Sportspuben på Strømsø i Drammen.

Nå sitter jeg på Sportspuben, jeg får ikke være her, venter på taxi, diskuterte meg inn pga været, det regner smådjevler. Vanskelig å være hyggelig mot/med folk som ikke liker meg på grunn av personlige meninger. Som om det er rette måten å drive et utested på.

Bedre blir det ikke når folk er mer opptatt av sin egen fylle fremfor vennskap.

Tidligere en gang satt snuppen min og jeg og tok noen drinker hjemme sammen med en nabodame. Etterhvert dro vi ut, 2330-2400-tiden tenker jeg det var.

Vi dro først på Palmen, der kjenner jeg de fleste, og det er sjeldnere noe tull. Men saken er at der stenger dem så tidlig, og da er det lett å bare stikke rundt hjørnet, til Sportspuben. Der blir det tydeligvis ofte masse tull og faenskap.

For noen måneder siden hadde vi gjester her hjemme, og noen av oss ble etterhvert rastløse og ville dra ut på pub. De som var her da liker seg ikke på andre siden av elven, så vi endte med å dra på Sportspuben, på denne siden av elva.

Vi var fire stykker, og jeg gikk rett til baren og jeg bestilte og betalte fire halvlitere. Så satte vi oss, og jeg oppdaget at der var flere kjentfolk på stedet, så jeg minglet litt mellom bordene. Da jeg satte meg med et bord og pratet med et par karer jeg kjenner som var kommet før oss, så kom plutselig hun som jobber i baren og kalte meg drittsekk og ropte høyt så alle snudde seg og så på oss. Og hun gjentok ‘du kommer hit og oppfører deg som en dritsekk, og det er det du er, du er en dritsekk’. Jeg skjønte ingenting. Jeg bruker ikke vanligvis å gå på Sportspuben, jeg har stikket hodet inn der og tittet etter kjentfolk på dagtid, eller vært innom og tatt et par pils kanskje fire ganger i løpet av 2016, sånn helt stille og rolig sammen med en venn eller tre. Hun demonstrerte rundt i lokalet som en furten jentunge som ikke har fått kjærlighet på pinne av pappaen sin til barne-tv. Jeg ble faktisk fornærmet, for jeg har aldri oppført meg som en dritsekk mot henne, og jeg har ikke vært på Sportspuben nok til å fornærme noen der. Det hele var høyst uprofesjonelt, og veldig feil.

Jeg tok saken videre, og stakk innom Sportspuben en tidlig ettermiddag ikke så lenge etter hendelsen. Edru. Og jeg snakket med daglig leder som viste seg å være ‘svigersønn’ til hun bartenderen som skjelte meg ut. Jeg fortalte han om hendelsen, og sa at jeg ønsker en unnskyldning fra hans ansatte. Altså henne. Og det mente han at det skulle jeg få. Han var meget hyggelig og forståelsesfull.

Unnskyldningen fikk jeg aldri.

Og så kom kvelden hvor vi endte på Sportspuben igjen. Både snuppen min, nabodama og jeg.

Tre kvarter/en time før stengetid dro snuppen min hjem. Jeg satt ved et bord og pratet med ei venninne fra nabolaget. Kvarteret før det stengte kom hun venninnen vi ankom sammen med og la mobilen sin ved siden av meg og spurte om jeg kunne passe på den mens hun var på do. Jo selvsagt. Etter tre minutter kom hun tilbake og hentet mobilen. Så gikk det ytterligere tre minutter så sto hun midt på gulvet i lokalet og laget oppstyr for at mobilen hennes var forsvunnet. Folk kikket rundt og letet, men fant den ikke.

Så så betjeningen på opptak gjort der inne for å se om de kunne finne ut hvem som har tatt mobilen. Men ut fra opptaket fant de ikke noe. Da kom hun bartenderen bort til meg og på en måte antydet at snuppen min har tatt den, (siden han bare forsvant så brått?). De mente ikke å antyde at han hadde stjålet den, men kanskje han hadde ment å “passe på” den. De hadde ikke fått med seg at vi var venner og kom sammen.

Det å dra ut på byen for å kose seg og ha en fin kveld er ikke det som ligger på menyen på Sporten. Det er veldig synd at det er slik.

Det er så utrolig uprofesjonelt og smålig. Slike mennesker får jeg så langt opp i halsen. Hadde man enda gjort noe som tyder på at man er banditter, men det er vi ikke. Vi stjeler da fan ikke mobilen til venninna vår, eller noen andres for den saks skyld!!

Så fordi jeg har fortalt vår historie er jeg nå nektet, og kommer mest sannsynlig til å alltid være det. Problemet til de på Sportspuben, som de nå er veldig grinete for, er at jeg ikke har noe hyggelig å si om stedet.. men da tenker jeg.. GI MEG NOE POSTIVT DA!! Ikke vær så smålig og uprofesjonell!

Før jeg forlot i kveld snakket jeg atter en gang med daglig leder, prøvde å være så fornuftig og saklig som en kan være, og da sa han ordrett: “Jeg driter i deg, jeg driter i hva du mener, jeg taper ingenting på deg”!

Det er bare så uforskammet og frekt!!

Rasshøl er det nok av, og Sporten kan de ha for seg selv!!

😜

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

8 kommentarer
    1. Jeg forstår ikke hvordan du alltid får det til å høres ut som du er offeret i alle disse sammenhengene. Altså, fellesnevneren for alle disse “rasshølene” er jo deg…
      Enten har du en tiltrekkende kraft som suger til seg negativ energi, eller så bør du kanskje se litt på deg selv og din egen væremåte. Kan umulig være lett å være omringet av så mye dritt som du forteller om her i bloggen. Det finnes sikkert alternative “behandlinger” som kan påvirke din egen energi og kanskje karma?
      Bare en tanke 🙂

    2. Benedicte: Nei, det er vel vanskelig og forstå. Jeg gråter hver dag fordi jeg ikke skjønner det ikke helt selv. Hver uke er jeg hos lege, terapeut og psykolog. Jeg får hele tiden høre at jeg er et godt menneske, og at det er meget tydelig at jeg ønsker alle godt. Jeg er fellesnevneren som du sier, så da er vel alt min feil, allerede fra jeg ble født.. en mislykket abort som min far har kalt meg så lenge jeg kan huske, de seksuelle overgrepene jeg gikk gjennom som barn, volden, den psykiske terroren.. at fremmede angriper meg på gata med kniv, at jeg blir mobbet på dette stedet jeg skriver om i dette innlegget allerede før jeg har sagt hei.. at jeg blir kalt for en dritt uten å ha gjort noe som helst.. kall det karma, negativ energi, men du ser jo selv hva du kommer me her nå.. ikke akkurat positiv energi.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg