‘Nårge err et flått land, jai elsker Nårge!”

Jeg kom hjem nettopp her, etter en tur i det fine været med mopsejentene mine. Etter meg kom snuppen min hjem etter en handletur på matvarebutikken. Rett før han kom inn døren hadde han kommet i snakk med en nabo noen hus bortenfor oss.

Denne naboen hadde noe å fortelle.

En annen nabo som vi kjenner fikk i dag namsmannen på sin dør med begjæring om å betale ubetalt husleie, eller flytte ut innen fjorten dager.

Han er fra Jamaica. En av de mørkeste mennene jeg kjenner her i byen. Han har bodd i Tyrkia. På Svalbard. I NordNorge, og nå her i Drammen. I Nord-Norge har han et barn, og et barn her. Så jeg tenker at han forblir nok her i landet.

Han jobber som matlager på gatekjøkken, og er i tillegg støttekontakt.

Hittil i år har han kun betalt én husleie der han bor. Derfor kom namsmannen i dag.

Det vår jamaicanske venn gjør når namsmannen har vært med begjæringen er å ta den med seg til NAV. NAV vedtok på dagen å betale alle husleiene!!

Jeg kjenner jeg blir kvalm!!

Bra for vår venn at han får fortsette å bo i leiligheten. Det tror jeg flere naboer er glade for, for denne mannen er hyggelig og snill, alltid blid. Så heller det enn en ikke integrert syrisk familie med åtte barn eller noe slikt!

Men hva faen er det med systemet i Norge. Den hjelpen han fikk nå hadde jeg aldri fått om jeg var i samme situasjon. Han fikk det til for at han ikke er norsk.

Fuck it!!

Jeg brukte fem år på å få innvilget en sak hos NAV, som jeg hele tiden faktisk hadde krav på!!

Jeg blir så provosert!!!

Hvorfor er NAV slik? Hva er det for en politikk?! Og i disse dager, hvilke partier har det på agendaen å få endret på dette? Frp? Liberalistene??

Norske folk som er syke, går på AAP eller er uføre får ikke hjelp, men innvandrere som faktisk jobber og tjener penger slipper å betale egen husleie??!!!

Det er som en tannlege på Colosseum Tannlegeklinikk her i Drammen sa til meg en gang, jo mørkere en er i huden, desto mer får du dekket av NAV og staten.

Så da er alt dekket når en er svart da!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#namsmann #utkastelse #utkastelsesbegjæring #innvandrer #utlending #nav #norge

2 kommentarer
    1. Sånn har det vært i mange år dessverre.. Det norske folk er livredde for å få “rasist-stempelet” på seg, og dermed kan våre nye landsmenn opptre på denne måten. Det er ingenting den vanlige mannen i gata kan gjøre noe med alene, men om alle dem som har samme mening som oss (hvilket er blitt ENORMT mange), hadde gått sammen mot denne urettferdigheten-så KANSKJE noe ville endret seg. Før den tid, vil utviklingen KUN gå samme vei som nå.. Gjennomsnittsmennesket røsker til seg hele armen om man rekker ut en hånd.. Er menneskeheten det, egoistiske og jævli pinglete! PS: Er helt enig med deg, det er så SYKT at vi som ER norske ikke får en eneste hjelpende hånd, når utlendinger bare kan gå inn overalt og bare spørre… Tragisk og trist utvikling..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg