og nå ,produkter testet på dyr . Sophie Elise er kanskje ikke ett forbilde allikevel? Drivkraften bak denne bloggen er det folk vil høre , for dette blir det penger av ! Jeg har fulgt med lenge og nå tror jeg i snart får se hvem hun egentlig er …. Igjen takk for at du også setter fokus på dette . Klem Lena

    10. Skjønte at du er Sophie Elise fan , liker ikke folk som ikke kan stå for d de gjør .. slik som SE jeg visste ikke .. bla bla . Det holder desverre ikke . Når penger blir viktigere enn moral…. du skjønner sikkert hva jeg mener . Super søndag videre til deg og ha en flott start på den nye uken 😉 klemmer

    11. Lena Andreassen: Jeg og SE er fra samme plass, jeg kjenner til henne, jeg kjente faren hennes en gang, vi har felles venner osv. Så jeg vet at du tar feil av henne. Men men.. god søndags kveld til deg oxo 🙂 klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg