Blir vi satt på gata? Norge 2018.

Uff.. som mange av dere som leser bloggen min vet så er jeg i en avklaringssituasjon for å bli erklært ufør. Denne prossessen har pågått i flere år da det er mye som skal avklares og dokumenteres. Som norsk i Norge er det ikke lett å få den hjelp som er lovbestemt og som en har krav på.

Jeg ser innvandrere som får hjelp til alt og mer til. Jeg har peridontitt og har ved flere anledninger hatt behov akutt tannbehandling, peridontittbehandling, kirurgiske inngrep med mer. Behandlinger jeg ikke har hatt/har muligheter til å betale selv. Jeg har nærmest vært i ‘krig’ med NAV, HELFO og Fylkesmann i flere år for å få hjelp. På tannklinikken her i Drammen fikk jeg høre at det er synd jeg er norsk, for alle innvandrere dem har hatt til behandling i min situasjon og liknende situasjoner har fått hjelp og økonomisk støtte med en gang.

Ordrett: “Jo mørkere og mer tildekt du er, desto fortere og mer hjelp får du”.

Nylig opplevde jeg at en nabo som kommer ‘fra andre siden’ av jordkloden fikk dekket all husleie han ikke har betalt siste halve året. Ikke betalt fordi han ikke har hatt råd til det, men ikke betalt fordi han ikke gidder bruker sine utbetalinger og lønn til det.

Så her gjelder det på ta vare på seg selv!! En ufør jeg kjenner til fikk nylig brev fra skattekontoret, og han fikk ikke innvilget søknad om redusert skatt og det stod at det ville dreie seg om en betydelig sum… vel.. de, altså Skatt Sør skriver selv at de trekker arbeidsuføre betydelige summer fra trygden der bruttosummen er for høy til å kunne få annen støtte, som for eksempel bostøtte.

Uføre reformen er laget etter arbeidsevne. Og da bør vel en uføretrygd bør vel være for uføre? Og for at en skal kunne klare seg, og i det minste ha et verdig liv?! Og noe livskvalitet?!

Dette er Norge, men politikken er Verdenspolitikk.

I USA så så terroriserer politi hjemløse som blir kastet ut av sine leiligheter fordi trygden deres blir mindre og mindre så de greier ikke husleien som øker hvert eneste år.. Politi arresterer bostedsløse mennesker og etter arrestasjonen er det som om at disse menneskene er gått opp i luft.. I USA nå begynner folk å våkne og forstår eller mener at myndighetene putter folk i femaleirer. Det er bygd over 800 fema leirer i USA som skal stå tomme… men er i full drift døgnet rundt.

Hele verden har alltid vært sterkt påvirket av Amerika og hvordan ting skjer der. Norge er et land som på mange måter er ‘amerikanisert’, men også veldig naivt. Det har blitt gjort ‘trend’ av å hjelpe i katastrofeområder og så videre i andre land rundt om i verden, og å ta inn nye landsmenn til landet her og hjelpe dem.

Men hvordan er det for norske uføre? Norske bostedsløse? Er man alene så er det virkelig ikke lett å få ting til å gå rundt., å holde tak over hodet, og klare seg.. sist vinter leste jeg om lokalene som ble tildelt romfolket å bo i, her i Drammen, Oslo og flere steder. Samtidig som norske narkomane, uføre og bostedsløse står i kø for å få sove på herberger, og mange blir avvist og må sove under bruer, i søppelcontainere osv.

Det er over 600 norske bostedsløse i Bergen, over 150 i Drammen.

Snart vinter igjen..

Stakkars meg for det jeg forstår, men enda mer stakkars alle de andre!!

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#avklaring #arbeidsavklaring #ufør #uføre #bostedsløse #narkomane #rusmisbrukere #norsklov #lovbestemt #peridontitt #nav #navsosial #innvandrere #nyelandsmenn #tannbehandling #helfo #fylkesmann #skatt #skattsør #politikk #norskpolitikk #verdenspolitikk #usa #amerika #fema #statskriminalitet #kriminalitet #terrorisme #romfolket #vinter #drammen #oslo #bergen #norge

12 kommentarer
    1. Kommetarer er er her overflødig , all uretten som begåes av kommunale og andre offentlige myndigheter er total og forkastelig , det eneste som kan gjøre forskjell er å få til et reelt folkestyre !!!

    2. Så fordi du har problemer med tennene så kan du ikke jobbe? Kan du forklare det litt nærmere?
      Og; fordi noen snylter på staten så er du sur fordi du ikke kan gjøre det samme? Var ikke du nettopp på sydentur??

    3. Runar: Så moro at du enda følger bloggen min. Etter at du har fulgt meg så lenge og lest så mye av det jeg har skrevet så vet du at min arbeidsevne har ingenting med mine tenner å gjøre. Eller?? Ikke vet jeg, kanskje du har lese og skrivevansker? Eller rett og slett vanskeligheter med å forstå? Begge deler? Mangel på medmenneskelighet? Ikke vet jeg, hahaha.. jo, jeg var så heldig at jeg fikk sydentur i bursdagsgave, og legen min sendt en erklæring til NAV 🙂 Sjalu? 😉

    4. Hallo, og takk for svar 🙂
      Jeg leser bloggen din dersom jeg ser en overskrift som interesserer meg, men jeg har nok ikke fått med meg så mye om hva som gjør at du ikke kan gå på jobb. Men skal se litt gjennom bloggen!
      Nei, gaver må man da kunne få 🙂 Hadde vært noe annet om du selv hadde lagt ut for turen.
      Som sagt: det jeg reagerte på var at du var sint fordi andre fikk dekket ting som du ikke fikk. Men om jeg ikke husker feil så stemmer du FrP, og de er jo for å stramme inn på stønader fra staten. Så kanskje vi begge kan få det vi ønsker 🙂

    5. Virkelighetensverden: jeg er da virkelig ikke sint for at andre får til noe jeg ikke har fått til, dette innlegget handler om systemet, at syke, uføre, narkomane og bostedsløse i Norge ikke får den hjelpebehov trenger. De blir satt til side og glemt fordi det har vært bedre pr for stat og regjering å hjelpe andre som er mer synlige i verdens media. Tenker det blir bedre med tanke på at innvandringen blir dempet med nåværende regjering. Så får vi/folket tydeliggjøre og minne dem på om våre ‘norske tilstander’. Det er det jeg ønsker med dette innlegget.

      Og tilbake til deg, dette er vel første kommentaren du kommer med her som ikke er negativ. Du har fulgt meg lenge, og dine tolkninger og kommentarer er i hovedsak helt på motsatt side av gjerdet enn mitt budskap er ment. Jeg er ganske sikker på at du i de tilfellene mener og irritere og provosere, trolle rett og slett – men takk for det, føler meg nedre som menneske da.

    6. Syns det blir veldig feil å skylde på utlendinger for at du ikke får den hjelpen du trenger. Det er sikkert synd på deg også, men utlendingene er altså helt uskyldige i dette.
      I Arendal, hvor jeg bor er det rundt 35 “bostedsløse” For et par tre år siden ble det besluttet å bygge nødboliger til disse. Min kone og jeg er klassifisert som “bostedsløse” sammen med 12-15 andre som har VALGT å bo i båt i Arendal havn. Vi har ingen behov for nødbolig. Hvis vi ønsker kan vi selge båten å kjøpe oss leilighet på land, sikkert to stykker også. I bergen er det også en hel del mennesker som har valgt en litt annen boform enn den firkanta. Her snakker vi om båt, bobil, hytte osv. Har du tatt høyde for dette når du sier at i Bergen er det 600 bostedsløse?
      Sjekk fakta, og adresser frustrasjonen din der den hører hjemme. I dette tilfelle er det myndighetene som har svikta, ikke utlendingene.

    7. Er UFB selv, bodde meg ihjel i ei MØKKALEILIGHET i Trondheim øst i 1år.
      Prøver nå ALLE muligheter, blir tvunget til å mase og leve hos min stakkars mor som er både pensjonist og dårlig råd.
      Finner jeg IKKE bolig før 19 oktober, så søker jeg lykken på leiemarkedet i Spania for eks.
      Skal f… IKKE meg gå å vandre gatelangs og fryse på meg grisunger til vinteren..

    8. Rein Lepson: Jeg skylder da virkelig ikke på utlendingene, hvor i innlegget har du lest det? Nei, det er nok myndighetene jeg er skuffa over her (har du lest innlegget og kommentarer?).

      Og bare så det er nevnt, så i tilfellet her er det snakk om ufrivillige bostedsløse. Jeg skriver om mennesker som står i kø for å få overnatte på herberger vinterstid. Dette handler hverken om meg og deg. Eller ditt luksusliv. Trist at du ikke forsto dette innlegget, men noen ganger så er det slik at noen er så høy på seg selv at en ser ikke hva andre faktisk prøver formidle.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg