Den (v)onde sirkel.

Jeg fant et ‘dikt’ som jeg skrev for fem og et halvt år siden. Det som slo meg da jeg så igjen dette, var at jeg ser at noen hendelser i livet mitt stadig kommer tilbake til meg, som om de går i sirkel. Minner fra fortiden som ikke er gode, såkalte nære, venner og familie, som svikter i mangel på forståelse. I mangel på å prøve å forstå. Egoisme.

Farvel!

Har en stor klump i brystet og vonde følelser.

Fortid er nåtid igjen.

Fortrengte tanker og hendelser.

Fortid er nåtid igjen.

En smerte gitt av mine nærmeste.

.

En smerte som sendte meg på flukt.

Fortid er nåtid igjen.

Nytter ikke å flykte.

Fortid er nåtid igjen.

Mine nærmeste er ikke mine nærmeste.

.

De er selv sine nærmeste.

Fortid er nåtid igjen.

De har meldt meg ut.

Fortid er nåtid igjen.

Tok meg hele livet å skjønne.

.

Jeg må selv melde meg ut.

Fortid er nåtid igjen.

Det gjør vondt.

Fortid er nåtid igjen.

Farvel!!

.

‘Farvel’ av Roger Endrè Kl.03:50 18.11.11

På tide å bryte sirkelen..

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#minner #fortid #kjærlighet #forståelse #denvondesirkel #denondesirkel #smerte #dikt #poesi

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg