En annerledes dag og vellykket utstilling!

Nå har jeg nettopp satt meg i sofaen hjemme. Med god samvittighet.

Fra i ti-tiden i dag morges har jeg vært på Union Scene her i Drammen. Da holdt Dag Otto Lauritzen foredrag i forbindelse med ‘Verdensdagen for psykisk helse’. Han var kjempeflink, en likanes kar. Og sexy. 61 år faktisk (WOW!!).

Mer om Dag Otto Lauritzen — — > her!!

Om Verdensdagen: Link!!

Da Lauritzen var ferdig klokken 11:05 erklærte Katrin Jensdottir fra Energihuset utstillingen for åpnet.

Jeg stilte (som nevnt flere ganger) ut 5 malerier på denne utstillingen. En utstilling jeg har snakket om og reklamert for flere ganger. På tross av det, var det ingen av mine ‘venner’ eller bekjente som dukket opp. Men det gjorde ingenting, for jeg vet med meg selv, at hadde rollene vært omvendt så hadde jeg møtt opp. Og det var nettopp det utstillingen og dagen i dag handlet om: «noe å glede seg over».

Klokken 12:05 startet broløpet. Der var tre kategorier. Gå(løpe) 1,5 km. Gå(løpe) 4,2 km. Løpe(gå) 4,2 km på tid. Jeg valgte å utfordre meg selv og valgte sistnevnte, den hardeste.

Jeg løp, gikk, jogget, gikk, jogget, pustet og peset, jogget, gikk. Blodsmak og vondt i brystet allerede før jeg hadde kommet meg én kilometer fra start. 4,2 kilometer var plutselig mye lengre enn innbilt/forespeilet. Vondt var det. Men jeg jogget, gikk, pustet og peset, gikk, og til slutt jogget jeg over målstreken.

Utfordring fullført. Beste tid var 18,44 min. Dårligste tid var 41,16 min. Min tid var 33,45. Ikke verst av en utrent førtiåring med osas, cfs og en røykehistorie på 30 år.

Fikk gullmedalje. Hahaha..

Neste år blir det bedre;)

Etter det vendte jeg tilbake til utstillingen. Det var veldig gøy å se oppmerksomheten bildene mine faktisk fikk. En mann kom faktisk å spurte om han kunne ta bilder av de fire fiskene mine. Altså fire av maleriene mine.

Underveis i det hele fikk alle som kom servert gratis kaffe, te, brus, boller, frukt – der var musikkunderholdning og loddtrekning med flotte premier.

Det hele ble avsluttet med at de som ønsket kunne bli med på Fontenehuset og få servert varm chillsuppe med nachos, brød og rømme til og kaffe til dessert.

Avslutningsvis vil jeg gjerne påpeke at alle mennesker har en psykisk helse. Noe vi bør være mer oppmerksom på og vise mer respekt for. Vi har også en veldig forskjellig psykisk helse. Så hvis noen sliter mer enn man burde, hvis noen ønsker å bli sett, og kanskje få hjelp, så er Energihuset og Fontenehuset veldig fine steder å starte – oppsøke.

Jeg har i halvannet år vært aktiv bruker av Energihuset. Der går jeg på malekurs, og der har terapeuten min kontor. Bygget har en fantastisk atmosfære og en føler seg veldig velkommen. Adressen er Nedre Storgate 24, og her er bilde av huset: Link!!

Link: Fontenehuset Drammen

Tusen takk for i dag alle sammen!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#verdensdagen #verdensdagenforpsykiskhelse #dagotto #dagottilauritzen #katrinjensdottir #utstilling #kunstutstilling #unionscene #maleriutstilling #psykiskehelsetjenester #energihuset #fontenehuset #dagsenter #dagsenterdrammen #drammen #drammenkommune #kunstutstillingunionscene #kunstutstillingdrammen #maleri #broløpet #drammen2017

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg