Verdens beste land for slike som meg?!

Snuppen min og jeg var i Vestfold ei helg på fest hos noen jenter vi kjenner. Det var moro det da, men litt ut på kveldingen da vi begynte å bli litt påvirket var det ei jente som stilte meg noen spørsmål som bruker dukke opp en gang annenhver nymåne. Det er sikkert ikke bare jeg som får det spørsmålet her i verden. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste homofile blir spurt om det.

Personlig så synes jeg at i dag, i 2017 så blir spørsmålet for dumt. Men det er meg da.

Jenta fortalte at hun hadde snakket med faren sin om temaet legning, og det å være homofil. Hun sa også at hun var enig med faren sin. De mente da at det var greit at folk er homofile, men de kunne liksom ikke skjønne hvorfor de homofile hele tiden må “fronte” det å være homofil.

Spørsmålet var: “Hvorfor må homofile absolutt skilte med sin legning?”

Jeg svarer: “Er det bare homofile som gjør det? Eller er det slik at alle mennesker gjør det uten å tenke over det? Man bryr seg så mye om hva andre gjør, at en glemmer seg selv, og tror derfor selv at man er bedre.”

Anyways..

Med tanke på hvordan homofile har hatt det gjennom tidene både i Norge og rundt om i verden så burde det ikke være vanskelig for noen i det hele tatt å skjønne hvorfor homofile viser at de er homofile, at vi er glade og stolte over å få være de mennesker vi er.

I 1268 ble homofile menn i Norge fratatt alt de eide og forvist fra landet hvis det kom frem at de hadde kjønnslig samvær “med annet levende enn kvinner”. Etter reformasjonen rundt cirka 1600-tallet ble straffen for homofili skjerpet til dødsstraff. Gjennom tiden har lover og holdninger endret seg, men homofilt samliv mellom menn var straffbart i Norge frem til 1972.

Så veien til noe som er en menneskerett, å elske, har vært hard og lang for homofile.

I dag blir homofile enda diskriminert og utsatt for overgrep.

Selv giftet jeg meg fire-fem år etter at det i 1993 ble lovfestet at homofile kunne bli “registrerte partnere”. Når man gifter seg må man fylle ut papirer med sine personalia. Da jeg og min daværende mann skulle fylle ut papirene sto der først en del der mannen skulle fylle ut, og så en del der kvinnen skulle fylle ut sine personalia.

Selv om det var gått flere år siden det ble lovbestemt at homofile kunne gifte seg så fantes der ikke papirer for homofile som ville inngå ekteskap/partnerskap.

Jeg tenker det sier litt om holdninger blant folk, da særlig kommune og stat.

Den 1. januar 2009 ble det lovfestet at homofile kan inngå ekteskap. En kan nå undres om kommuner og stat har fått papirene i orden i dag?! Det har vel litt med om hvor i landet man er tenker jeg..

Enda i dag er det fordommer, med årene har det blitt bedre. Men de siste tre fire årene har det blitt verre igjen. Det er 2017, og Norge skal visstnok være verdens beste land å leve i for homofile. Men norsk media og norske politiske partier dysser ned at norske homofile er de som lider mest som konsekvens av muslimsk masseinnvandring til Norge.

Jeg har ikke tall på selv hvor mange ganger snuppen min og jeg selv har blitt utsatt for homohets fra våre nye landsmenn. Fra 2014 til nå skjer det oftere og oftere.

Hvis Arbeiderpartiet får makten etter kommende valg i år, så går homofile en skremmende framtid i møte. Og det blir heller ikke noe bedre for kvinner og barn. Da er det bare å ta frem symaskinen og lage seg hijab, nikab og burka.

Stem FrP!!

Vi homofile kjenner historien. Vi vet også hvordan det er å være menneske. De fleste av oss voksne homofile har meget god kontakt med oss selv, vår legning og hvordan samfunnet er. Vi vet at ungdommer først legger merke til seksuell tiltrekning i 10-årsalderen, og selvidentifiserer seg med sin legning i 14-16-årsalderen. Men når man er så ung vil mange ikke stole på eller be om hjelp fra andre, spesielt når den seksuelle orienteringen, legningen, ikke er akseptert i samfunnet.

På grunn av diskriminering og tragiske holdninger i samfunnet er selvmordstallene blant homofil ungdom mye større enn blant heterofile.

Dette gjelder spesielt tilfeller der familien er avvisende.

Så når vi vet alt dette, hvorfor skulle ikke homofile fronte, skilte og reklamere sin legning? Det er faktisk den eneste måten å fortelle andre, og da særlig barn og ungdom at det er greit å være homo. Å fortelle innvandrere at det er greit å være homo i Norge. At man skal være stolt av den man er, og ikke la seg tråkke på av uvitende, ignorante, fordomsfulle og dumme mennesker.

Skilter ikke homofile selv med sin legning, så er det ingen andre som gjør det!

Og bare et spørsmål til sist. Hvem skilter mest med sin legning i dagens samfunn? Se på tegningen under som skildrer vårt samfunn i dag. Jeg synes at den sier alt!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#homo #homofile #homofili #diskriminering #legning #valg #valg2017 #arbeiderpartiet #fremskrittspartiet #frp #norge

4 kommentarer
    1. Frp? Røka sokka dine eller? De sørger for ett kaldt og forferdelig samfunn. sylvi og siv må vekk fra politikken.. Sånne pur råttenene mennesker har ikke noe på en talerstolen å gjøre!! Basta!!!

    2. Attdetvar: Basta faktisk!!! Hahaha.. nei, jeg har ikke røyka sokkene mine, men du som er inne på det vet vel hvordan det fungerer. Nei, du får dra hode opp av sanden og bruke det som er igjen mellom ørene dine. Akkurat nå er Listhaug og FrP det beste for landet. Og slik er det dessverre bare.

    3. FrP ødelegger for sånne som oss! Listhaug har sagt mot homofile ekteskap mange ganger! Sagt at homofili og pedofili er det samme, og mange andre ting om oss!

    4. Frida Engh: Hun har aldri sagt at homofili og pedofili er det samme, hvor henter du sånt tøys fra? Uansett så jobber hun med innvandring og integrering. Solveig Horne jobber med likestilling og inkludering.

      Nå er det vel slik at alle mennesker har forskjellige meninger om så mangt. For meg er det viktigste med politikk at den holder landet vårt og folket så trygt som mulig.

      Sylvi Listhaug jobber med innvandring og integrering.

      Solveig Horne jobber med likestilling og inkludering.

      Begge er FrP

      ** Frp vil ikke revurdere eller forkaste dagens ekteskapslov.
      ** Frp vil la homofile par bli vurdert for adopsjon på lik linje med heterofile par.
      ** Frp vil ikke lenger si nei til kunstig befruktning for lesbiske par.

      På tross av en homopolitikk enkelte mener ikke gagner LHBT velger ganske mange i den ‘gruppen’ likevel å støtte FrP. Det fordi deres politikk har endret seg mye de siste årene, men kanskje mest for at i dag i Norge er islam den største trusselen mot homofile. Islamister ytrer sit hat mot homofile hele tiden, de ønsker alle homofile døde. Dette er bevist med en ekstremt økende hets og trusler mot de homofile.

      PS: Det står ‘islamister’, ikke ‘alle islamister’. Alle skal ikke skjæres under en kam. Men som sagt, med en innvandring der integrering ikke holder følge, er homohets og kvinnediskriminering økt i samme takt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg