Vi vil ikke vite!

Det vet jeg jo.

I går (Link!!) la jeg ut et blogginnlegg om en mann som har begått seksuelle overgrep mot noe som ser ut til å være titalls med gutter fra 11 år. Og det over flere tiår.

Det hele er utrolig omfattende, og i over et år nå har det vært intens etterforskning av mannen. Datamaskiner beslaglagt. Rassia. Han har vært arrestert og avhørt flere ganger. Det er avklart at han har begått disse overgrepene kontinuerlig fra 1979 til 2007. Han er mistenkt for å enda være aktiv. Han har blitt utvist av Kanebogen Senter i Harstad. Han er også tidligere dømt for seksuelt overgrep. Mens han den gang ble etterforsket og fikk sin dom begikk han samtidig overgrep mot flere andre gutter.

Noen har blitt dopet, noen filmet, og andre truet. Flere har ikke turt å snakke om dette til noen og har holdt det for seg selv i mange år. Noe som har ført til varige depresjoner, angst, rusproblemer, ptsd og så videre og så videre.

Der man tidligere har levd med frykt for å ikke bli trodd, vokser nå frykten for hvor ignorante voksne mennesker og foreldre faktisk er.

Det å bare få seg til å snakke med noen etter å ha gått igjennom noe som dette er så vanskelig at det er umulig å forestille seg hvis en ikke har vært utsatt selv. Og det å faktisk fortelle til noen og da oppleve å ikke bli trodd kan i mange tilfeller være mer traumatisk enn selve overgrepene.

I går etter jeg skrev blogginnlegget om denne overgriperen i Harstad fikk jeg to meldinger fra foreldre med barn. At de faktisk ikke vil vite. Det som har skjedd meg angår ikke dem. Det som har skjedd alle disse som nå har anmeldt, det angår ikke dem mener de.

Det skremmer meg veldig at noen faktisk kan mene at det jeg har opplevd er trist, men at det ikke angår dem.

Hvordan kan det ikke angå barns foreldre at de har en mann gående løs i sitt nærområde og forgriper seg på barn? Angår det ikke dem før skaden er skjedd tenker dem?

Vel, etterhvert i denne saken har jeg jo funnet ut gjennom oppleste vitneavhør at ‘hele byen’, ‘hele Harstad’ har visst igjennom årrekker hvordan denne mannen har operert og opererer.

Og jeg ser jo nå hva som har vært greia hele veien. Folk ‘vet ikke’ i den forstand at de bryr seg ikke før det er dem selv som har blitt rammet, at det er en av deres egne nære og kjære, deres egne barn.

Det er horribelt!

Men jeg gir meg ikke, jeg skal stå på mine to bein gjennom alt jeg har i vente, alene om jeg må. Jeg skal reise til Harstad når dagen kommer. Jeg skal stille opp i rettssaken, jeg skal fortelle alt. Selv om jeg da igjen sitter midt i et samfunn som ikke bryr seg.

Så slik er det med det!

Nå har jeg pakket kofferten! Nå drar vi på ferie!!

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#seksuelleovergrep #ovegrep #pedofil #pedofili #etterforskning #politi #midtrehålogalandpolitidistrikt #advokat #barn #ungdom #fengsel #dom #dømt #oppreisning #anmeldelser #messenger #facebook #sosialemedia #henlagt #henleggelser #bevisetsstilling #plastelina #utekontakten #ungdommenshus #rødekors #frp #småbarnsfamilier #barnefamilier #innvandrere #innvandringsfamilier #avhengighetsovergrep #avhengighetsoffer #kanebogensenter #barnevern #barnevernet #harstadkommune #harstad

6 kommentarer
    1. Hei dette var hard kost å lese, jeg bryr meg og de aller fleste bryr seg og føler avsky for det du og de andre har vært utsatt for. Det er ikke riktig at folk ikke bryr seg, det som er riktig er at de ikke bryr seg med å engasjere seg. En hver ser ut til å ha nok med seg selv. I dette som du beskriver kunne ikke bv gjort noe som helst. Dette er noe politi og domstolene samt helsevesenet burde tatt seg av. Ser her i følge det du skriver at det har svikta i alle ledd her. Også foreldra kan ha svikta, dette er fryktelig vanskelig for alle å vite hvordan man skal forholde seg til. Når mennesker støter på slik som dette, holder de seg ofte tause fordi de simpelt hen er så usikre at de ikke hvet hva de skal si og gjøre. Det er ikke det at de ikke bryr seg selv om det kan se slik ut. Typen du beskriver hører hjemme bak låste dører og bør aldri slippe ut, dette er tror jeg hva vi alle ønsker skal skje med slike seksual forbrytere du har beskrevet i bloggen. Samfunnet har sviktet når denne mannen får gå fritt omkring. Nb! De barna som barnevernet tvangsplasseres har 8 til 20 ganger høyere risiko for å bli utsatt for overgrep enn de som vokser opp hos biologisk familie.

    2. Ove Dag Knarvik: Grunnen til at det har svikta i alle ledd er at folk ikke bryr seg, snur ryggen til og later som om slike ting som dette ikke eksisterer. Det finnes selvfølgelig enkelte som bryr seg, men når det svikter i alle ledd gjentatte ganger, da tenker jeg det sier sitt om flertallet.

      Og de tallene vedrørende barnevernsbarn tror jeg faktisk er høyere, dette gjelder også alkohol, rus og selvskading. Dsv

      Takk for din kommentar her.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg