‘Dialog’ med muslim på byen.

I helga som var fikk snuppen min og jeg besøk av et vennepar her hjemme hos oss en av kveldene. Vi tok noen drinker og koste oss. Etterhvert ble klokken mellom tolv og ett på natten og rastløsheten kom. Venninna vår og jeg dro ut på byen, og kompisen vår og snuppen min ble igjen her hjemme hos oss.

Da vi ankom sentrum bestemte vi oss for å dra på et ‘nytt’ utested. ‘Nytt’ i den forstand at det var et sted utenom de stedene vi bruker besøke til vanlig når vi er ute på byen.

Venninna mi bestilte seg en drink. Jeg kjøpte meg en øl. Der var en del folk på stedet, men vi fant et langbord med mange ledige plasser. Det satt kun én person der, litt lengre bort ved samme bord. Vi satte oss, og etter litt kom venninna mi i snakk med vedkommende som satt litt bortenfor.

Han var fra Irak, og venninna mi begynte å prate politikk med han. Etterhvert skled samtalen litt ut, og plutselig var det at han var muslim som var et tema. Da sa jeg ifra at jeg ikke liker Islam og den ideologien. Han spurte hvorfor, og jeg svarte som sant var. Jeg liker ikke hvordan Islam undertrykker kvinner, og jeg liker ikke Islams syn på og behandling av homofile. Han spurte så om jeg var homofil, noe han fikk bekreftet.

Jeg var på ingen måter avvisende. Jeg er den jeg er, og jeg er åpen om det.

Han sa så at det er greit at jeg er homo, og prøvde antyde at det er greit for Islam. Jeg skjønte at han sa det for at jeg ikke er muslim, for det har ikke noe å si til eller fra om jeg er homofil, når jeg uansett er det som muslimer kaller ‘vantro’.

Alle ikke-muslimer, ikke-islamister er vantro.

Så derfor spurte jeg han om at hvis han selv var homo, om det var greit for Islam. Han unngikk å svare på spørsmålet og sa heller at «Allah elsker alle».

Nå er det jo slik at betydningen av ordet ‘kjærlighet’ og definisjonen av ‘kjærlighet’, ‘å elske’ er annerledes her enn i muslimske land. Her er kjærlighet respekt for hverandre, det å kunne forelske seg, og friheten til å kunne velge. Slik er det ikke i Islam. I Islam er kjærlighet undertrykkelse, fordømmelse, allah og koranen.

Så da spurte jeg igjen: «hvis du var homofil, kunne du bodd i Irak og vært åpen om det. Han var fremdeles unnvikende, så jeg spurte hvorfor han ikke ville svare. Han reagerte da med å bli rasende og aggressiv, mente jeg var respektløs, kalte meg ting og lagde en scene.

Jeg bare ristet på hodet og sa til min venninne at oppførselen hans var svar nok. Vi tok glassene våre og flyttet til et annet bord som i mellomtiden var blitt ledig.

Ordet ‘respekt’ har tydeligvis også en annen betydning i Islam. Jeg svarte åpent og ærlig på hans spørsmål. Han unngikk å svare på mine, og kalte meg respektløs, når det var han selv som ble aggressiv og kalte meg ting.

Så med det avslutter jeg dette blogginnlegget med å anbefale dere å se dokumentarserien ‘Jævla Homo’, ihvertfall episode 5 som blant annet handler om muslimer og islamisters holdning til homofili.

Her er en link: https://tv.nrk.no/serie/jaevla-homo/MYNT13000517/sesong-1/episode-5

Følg Bunny Trash på Facebook: https://m.facebook.com/groups/338375326358445

#homo #muslim #homofil #islamist #homofili #islam #kjærlighet #koranen #respekt #allah #åpenhet #jævlahomo #nrk #islamisme #norge #norge2017

6 kommentarer
    1. Etnosentrisme: forstå andres kultur utifra sin egen. Er foresten forskjell på islamist og muslim. Denne ene mannen er uansett ikke representativ for alle muslimer eller islamister. Du får ingen forståelse uten å gi det selv. Frekt å fremprovosere reaksjoner på den måten.

    2. Mari: Det var han som tok opp temaet og da er jeg frekk?? LOL!!

      Og er det virkelig forskjell på en islamist og en muslim, og kan du bevise det 😉

      Takk for besøket 🙂

    3. Det er kanskje ikke slikt alle føler for å svare på.
      Når folk gir et hint til at de ikke vil snakke om sin seksualitet så man respektere det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg