Rema 1000 i Tollbugata Drammen.

Når en bor 3 minutter å gå fra Rema så er det veldig lettvint å handle matvarer og ting til husholdningen der. Og det har jeg gjort i ti år nå. Men jeg sluttet med det for et halvt år siden cirka ish. Rema startet med såkalte “bestevennavtaler” og droppet da salg av diverse produkter som jeg støtter. Gode produkter som er en del av norsk kultur og som sørger for mange arbeidsplasser. Som Mack øl.

Jeg går heller til Kiwi XL som er noen minutter lengre vei å gå til, men en mye hyggeligere og ryddigere butikk. Bedre utvalg, bedre service.

Rema 1000 i Tollbugata her i Drammen har åpent fra 0600 om morgenen, til 0000, midnatt. Men allerede klokken 1200 på dagen, etter bare seks av de atten timene de har åpent så er de tomme for mange av produktene som en trenger hver dag. Hverdagsprodukter som brød og egg. Er det noe igjen, så er det av varianten som er særdeles overpriset. Så en får liksom ikke gjort innkjøpet på en runde, en må enten komme tilbake, eller stikke innom en annen butikk. Da kan man like gjerne droppe Rema, og bruke feks Kiwi som jeg har gjort.

Der er flere ting som jeg ikke liker med spesielt denne Remabutikken. For eksempel så er det slik at inne i byer er det mest små hunder, og mindre store. Som nevnt er jeg nabo med Rema, og bare i gården her er det 7 små hunder, ingen store. Likevel selger Rema produkter som er tilrettelagt for store hunder. For eksempel økonomipakker Dentastix for små hunder tar de aldri inn, det har de aldri gjort. Våtforporsjoner til små hunder har de sluttet med, er kun til store.

Det er flere produkter jeg har spurt etter gjennom tidene, men nei, jeg må handle det andre steder.

Så nå er det altså slik at jeg har kuttet ut Rema, men som alle skjønner så blir det aldri 100%. Skal man ha kun en pakke melk, så går jeg dit, bare fordi det er nærmest. Så er jeg ærlig om det.

Og som i dag, butikkene stengte 1600, og det kom vi på ti minutter før, så jeg ilte bort til Rema for å kjøpe isbiter, kyllingklubber og blandevann. Jeg personlig synes det er idiotisk og irriterende at de har valgt å redusere utvalget av 1,5 liters brus betraktelig. For eksempel så har de nå sluttet å selge Fanta Exotic, som er ‘mitt’ blandevann. Utvalg er det kun blant småflasker, som koster nesten det samme som store.

Er det slik på Rema i hele landet?

Jeg bare spør, håper dere vil svare. Fortell meg hvilken matvarekjede DU foretrekker, og gjerne hvorfor.

Skulle ønske butikker i Norge var mer som i Sverige, mye mer utvalg, billigere og mer innhold.

Gleder meg til neste Sverigetur 🙂

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#rema #rema1000 #boikottrema #boikottrema1000 #rematollbugatadrammen

12 kommentarer
    1. Har gått over til kiwi jeg og. Nettopp på grunn av bestevenn ordninga til rema. Heldigvis for meg er Kiwi nærmeste butikk, og det gjør det litt lettere. Har vært innom Rema melllm 5-10 ganger etter at de slutta med Mack her nede. Alltid noe jeg skulle hatt med som jeg ikke fikk tak i…

    2. Kiwi er det driv i, alltid blid betjening, får varene jeg bruker og de har tom hørt på mine ønske og tatt inn varer,- 👍For Kiwi Åskollen og Kiwi Strømsø senter.

    3. Må innrømme at vi fortsatt bruker rema fast, men det er vel bare gammel vane.
      Allerede før bestevenn ordningen var det ofte tomt for ting-og da spesielt de billige variantene.
      Jeg har sagt det til butikksjefen at jeg mistenker de bestiller lite billigvarer med vilje, noe han selvsagt benektet.
      Vi har også forsøkt å få de til å ta inn produkter vi savnet uten hell.
      Det er enda en ting som er kjipt der nå, det jobber en utrolig ekkel mannsling der, han er frekk, hater alkohol, tobakk, kjøtt som ikke er halal, overvektige, folk med briller og kvinner
      -og han viser det MEGET tydelig. Han har ved flere anledninger kastet alkohol og kjøtt som ikke er halal nedover rullebåndet, han har sagt fæle ting til både meg og flere jeg kjenner.
      F.eks sa han til ei venninne som kjøpte godteri at “du bør vel ikke handle dette, da blir du enda tjukkere”
      Han er utrolig ekkel mot de kvinnelige ansatte, i tillegg til at han sitter og sikler på ræva dems når de snur seg…
      Osv,osv. Vi har meldt ifra til sjefen der, og han virket som han tok det alvorlig, men dritten jobber der fortsatt 🙁
      Vi kommer nok ikke til å slutte helt å handle der, siden det er nærmest, men tenker vi skal forsøke å bruke kiwi Strømsø senter litt oftere :p
      Selvom jeg savner gamle maxi senteret og matbutikken som var der.

    4. Rema er faktisk verstingen når det kommer til varer utgått på dato også. I mitt nærområde er det ikke så mange butikker og jeg handler som regel på den nærmeste, Coop Extra. Der har jeg også funnet varer utgått på dato, men her virker det som de er bevisst på dato og nedpriser i god tid før siste forbruksdag.
      Slik er det ikke på Rema. Der er det så ille at det blitt en vane å sjekke dato på absolutt alt hele tiden. Jeg har til og med tatt meg i å lete etter dato på dopapir 🙂
      Bakdelen med min nærbutikk er det elendige utvalget. Det er rett og slett en skam hvor lite varer de har. Aller helst skulle jeg handlet på Meny hvor både utvalg, service og helhetlig inntrykk er noe helt annet, men det ligger for langt unna.
      Ha en fin pinse, Roger.

    5. Hei
      Jeg har også kutta ut Rema 1000 på grunn at dem har kutta ut varer jeg bruker mye!
      Jeg er avhengig av urge å det tar dem ikke inn lenger!
      Tragisk butikk!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg