Dagen derpå – Kreta

I dag våknet jeg veldig tidlig og tok da og ryddet det groveste rotet etter i går kveld. Altså jeg tømte glass og beger for rester, kastet tomme sigarettpakker, drikkebeger, tomgods, osv. Så la jeg meg igjen et par tre timer før jeg stod opp og hadde frokost på terrassen vår. Deretter gikk mamma, Birger og jeg bort til Platanias sentrum, og derfra opp til ‘Old Town’ og høyeste punktet her i Platanias.

Oppe i gammelbyen og ‘høyeste punktet’ er det en cafe/restaurant “Vigli” som har en fantastisk utsikt i alle retninger over hele Platanias og helt til Chania/Hania. Der satte vi oss litt med kald brus og røyk før vi fortsatte å se oss rundt der og for så å ta turen ned igjen. Jeg benyttet anledningen i høyden til å kjøpe et glass hjemmelaget lokal honning, hehe..

Nede i byen kjøpte jeg meg et tykt ankerkjede og halsband i sølv. Det til en pris som man betaler kun for armbåndet hjemme. Jeg fikk i bursdagsgave (med litt tilskudd av egen økonomi) et maken armbånd for et par år siden (har alltid ønsket meg) og hadde det på meg ca et år. Jeg tok det av meg for å pusse det, og da forsvant det sporløst, og jeg mistenker det stjålet. Det skal ikke skje denne gangen!!

Etter det var vi på Vanilia og spiste gresk pizza -anbefales!

Nå har vi hatt en liten siesta og skal til en minigolfbane og spille før vi drar på restaurant og spiser middag. Dette er en annen bane enn den vi spilte på i går – en ny dag, nye utfordringer 😉

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#dagenderpå #platanias #plataniaskreta #oldtown #oldtownplatanias #høyestepunkt #høyestepunktplatanias #utsiktoverplatanias #gammelbyen #cafevigli #viglirestaurant #vigli #chania #hania #chaniakreta #haniacrete #honning #honningfrakreta #lokalhonning #plataniashoney #sølvkjede #ankerkjeder #sølvarmbånd #sølvhalskjede #halskjedesølv #ankerkjede #sølv #billigsølv #vanilla #vanillarestaurant #greskpizza #pizza #minigolf #sommer #matogdrikke #mat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg