Veien til et bedre liv!

En av mine lesere prøver å vise meg veien til et bedre liv. Selv om jeg er Ateist, så har jeg alltid syntes Buddhismen er litt ‘søt’ og fascinerende.

Her er et innlegg som min leser har funnet og sendt til meg:

“Du tiltrekker dine livssituasjoner.

Det er en annen vakker historie som skjedde i Buddhas liv:

En gang, da Buddha lærte en gruppe mennesker, begynte en person i gruppen å misbruke ham, og lot ditt sinne gå utover han. Buddha lyttet tålmodig mens den fremmede spottet all sin vrede. Da spurte han: “Hvis noen gir deg en gave, og du nekter å godta det, med hvem forblir gaven, hos deg, eller den andre personen??” “Med den andre personen, selvfølgelig! Enhver idiot kan se det! Sa mannen grimt!” “..” sa Buddha. “Hvis jeg nekter å akseptere ditt misbruk og ditt sinne, hvor skal det gå? Hvor tar det veien? Hvem skal lide med det??

Mannen var så sjokkert at han bare ble taus. Hans sinne var borte. Han var plutselig i rommenes renhet. I det rommet hvor man lyttet, brukte Buddha deretter undervisningen til å forklare det å ta fullstendig ansvar for alle effektene av ens handlinger.

Lytte! Du er ansvarlig for alle dine handlinger, reaksjonene du tiltrekker seg fra andre og alle hendelsene i livet ditt. Når du blir klar over dine ord og tanker, og forstår hvordan de påvirker livet ditt, blir du selvsagt klar over dine handlinger og deres effekter også.

Det er derfor jeg sier, integritet vil automatisk lære deg ansvar. Integritet er ikke bare et enkelt løfte, et enkelt ord eller en enkel ting. Det handler om å stryke ut tenkningen og justere den. Når du renser ditt indre rom med integritetens kraft, vil du innse at du er ansvarlig for alle motsigelser, konflikter og forvirringer du bærer inni deg.

Du vil innse at selv “ulykker” som skjer i livet ditt, blir tiltrukket av deg. Enten det er rikdom, fattigdom, rett eller galt – du tiltrekker alt, alt i livet ditt. Du er ansvarlig for alt som skjer i og rundt deg. Du er ansvarlig for ditt liv!

Sri Nithyananda Swami

Excerpt Essence of Living Enlightenment.

Takk DoG!

PS: Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet!

Send meg gjerne flere råd om veien til et godt liv 🙂

Film: The secret

Musikkvideo: Heal The World – Michael Jackson (YouTube)

Sang: Heal The World – Michael Jackson (Spotify)

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#veientiletbedreliv #ateist #ateisme #buddhist #buddhisme #karma #buddha #sinne #misbruk #handlinger #kunnskap #lærdom #ansvar #healtheworld #etbedreliv

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg