Survivor “fra” Harstad 🐟

Nå er det ikke meg det er snakk om her nå, men det er snakk om Survivor. Det er Kampfisken min som jeg kjøpte i Harstad denne uken som var.

Som mange vet så kjøpte jeg meg et lite akvarium tidlig i januar i år etter å hatt ett opphold med den hobbyen i over ti år, over tolv år.. noe sånt. Jeg trodde det skulle være litt enklere å starte opp denne hobbyen igjen, men men..

Kampfisk er årsaken til denne interessen. Den er så utrolig fantastisk, tøff, vakker, elegant.. alt på en gang.

Survivor er den andre kampfisken jeg har fått etter akvariet kom i hus. Den første døde en helg da snuppen og jeg var borte et par dager på havet, Kiel-tur. Varmekolben var ikke koblet til, så antar det var det som gikk gærent.

Jeg fant Survivor på Dyrebutikken i Harstad sist tirsdag. Dem hadde mange flotte kampfisker, men Survivor hadde en utstråling som ikke var til å motstå. Jeg fikk han holdt av til lørdag, og fikk han hentet da. Så levde han i et norgesglass hos mamma fra lørdags ettermiddag til søndag (i går) kveld da jeg skulle reise hjem. Da ble han knytt i en pose fra dyrebutikken, med vann selvfølgelig. Så ble han puttet i en tom kaffeboks og plassert inni alle klærne i trillebagen min.

Så dro vi i bil fra Harstad ‘by’ til Evenes flyplass hvor han ble sendt på bånd sammen med bagasjen til passasjerene til Norwegian. Inn i flyet. Så hentet jeg han igjen på båndet på Gardermoen, så var han med på flytoget til Drammen, og deretter trillet fra togstasjonen her i Drammen og hit hjem. Hele tiden i posen, i kaffeboksen, i trillebagen.

Han overlevde, derav navnet Survivor. Han virker sterk. Og nå skal jeg gjøre alt for at denne fantastisk flotte fisken skal trives og overleve her i sitt nye hjem.

Han holder seg litt skjult i akvariet enda, lusker litt rundt og gjør seg kjent. Derfor litt vanskelig å knipse bilde av han ennå, men jeg tror nok dere ser og skjønner at dette er et prakteksemplar.

Kommer flere bilder av Survivor når han har skjønt at der ikke er noen farer i akvariet, at han er trygg og blir kongen der han er.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kampfisk #betta #bettasplendens #harstad #evenes #gardermoen #oslo #drammen #akvarie #akvarium #hobby #akvariehobby #akvariefisk #fisk #dyrebutikkenharstad

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg