Nostalgiske minner.

Hadde en nostalgisk opplevelse i går da jeg på vei hjem etter behandling. Jeg stakk da innom Brukthandelen som ikke ligger så langt unna hjemme.

Jeg ble stående å se gjennom små 7″ vinylsingler, og fant tre stykker som brakte meg minner fra forskjellige tider i livet mitt.

Det er sikkert mange som husker Geir Børresen og Smurfene. Mitt første minne med Smurfene, vil jeg tro var høsten 1983, da jeg kom i bursdagsselskapet til min to år eldre kusine. Det ble kake, pølser, is og film. Filmen var ‘Smurfene og den magiske fløyten’. Jeg elsket den, og siden har Smurfene vært en slags positiv greie i livet.

Jeg har et par gamle LP’er med Geir Børresen og Smurfene fra slutten av 70-tallet. Og nå også denne singelen med ‘Smurfesangen’ og ‘Skal vi smurfe gåter?’ fra 1978.

Moro!

Den andre singelen er ‘Do the Bartman’ som var første singelen som ble gitt ut i forbindelse med tegneserien ‘The Simpsons’ og albumet ‘The Simpsons sing the blues’. Serien begynte helt i slutten av 1989 her i Norge. Jeg elsket ‘Simpsons’ den gang. Jeg gikk i 6. og 7. klasse, digget Bart Simpson for hans rampete påfunn i serien, og kunne låta hans ‘Do the Bartman’ utenat.

Hehe..

Den tredje singelen er Nina Hagen med ‘My Way’ som hun ga ut i 1980. På denne har selskapet trykket feil. På singelen står det at ‘My Way’ er fra LP’en ‘UnbeHagen’ i 1980. Men den ble ikke med noen av hennes album før i 1985 på LP’en ‘Nina Hagen in Ekstasy’.

Som barn hadde jeg hørt om Nina Hagen, og sett bilder av henne. Jeg syntes hun så tøff, kul og gal ut. Men det var ikke før jeg møtte min eksmann i 1997 at jeg ble presentert for musikken hennes. Da tok det helt av, og jeg har vel alle hennes album nå.

#themotherofpunk

Noen av dere som leser som har hatt noen nostalgiske funn eller opplevelser nylig?

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#smurfene #geirbørresen #smurfesangen #skalvismurfegåter #smurfeneogdenmagiskefløyten #thesimpsons #bart #bartsimpson #dothebartman #thesimpsonssingtheblues #ninahagen #punk #myway #unbehagen #ninahageninekstasy

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg