Gammelt bilde fra mormors glansår, til restaurering 💕

I dag har det pøst ned regn fra jeg våknet en gang i formiddag og til nå. Enda pøser det ned. Men jeg valgte å trosse været, og tok med meg jentene på tur, langs elva, til sentrum.

Jeg hadde bestemt meg i går, at i dag skulle jeg ta runden til fotobutikker og fotografer. Saken er at jeg skal få restaurert et bilde av min mormor. Et bilde fra slutten av 1940-årene fra den gang hun var ung. Bildet har en del skader, og noen av skadene er i ansiktet.

Dere ser bildet det er snakk om bak meg på bildet av meg over.

Så i dag tok jeg runden. Og jeg fant en hyggelig fotograf som tar slike oppdrag og gjør arbeidet manuelt, altså for hand. De andre, kjedene, sender inn bildene til laboratorium der arbeidet blir gjort på en automatisk og mer lettvint måte. Men da er det risiko for at det blir endringer i bilde, ansiktsutrykk og personlighet kan forsvinne. Ikke minst er det større sjanse for at bildet selv kan forsvinne. Hun som jeg valgte til dette arbeidet gjør alt selv, og hun sender ikke bildet noen steder.

Jeg gleder meg til å se resultatet. Jeg har konfrontert mamma og hun var enig i mitt valg. Videre skal jeg sende melding til hun tanten min som kontaktet politiet fordi jeg hadde lagt ut bilde på nett av mormors blomsterpyntede kiste, etter begravelsen. Så får hun avgjøre om hun vil ha en restaurert kopi av bildet av mormor, og evt finne ut om det er flere som vil, og hvor mange som vil ha en slik kopi.

Jeg regner med at tante eller noen andre greier å finne noe galt i at jeg får restaurert og kopiert bilde av mormor. Men slik er det bare, noe er galt uansett. Mamma og jeg vil uansett ha dette bildet, så det er vårt valg, og det har ingen noen med.

Jeg prøver ihvertfall å inkludere dem alle, så får dem ta sine valg.

Nå er det Sankthansaften, og vi skal kose oss, vi får gjester her både i kveld og i morgen – så vi får se hvordan dette går 😉

Ha en trivelig sankthansfeiring alle sammen!!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#fotobutikk #fotograf #bilde #restaurering #restaureringavbilde #bildeavmormor #gammeltbilde #mormor #begravelse #familie #øvrigefamilie #mamma #kopi #kopieravbilde #inkludering

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg