Håper Strømsø Sportspub i Drammen åpner igjen snart!

Etter noen ærender i byen i dag stakk jeg innom puben for å ta en røykepause og et glass isvann som jeg pleier. Jeg satte meg med noen venner i uteserveringen.

Det var da jeg gikk inn for å hente isvannet mitt jeg fikk en kommentar om bloggen min. Den kommentaren kom fra ei dame som bruker gå på en annen pub, Strømsø Sportspub til vanlig. Jeg kjenner henne ikke, men jeg har lagt merke til henne, pga hun sier ting som ikke er hyggelige.

Joda, jeg skjønner at det er et lite miljø på Strømsø Sportspub som snakker om meg og bloggen min. Og jeg opplever negativitet fra enkelte derfra.

Nå er det slik at Sportspuben har vært stengt noen uker på grunn av oppussing, og da har en del av gjestene begynt å komme til puben i mellomtiden. Men nå håper jeg at Sporten åpner igjen snart, så kan disse folka gå på plassen ‘sin’ der og plapre dritt om ting de ikke vet noe om.

Jeg sier ikke at alle som går på Sportspuben er baksnakkere og idioter, for jeg kjenner flere hyggelige mennesker som bruker være der. Men det er en ‘klikk’ der, og de er ikke noe hyggelige.

Det er nå +- ett år siden at vi, snuppen min og jeg, hadde noen gjester her hjemme, og utover kvelden ble etterhvert noen av oss rastløse og ville dra ut på pub. De som var her den kvelden liker seg ikke noe særlig ute på andre siden av elven, så vi endte med å dra på Sportspuben, på denne siden.

Altså Strømsø Sportspub, Blichs gate 2.

Vi var fire stykker, og jeg gikk rett til baren og bestilte fire halvlitere. Så satte vi oss, og jeg oppdaget at der var flere kjentfolk innom, så jeg minglet litt mellom bordene. Da jeg satte meg med et bord og pratet med et par karer jeg kjenner, som var kommet før oss, så kom plutselig hun som jobbet i baren og kalte meg drittsekk! Hun ropte høyt så alle snudde seg og så på oss. Som om hun ville at alle skulle se på oss. Ordrett: ‘du kommer hit og oppfører deg som en dritsekk, og det er det du er, du er en dritsekk’. Jeg skjønte ærlig talt ingenting. Jeg bruker ikke vanligvis å gå på Sportspuben, jeg har stikket hodet innom der ja. Jeg har tittet etter kjentfolk på dagtid, eller vært innom og tatt et par pils kanskje fem ganger i 2016, sånn helt stille og rolig sammen med en venn eller tre.

Denne ‘dama’, servitøsen demonstrerte rundt i lokalet som en furten jentunge som ikke har fått kjærlighet av mamman sin til barne-tv. Jeg skjønte ikke den gang hva det handlet om, og det gjør jeg ikke enda den dag i dag. Jeg fikk aldri noen forklaring. Nå vet jeg, gjennom folk som kjenner henne, at nå har hun gått ut med en historie som ikke har kontakt med hverken sannhet eller virkelighet. Men uansett.. den kvelden så ble jeg faktisk fornærmet, for jeg har aldri oppført meg som en dritsekk mot henne, og jeg har ikke vært på Sportspuben nok til å fornærme noen der. Det hele var høyst uprofesjonelt, og veldig veldig veldig stygt gjort.

Jeg tok saken videre, og stakk innom Sportspuben en tidlig ettermiddag ikke så lenge etter hendelsen. Helt edru, bare for å ha det sagt. Jeg snakket da med daglig leder som viste seg å være ‘svigersønn’ til hun servitøsen som skjelte meg ut.

Jeg fortalte han om hendelsen, i en rolig samtale over en kopp kaffe. Jeg sa at jeg ønsket en unnskyldning fra hans ansatte. Altså henne. Og at jeg skulle bli behandlet på en ordentlig måte hvis/når jeg kom dit som kunde igjen. Det sa han at den unnskyldningen skulle jeg få, og behandlet som en gjest skulle jeg bli. Han fortalte videre at han ønsket at alle som kom dit skulle bli behandlet på en ordentlig og respektfull måte. Han var meget hyggelig og forståelsesfull.

Unnskyldningen fikk jeg aldri!

Noen måneder senere (04.02.17) havnet vi på Sportspuben igjen. Både snuppen min, ei venninne vi nylig hadde blitt kjent med den gang. Også meg da.

Cirka tre kvarter, én time før stengetid dro snuppen min hjem. Jeg satt ved et bord og pratet med ei ‘venninne’ fra Vadsø. Kvarteret før det stengte kom hun venninna vår (som var med oss dit) til bordet der vi satt. Hun la mobilen sin ved siden av meg og spurte om jeg kunne passe på den mens hun var på do. Det gjorde jeg jo selvsagt. Etter tre minutter kom hun tilbake og hentet mobilen. Så gikk det ytterligere tre minutter så sto hun midt på gulvet i lokalet og laget styr for at mobilen hennes var forsvunnet. Folk kikket rundt og letet, men fant den ikke.

Betjeningen tok så å tittet på opptak gjort der inne for å se om de kunne finne ut hvem som hadde tatt mobilen. Ut fra opptaket fant de ikke noe. Det synes jeg enda den dag i dag er merkelig.

Hun servitøsen som kjeftet på meg uten grunn den gangen, som nekter å be om unnskyldning for det, kom så bort til meg og på en måte antydet at snuppen min hadde tatt den, (siden han bare forsvant så brått?).

De hadde sett at mobilen lå på bordet ‘vårt’ mens han enda var der??!! “De mente ikke å antyde at han hadde stjålet den, men kanskje han hadde ment å ‘passe på’ den.”

Det jeg ikke skjønner er at de kunne gå tilbake én time og se på opptaket hva som skjedde ved bordet jeg satt. Men de kunne ikke se hva som skjedde ved samme bordet for ti minutter siden når dette med mobiltelefonen hendte.

Mobilen ble ‘funnet’ dagen etterpå ved Kiwi. Et minutts gåavstand fra Sportspuben. Og jeg tenker at de ansatte beskyttet vedkommende som hadde tatt mobilen. At vedkommende var en venn av dem.

Det ER veldig rart at de ikke kunne se på opptaket hvem som hadde tatt mobilen. Vi satt jo ved samme bord hele tiden, et bord dem tydelig hadde god oversikt over!

Så da valgte de å lede oppmerksomheten over på snuppen min og meg. Høyst uprofesjonelt, ufint og slemt!

Jeg viste meg ikke igjen der før fredag 9. juni. Noen fortalte meg at et vennepar hadde gått dit. Jeg stakk kun hodet innom for å se etter dem. De var ikke der. Jeg var edru, og fikk beskjed om at jeg var nektet servering. Uten foranledning, og uten noen begrunnelse. Jeg antar det var fordi jeg har gått ut med og fortalt om disse opplevelsene jeg har hatt der. Fortalt om hvordan jeg har blitt behandlet, så tenker jeg de ønsker ta hevn for det.

Jeg bare smilte, og tenkte for meg selv at de oppfører seg smålige. De ser seg ut enkeltpersoner de velger å ekskludere og henge ut. Men jeg giddet ikke å lage noe annet oppstyr rundt dette annet enn å fortelle historien i bloggen min.

Jeg gadd ikke da, og gidder ikke nå krangle med daglig leder eller ansatte for at de skal utvise folkeskikk og representere sin egen bar på en profesjonell og respektfull måte.

Jeg gikk så til stampuben, det var dit jeg skulle. Så der ble jeg til stengetid. Da det stengte var det noen som spurte om jeg ble med til Sporten. Jeg takket nei og sa jeg var nektet der.

Det regnet den natta. Det regnet som det ikke har gjort andre netter i år her i Drammen, så jeg gikk til Sporten og spurte om jeg kunne sitte litt innenfor døra og se om regnet roet seg. Det var greit. Etterhvert kom denne daglige lederen jeg hadde snakket med tidligere den gangen. Jeg konfronterte han med at jeg plutselig var nektet servering der. Han hadde tydelig drukket, og besvarte meg med å skjelle meg ut, at han dreit i meg, bloggen min, og at jeg ikke var noe tap for han eller Sporten. Masse ekkelt rør. Så svarte jeg at det er greit, du bestemmer, så dro jeg.

Morgenen etter hadde jeg fått melding fra en som er stamgjest på Sporten, og venn av de ansatte:

“Kroniiot, det er hva du er! Etter alt det stygge du har sagt om Sportspuben, og all den driten du har slengt om betjeningen der, så forventer du å få servering? Du er jo staura dum mann!!! Du er jeg søren meg ikke klok på en flekk. Tre ganger har du blitt bedt om å forlate Sportspuben i kveld. fordi du er nektet der. Like mange ganger har du forlatt puben, og kommet tilbake, som en trassen jentunge, midt i puberteten.”

Så da skjønner man jo hva som kommer ut av kjeften på de ansatte der – til gjestene!!

Det er så utrolig uprofesjonelt og smålig. Slike mennesker får jeg så langt opp i halsen. Hadde man enda gjort noe som tyder på at man er banditter, vært overstadig beruset – men nei, de har ingenting på hverken snuppen min eller meg!

Bortsett fra løgner!!

Så til dette pakkfolket som tror på disse løgnene, og deler dette pisset, pell dere tilbake til sporten der snorting i nesa på dasset er greit, å ha ting i andres øl er kult, og servitøsen som henger ut gjester uten noensomhelst grunn jobber!!

Kos dere!!

😘😘😘

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#palmen #palmenpub #palmenrestaurant #pub #strømsøsportspub #sportspuben #sporten #strømsø #uproffesjonelle #baroguteliv #uteliv #utelivsbransjen #narkotika #skjenkebevilgning #skjenkekontroll #drammen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg