Det beste med Facebook.

Da jeg først begynte å bruke Facebook for cirka ti år siden så syntes jeg det var helt genialt å kunne finne gamle skolekamerater, kompiser fra det gamle nabolaget, og så videre. Men det blir jo bare noen ord når man legger hverandre til, og etterhvert er man bare et bilde i hverandres venneliste.

Med årene, nå, synes jeg egentlig mest negativt om Facebook, og sosiale medier i det hele tatt. Det er jo som narkotika, man blir avhengig, og må jo innom å sjekke hele tiden, nesten døgnet rundt. Når man er i familiemiddager, på fest, julebord – alle sitter og trykker på mobilen sin.

Og hva er det egentlig som er så spennende? Folk mister jo helt folkeskikk og manerer når man er på nett. De fleste ytrer seg mest når dem har noe negativt å si, når dem skal kritisere. Ellers er det ganske stille fra den kanten. Nettroll!!

Men noe jeg synes er veldig hyggelig er for eksempel da venninna vår fant en ‘koseklut’ i skogen en gang vi var på sopptur for et par måneder siden. Hun tok bilde av kluten og la ut på Facebook. I løpet av fem-ti minutter hadde hun funnet foreldrene til barnet – og barnet fikk kluten sin tilbake.

Og nå for tre dager siden, mandag formiddag, da jeg gikk over bybroen her i Drammen, så fant jeg en tøy-ugle med en bitering. Jeg tok bilde av uglen og la ut i en lokal gruppe på Facebook. Folk delte, og få timer etter ble jeg kontaktet av en ung bestemor som hadde vært med sitt barnebarn på bytur den dagen.

Det var lille Lotte på ett år som hadde mistet uglen. Og det var så godt når bestemor hentet uglen. For hun fortalte at det var yndlingsleken til vesle Lotte. Hun brukte kose masse med den, og savnet den. Og det at den betydde noe gjorde meg så glad. Lotte ville bli så glad for å få den tilbake igjen. Jeg gjorde noe som gledet et lite barn. Det er det beste med Facebook.

Hvis dere finner kosebamser, leker, sykler som barn (eller voksne) har mistet – bry dere – og ta dere det lille bryet med å legge ut bilde og si fra på lokale grupper på Facebook.

Det er verdt det – den gode følelsen – god karma ❤

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#facebook #sosialemedier #temagrupper #lokalegrupper #grupper #mobil #internett #yndlingsleke #lillelotte #lotte1år #lotte

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg