Facebooks største mobbeside!

I farvannet av de alle stuntene som har kommet de siste dagene fra Norges “største” blogger bestemte jeg meg en gang for alle å tydeliggjøre for meg selv hvor feil jeg har tatt.

I flere år nå har jeg fulgt bloggen til denne unge jenta. Det begynte rett og slett med at vi kom fra samme by, og jeg syntes det var moro at hun satte hjembyen vår på kartet. Derfor ble jeg også medlem av siden hennes på Facebook.

Jeg likte mye av det hun skrev. Smart, medmenneskelig og sympatisk. Jeg brydde meg lite om sminke, hairekstensions og solarium-innleggene hennes. Men når det handlet om blant annet dyrevern og mobbing, så engasjerte hun meg. Andre ting, som opplevelser fra oppveksten i Harstad, kunne jeg også relatere til. Selv om jeg er dobbelt så gammel som henne.

I perioder fikk hun mye pes og hets for sine uttalelser og valg. Men jeg tok henne i forsvar. Jeg mente at mange misforsto henne, og at den meste av negativiteten hun fikk var ufortjent.

Da hun var i Spania og kjøpte et par katter der som hun ikke fikk ta med seg hjem uten karantene først, søkte hun noen som kunne ta vare på dem for henne en periode. Da kontaktet jeg henne og tilbydde henne et hjem for kattene hos min venninne som hadde leilighet, salong og plass der i byen hvor hun og kattene var.

Samme by som Albir Medical er, som er kjent for plastisk kirurgi og botox.

Hun takket fint nei til vårt tilbud. Hun hadde funnet ei som het “Henriette” til å passe kattene. Etterhvert kom det noen få ord og bilder om kattene. Så var dem plutselig “ute av bildet”. Jeg tenker at dem har det vel bedre der dem er nå. Det samme tenker jeg om hundene som hun har skaffet seg gjennom tiden. Som også er ute av bildet. Med unntak av siste hunden som hun bruker ta noen “photoshoots” med når hun er på besøk i Nord-Norge. Sånn for syns skyld.

Det var da hun stilte på photoshoot med en jakke av angora og sølvrev jeg virkelig fikk vond smak i munnen. Det er ikke så lenge siden, bare litt tidligere i år faktisk. Hun som alltid har vært sååå imot pelsindustrien, hun som skulle være dyrenes venn og beskytter, og holdt tale på vegne av NOAH – for dyrs rettigheter, bare rett før nevnte photoshoot i pels.

Jeg må si jeg følte meg dum. Jeg har aldri sett på meg selv som naiv. Men jenta lurte meg gang på gang. Ikke bare meg, tusenvis av andre også. Jeg vet bedre nå. Det er det tusenvis av andre som IKKE gjør.

Selv når hun lyver, så blir hun trodd.

Link: Sophie Elise lyver med korset i handen, og spytter på det.

Bare det å gå på en butikk og lese innholdsfortegnelser, og da kritisere butikken for å selge produkter med innhold som skader. Og så selge produkter med samme innholdet selv. Hallo!!?? Og når hun blir tatt for det så sier hun bare “ooops, unnskyld, jeg visste det ikke“.

Altså skal en kritisere andre for hva dem selger, så bør en virkelig sjekke hva en selv velger å selge, FØR en faktisk legger det for salg.

Slik har hun fått lov å holde på. Lyve, stjele, kritisere, bløffe, omgå sannheten. Og så går hun videre som om intet har skjedd. Hun går til politi og anmelder, og til media med at hun blir mobbet. Hun startet til og med en nettkampanje mot mobbing, og har vært sååååå trist og lei seg fordi hun ikke skjønner hvordan mennesker kan være så fæle, og at selv om hun er en offentlig person så er det ikke greit å “mobbe” henne.

Jaja.. men hun selv kan skrive stygt om offentlige personers meninger, personlighet og utseende!

Rart det der.

Så kom denne (Link!!) videoen for noen dager siden, 20.08.17. Der hun blant annet angriper Sylvi Listhaug på det mest personligste. Korset, Sylvis barnetro og arv etter sin bestemor. En video basert på løgner, og med grusomme virkemidler som bilder av en død gutt trykket på t-skjorter, latterliggjøring av mennesker. Hard og brutal mobbing – mobbing som hun selv sier ikke er mobbing fordi HUN vet hva mobbing er.

Det er ikke mobbing fordi de hun mobber ikke viser til å bry seg om dette utspillet/lavmålet. Det er ikke mobbing fordi ”å kalle det mobbing er et hån mot alle som har blitt mobbet”(?!). Det er ikke mobbing fordi det er politisk engasjement.. Det er ikke mobbing fordi gamlinger har kalt henne for en “duckface-hore”, og DET er mobbing!!

Noen går til personangrep på meg, Siv og Frp. Også er det vi som er usmakelig? Enkelte blir vel aldri fornøyd.” – Sylvi Listhaug 22.08.17

Hadde Sophie Elise vært noe til dame så hadde hun gitt kredit til Sylvi Listhaug for å være så sterk og tøff og stå imot mobbing og hets på en måte Sophie Elise aldri har vært i nærheten av å takle med samme verdighet. Det fortjener respekt, selv om de er på forskjellig side politisk. Vi har alle enten lest Sophies egne innlegg, eller uttalelser hun har kommet med via VG, Dagbladet, Nettavisen og så videre, og det har vært mye “STAKKARS MEG”!!

Jeg har aldri lagt meg selv frem som et offer.” – Sophie Elise 22.08.17

Uansett hva Sophie Elise gjør så er det alltid noen som forsvarer henne. Og hun har alltid en unnskyldning selv. Var ung og dum – noen ganger så skriver hun som om hun er 60 år. “Det er så lenge siden at jeg kan ikke klandres for det nå, jeg var ung og dum“.

Ung og dum, gang på gang på gang.

Vi lærer alle av våre feil sies det. Tydeligvis ikke.

Jeg har lært meg å skjønne at dette er altså den mest arrogante og egoistiske personen i Norges kjendisverden. Jeg tror faktisk hun sitter og ler av hvordan hun har kunnet bruke så mange mennesker til sin egen vinning.

I’m gonna fuck all your friends“.

Begynner å skjønne hva hun egentlig mener nå. Hvem hun virkelig er.

Hun har startet Norges største mobbeside. Masse dumme mennesker som hopper frem og skal “ta deg” når en kritiserer eller “mobber” henne. Jeg har testet det ut selv. I går. Sophie Elise la ut et bilde av rompeinplantatene sine. Og jeg kommenterte.

Ordrett: “Ganske bimbo da, bare liker å vise seg frem, null respekt for andre. Må være den mest egoistiske jenta i norsk kjendisliv.”

Som sagt, jeg hadde en agenda med uttalelsen.

Denne første kommentaren var den “styggeste” fra meg. Og fra det øyeblikk jeg publiserte den så haglet det inn fra ‘hylekoret’. Jeg beklaget, og jeg ‘forsvarte’ meg med at dette var satire og humor. Altså ikke vondt ment.

Det var det Sophie Elise selv gjorde etter videoen sin.

Selv etter at jeg hadde sluttet kommentere, kom kommentar etter kommentar fra hylekoret, en etter en, at jeg er idiot, at jeg er FrPer, at jeg er voksen og burde skamme meg.. Greit nok, jeg hadde provosert det frem. Men så kom “ageismen”. Da skulle jeg taes pga alderen min, så ble jeg kalt for et feigt esel, så fikk jeg vite at jeg er stokk dum fordi jeg har en humor andre ikke forstår, det ble skrevet at jeg har IQ under 10, og slik fortsatte den ene etter den andre.

Med det fikk jeg frem poenget mitt, og jeg vet at det er ikke bare jeg som ser det, for i innboksen min kom det kommentarer om hvor sykt bra det var, hvordan folk kunne “overfalle” meg på den måten og så påstå at dem er i mot mobbing selv.

At dem ikkehva jeg faktisk beviste.

Massemobbere mot 1 – selv etter at to og tre hadde fått “skjelt” meg ut og gitt meg inn, så bare fortsatte de!

Hahahahahahahaha… 😂😂😂

Velkommen til Facbooks største mobbeside. Hvor alle er falske, fra nese til pupp, fra rompe til lepper, fra dobbeltmoral, hjerte, sjel – til mobbing!!

SophieElise.blogg.no

Her er den aktuelle tråden: Link!!

Sophie Elise, dette er hva du har skapt, dette er ditt ettermæle!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mobbing #netthets #nettmobbing #hets #blogging #sophieelise #bunnytrash

2 kommentarer
    1. Jeg kan til en viss grad forstå frustrasjonen din. Sophie har tatt en god del dårlige valg opp gjennom årenes løp, og hun har også kommet seg dit hun er i dag gjennom å provosere. Jeg har selv vært der – jeg har irritert meg over valgene hun har tatt og hvordan hun har valgt å håndtere enkelte situasjoner. Men når alt kommer til alt, så er det hennes liv. Jeg har også fulgt med deg en liten stund, og jeg har bitt meg merke i at du vanligvis kommenterer de aller fleste innleggene hun deler på Facebook. Ingenting galt i det, men i mange (ikke alle) av kommentarene dine er du ofte veldig uhøflig og ufin. Ordet “bimbo” er et ord jeg rett og slett ikke kan fordra. Det degraderer kvinner til svært enkle vesner, og at du slenger det fra deg på den måte du gjorde synes jeg ikke er greit, sosialt eksperiment eller ei. Det jeg har vanskelig med å forstå, er hvorfor du ikke bare lar henne gå. Hvorfor bruker du så mye av fritiden din på å irritere deg over hva Sophie Elise gjør/har gjort? Av og til bør man rett og slett bare gi slipp, for sinne er ikke en god følelse å sitte igjen med. Ikke ta dette som et angrep på deg, for det er det ikke.

    2. Anonym: Heisann og takk for din kommentar! Jeg har fulgt bloggen til Sophie Elise siden hun begynte å blogge. Og det er ikke slik at jeg bruker noe tid faktisk på å irritere meg over hennes dumheter. Jeg gir folk sjanser i livet, og siden jeg har fulgt henne så lenge, så slutter jeg ikke å lese innleggene hennes pga én uenighet. Og jeg sletter henne ikke pga noen få meningsforskjeller. Det er det som er så dumt med internett, man krever at man skal være så like hverandre. Og er man ikke det så sletter man bare hverandre.

      Uansett, du sier du har fulgt med meg en liten stund. Men du, som alle andre legger ikke merke til navnene til de som komplimenterer og bare er hyggelige. For jeg har alltid vært hyggelig med Sophie og kommentert. Men siste tiden har jeg hatt en skarpere “tone”, og jeg synes faktisk det er greit. Ihvertfall når det gjelder henne, for hun opptrer slik selv. Hun banet veien. Hun har rakket ned på utseendet til personer, hun har gått på det mest personlige med mennesker og gjort narr. Og å kalle henne for Bimbo synes jeg ikke noen burde reagere på, se på bildet jeg kommenterte det under. Se på hvordan hun fremstiller seg selv, alt er jo seksualisering og objektivisering av kvinnekroppen. I videoen Mornajensen fremstiller hun seg selv som ei blasfemisk hore. Det er hun som degraderer kvinner. “Se på meg, jeg spytter på korset og støtter hijab og burka”. Og det hun ikke skjønner at hun er respektløs mot alle religiøse og fler til. Sophie Elise ber om oppmerksomhet, og da kan hun ikke forvente st kun de som liker hva hun gjør er de som skal kommentere. Hun må tåle det negative fordi hun ber om det.

      Og hylekoret, det er jo i hovedsak zombier. Sier de er imot mobbing, så går de i flokk for å mobbe selv. Sophie Elise er bakkvinnen for dobbeltmoral, mangel på manerer og respekt. Jeg tenker at man bør sette litt fokus på det og få øynene opp. Hun har en dårlig innflytelse som bør opphøre.

      Takk igjen – og det er helt greit at du og andre der ute lager dere et bilde at meg som en ekkel person som bare sitter hjemme og er bitter på Sophie Elise. Det er ikke meg, men jeg skjønner at det får folk til å føle seg bedre hvis dem tror det. Morsomt egentlig, hvordan andre forestiller seg hvordan en er ut fra noen få kommentarer på Facebook. Og ironisk hvor feil en kan ta 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg