Kjære Norge – forklar dette ‘bildet’ for meg!

Det er ikke bare meg som reagerer når det kommer unggutter i tyveårene fra Tyrkia, Irak, Tunisia osv kjørende i helt nye flotte dyre biler. Hele tiden nå ser vi dem i i dyre BMWer, Mercedes, AM, og i det hele tatt.

Så suser dem rundt her og viser seg fram så godt de kan. Dem har også hus og/eller leilighet. Virkelig alt på stell.

En jeg vet om, han er fra Tyrkia. Og der er han faktisk nå. Han spanderer og bor sammen med dama en måned på All Inclusive 5-stjerners hotell og har betalt femtitusen for det.

Han jobber deltid på kiosk, og har helt ny bil (BMW 520d, hvit), nyoppusset flott leilighet med alt inventar, og han betaler for å bo på luksushotell når han besøker hjemlandet sitt. Hvordan går det an? Hvordan får han det til?

Joda, her kommer flotte landet vårt. Staten Norge, og fyller lommene hans med penger. Ikke bare han, men alle som han får like mye. Vi snakker ikke om hjelp lengre, men store gaver og et luksusliv.

Og jeg sitter her og forstår det ikke. Kan noen forklare meg? Hvorfor er dem i det hele tatt boende i dette landet når dem kan reise og bo når som helst i hjemlandet sitt? Dem bare velger ikke gjøre det. Bor dem her blir dem sponset med luksusferier til hjemlandet, dyre biler, leilighet, og kan feste på de dyreste stedene her til lands og i tillegg reise på de flotteste ferier på staten Norge sin regning.

Hvorfor skal dem leve et luksusliv når dem flytter til Norge? Fordi dem hadde det så fælt der dem kommer fra? Rart det der..

Og jeg kan liksom ikke heller skjønne hvorfor noen velger å reise på ferie til et land hvor de hadde det så fælt at de måtte flytte derfra..?!

Er det slik for at Norge har et behov for å vise hvor mye rikdommer landet har? Er det veldig viktig for staten at alle utenfor landets grenser skal tro at alle lever og har det så utrolig bra i Norge, økonomisk, helsemessig osv..?

Vel slik er det ikke. Og dette er ikke for å beklage meg over eget liv, jeg tilpasser meg, jeg har det bra, har den beste lille familie, mye kjærlighet, flotte opplevelser og gode venner. Om kort tid skal jeg til Kreta. Men altså.. Jeg er Norsk, født og oppvokst i Norge. Jeg har en pustesykdom og flere andre diagnoser. Dette gjør meg til tider bevegelseshemmet, jeg er nektet å kjøre opp til bilsertifikat pga sykdom. Jeg må betale over 80 kroner i buss for å komme meg til og fra NAV når jeg blir innkalt til møter der. Jeg får ikke engang honnør på bussen. Og til NAV må jeg, er avhengig av dem for å få noen kroner til faste utgifter, mat og medisiner. Og det er ikke alltid jeg får nok til å ta ut alle medisinene jeg burde ha. Vedtak får jeg bare for noen måneder av gangen slik at jeg aldri kan planlegge fremover. Jeg må alltid leve i uvisshet.

Og på bussen, på vei til NAV møter jeg de eldre innvandrerne fra Tyrkia, Iran, Irak osv. I fin helse, flotte klær og nye burkalignende antrekk kommer de på bussen, som er gratis for dem. De skal bare to stopp videre, så skal de av igjen.

Kjære staten Norge, mitt hjemland – ser dere ikke hva som er galt med dette bildet??

😳

Og istedet for å skrive standard kommentarer og fraser som ‘send dem hjem’, ‘lykkejegere og pakk’ – hva med å dele deres tanker og opplevelser rundt temaet for å få andre til å tenke.

Det er kommentarfelt her i bloggen under innlegget.

Og DEL gjerne!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#innvandring #innvandringtilnorge #flyktning #flyktninger #innvandringinorge #innvsndringnorge #stat #staten #statennorge #nav #sykdom #honnør #minlillefamilie #mylittlefamily

30 kommentarer
    1. Ja,,, det er virkelig lov å spørre… Trist for min del, vill&trenger det veldig, meeen sånn er det ikke for MEG! Dessverre, ,, Ikke helt frisk jeg, sliter m dårlig knær (slitasje) ++ Men får ingenting ekstra, men burde fått. Blir veldig oppgitt og selvfølgelig “deppa” for at ikke jeg kan “få” litt hjelp.
      ♥ Sånn er livet…..

    2. Ta deg et par timer. Snakk med denne fyren. Hvordan kan han leve sånn? Ting er ikke så lett for invandrere som du tror.
      Mange er flinke med penger. De kjøper på salg og sparer. De får også muligens hjelp fra andre.
      Jeg som sponser deg og ditt liv. Hva får jeg for skattepengene mine? Annet enn en bitter og sjalu mann som sprer hat.

    3. De aller fleste nogenlunde oppegående etnisk norske kan utvilsomt nikke gjenkjennende til din beskrivelse av det du forteller. De aller fleste har også fått med seg den absurde (for å si det veldig forsiktig) utviklingen som har skjedd i det norske samfunnet de siste ti-årene. Det jeg imidlertid stiller et stort spørsmålstegn ved – det er om det etnisk norske folk i realiteten er klar over hvilken MAKT vi som folk har til rådighet?….. – Vi har makt til å få fjernet HVER ENESTE EN av de maktsyke, korrupte, halvt (og helt) bevisstløse politikerne som sitter å ‘bestemmer’ at “slik og sånn skal det være”. – Vi kan kaste HVER OG EN av dem – OM VI VIL – OG BESTEMMER OSS FOR DET!!! . . . . . . . . . . .

    4. Virker veldig så bitter da, sjalusi er en fin ting og enda lettere å skylde på staten for at de har noe du ikke har. Hvor er kildefakta her? Om du skal legge ut de påstandene du kommer med så må du også henvise til noe som bekrefter de. om ikke kan man ikke annet enn å ta dette som reine antagelser fra din side. Så hvordan vet du at får så mye penger? hvordan vet du at de ikke sparer? kan pengene komme fra andre enn staten? osv osv osv. Han en fin dag. 🙂

    5. Morten: Bitterhet må være en følelse du kjenner, siden du nevner det. Jeg skylder ikke på staten, men jeg spør staten om mine observasjoner, så med det sagt så har jeg vel svart ang kildefakta. Ser jeg en rød bil, da er den rød, jeg trenger ingen bekreftelse fra noen andre på det.

    6. Mye sant, bare det at en tosk kan surre seg inn her å få full pensjon, noe som mange som har arbeidet meste av sitt liv ikke klarer er veldig unfair. Dette med begrunnelsen han hadde aldri en tjanse til å jobbe seg opp. OK Jeg som har vært kronisk syk / ufør siden 14 års alderen er satt på livsvarig minstepensjon… jeg fikk da faen meg heller ingen tjanse??? rettferdig? nei!

    7. Dette du beskriver her observerte jeg første gang allerede for 30 år siden…
      Dengang som nå, sponset av Norske skattebetaleres penger…

    8. Siden du ba om forklaring. For det første tror jeg ikkr du vet forskjellen på en flyktning, asylsøker eller en vanlig innvandrer som kommer fra et annet land. Siden du hadde hengt deg opp o en tyrker så ja er han garantert ingen flyktning. Men har opphold på andre grunnlag. Noen av den er etterkommere av arbeids imigtanter på 80-tallet og noen har blant annet tysk pass. De kan komme å gå som de vil. Dette er EØS som styrer. Det er kun de med flyktning status som Norge henter selv som får introduksjonsprogram og bolig. For alle de andre gjelder ikke de godene. Å få dekker buss utgifter fra nav har heller ingen ting med etnisitet å gjøre. De som deltar på kurs i regi av nav vil få dette dekket. Eller de som har en statlig ytelse og går på skole. Det er jo bra du ber om å få det forklart for du har jo tydeligvis ingen innsikt på dette feltet.
      Som nevnt over virker du bare bitter. Sett mange slike nordmenn opp igjennom årene. Kommer en utlending i fin bil så er det garantert noe gale. Selv reiste jeg også på ferie til Tyrkia bodde en uke på hotel som for en nordmann hadde kostet 30.000 men mannen min er tyrker så vi ringte og bestilte utenom å bruke charter selskapene. Det kalles å være litt smart. Slutt å være så bitter og fokuser på å gjøre ditt eget liv bedre enn å itritere deg over st andre har fått det til.

    9. De som har råd til fine biler og dyre utenlandsreiser, bor sikkert gratis hos mor og far. Det er en del av kulturen. Unge menn blir satt på en pidestall av familien😊

    10. Det du beskriver er ikke sjalusi, det er Renspikket fakta. Vi nordmenn er snart ikke ønsket i vårt eget land av de hjernedøde politikerne på venstresida. Husk det er valg til høsten det er bare et parti som kan og vil redde Norge og det er Frp

    11. Anonym: Har bedre ting å gjøre enn være sjalu, de som kommer med slike påstander har bare et ønske om å hevde seg selv og sine meninger som hersketeknikk.

    12. Er det krig i landet du kommer fra, spiller det nok ingen rolle om du har råd til å eie en BMW, eller ei. Du vil uansett flykte for å redde livet ditt…

    13. Hva er det du tror utlendinger får av penger her? Sånn du og mange foklarer det skulle en tro de lever på 3-40,000 kr i mnd hver av og sitte på rumpa. Flott det hvis det er en familie på 7, derav 4 er voksene. 160.000 i mnd da 😂 Innse det at mange utlendinger fra forskjellig land, sparer mere enn nordmenn, og er generelt flinkere med penger. Som også nevnt her bor mange med hele familien også. Hadde nordmenn holdt sammen så ville mye vært anderledes. Jeg er enig i at mange missbruker billetten inn til Norge! Og at i ditt tilfelle skulle du også hatt tettere oppfølging fra NAV/kommunen, men og sitte her også dra i utlendingakortet om nav er tull. Ja, fryktelig mange jobber ikke. Mens noen har høyere stillinger enn andre nordmenn, og mange andre jobber og betaler skatt som andre nordmenn. Og ja, nav sender ut mye mer enn det som behøves til noen her og der, men kom da for faen ikke og klag på utlendingene for det! Takker du nei om du får litt bedre bidrag i fra nav? Dette er ren surving i fra din side! Ta deg sammen, og tenk hva du hadde takket ja eller nei til. På tide at NORDMENN forstår at NAV isåfall er problemet (hvis det i det hele tatt er noe problem.) Spesielt at jeg som utlending må belære dere nordmenn om hva som er riktig og galt? Med tanke på hvor slemme og dumme vi er.

    14. GB B: GB B: Nå beviser du et poeng. Fordi det er nettopp Staten Norge, og systemet i Norge jeg stiller spørsmål til. Og jeg spør blant annet hvorden en sååå ung gutt som jobber 50 prosent i en kiosk har råd til ny leilighet og ny BMW, samt bruke femti tusen på fly og opphold til hjemlandet sitt. Og jeg stiller noen få andre spørsmål som eksempler. Så hvordan våger du å si at jeg skal ta meg sammen fordi jeg stiller samfunnsspørsmål til staten og systemet i Norge.

      Jeg har ikke skrevet at noen er slemme og dumme, men etter din kommentar her så kan jeg faktisk begynne å tro at DU er det. Takk for din kommentar her!

    15. Nå må folk i Norge få opp øya, de fleste som kommer til Norge som flyktning har googlet og finni ut at Norge,Sverige og Tyskland er de beste landa å dratil for der for vi mest. Dem er ikke flyktninger men lykkejegere. De som virkelig trenger hjelp ser vi på nyhetene.

    16. Ingen tyrkere er flyktninger, du har fremdeles ikke forstått forskjellen på en asylsøker, flyktning og en innvandrer. Sett deg inn i det før du skriver noe offentlig om en tema du tydeligvis ikke har peiling på. Vist du sjekket meg UDI hvor mange tyrkere som har fått politisk asyl, merk deg terminologien. Så er dette svært få. Et par 100 stykker. De fleste av svært høyt utdannet. Det er akademikerene som sliter i det landet. Resten av de som er her er på andre grunnlag. Men flyktninger er de ikke. Flyktninger håndplukkes av den norske stat. Som du skrev uten å ha forstått det jeg skrev til deg, helheten er større en et blogg innlegg, så bør du spAre omverden for et generaliserende og feilinformerende innlegg.

    17. Veronica: Hvor har jeg skrevet at tyrkere er flyktninger. Jeg har stilt noen spørsmål, som blant annet hvorfor en del reiser på ferie til hjemlandet sitt, men ikke kan bo der? Hvorfor er dem her? Hvor får dem alle pengene i fra? Eller i enkelte tilfeller BMW, leilighet osv (i ung alder i dårlig betalt deltidsstilling). Jeg har skrevet mye, men ingen plasser har jeg skrevet tyrkisk flyktning, selv om gutten selv har uttalt at han er det. Get off your high horse grrrl, og slutt være så høy på pære, er virkelig usmakelig!! Baaaaah..

    18. Veronica: Nå er helheten større enn et lite blogginnlegg, og innlegget består av korte få eksempler av mange. Tyrkeren som nevnt er ikke etterkommer av 80talls immigranter, men angivelig flyktning. Siden du henviser til andre kommentarer her, så ser du også at her er flere som lurer på dette. Du må gjerne tro at jeg er bitter fordi jeg undrer meg over ting, bedre at folk har slikt selvlaget bilde av meg enn å bli oppfattet som nedlatende sur besserwisser som egentlig ikke vet bedre enn sin egen boble.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg