Flaut faktisk!?!!

Ei venninne som vi ikke har fått pratet med på lenge dukket opp her på besøk sent i går kveld. Det var koselig, og vi pratet løst og fast om alt og ingenting, men mest om størrelser på peniser og slikt, lol..

Midt i alt vi pratet om, så fortalte hun om en venninne som hun har som bruker å dra på statistoppdrag, innspillinger og slikt rundt omkring. Så fortalte hun at denne venninna brukte skrive facebook-statuser som «nå drar jeg på innspilling» og «nå er jeg på filminnspilling i Oslo» og så videre. Og vår venninne syntes det var flaut at venninnen hennes skrev slike statuser..

Flaut faktisk!?!! 😳

Jeg gjør jo det samme. Når jeg drar eller er på innspilling så kan jeg godt legge ut en status om det på Facebook, og jeg kan godt skrive i bloggen min om opplevelsen.

Er det slik at mine venner, familie og bekjente synes det er flaut at jeg gjør det?

Hvorfor?

Er det så galt at jeg forteller at jeg gjør noe jeg liker? At jeg møter folk og er sosial? At jeg ikke ligger hjemme og synes synd på meg selv fordi jeg er syk og ufør? Er det feil av meg å ta oppdrag når jeg faktisk har én dag innimellom jeg klarer å jobbe? Er det så galt at jeg har funnet en jobbløsning der jeg ikke forplikter meg til noe jeg ikke klarer? Er det så galt at jeg en dag i uka kan få leve sånn nogenlunde som alle andre mennesker?

Eller er det bare det at man skriver om det som er galt – eller flaut, eller whatever..?

Det er noe her jeg ikke skjønner 🤔

Men det kan jo være noe i det.

For nesten to uker siden la jeg ut på Facebook, offentliggjorde at jeg «er litt i arbeid for tiden», så la jeg ut promofilmen for Hedman Multimedia – min første promofilm.

Ikke en eneste bekjent, ingen i familien og ingen venner har kommentert eller sagt et ord om dette. Ingen har sagt «så bra Roger», «dette unner jeg deg», ikke et ord om promofilmen eller noe.

Jeg vet med meg selv at hadde situasjonen vært omvendt så HADDE JEG gjort det. Altså, hadde jeg hatt venner, familie eller bekjente som har slitt med flere sykdommer i flere år, levd med konstante legebesøk, sykehusbesøk, brukt medisiner, pustemaskin, gått til psykiater og terapi ukentlig siste året. Så hadde jeg gjort litt ære på min venn og at han tar kampen, jobber, står på og fortsetter leve livet.

Kanskje er det det som er et problem. At jeg lever livet?! Faen veit. Som sagt, det er noe her jeg ikke skjønner.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#jobb #arbeid #oppdrag #statist #skuespiller #promotør #aktør #hedmanmultimedia #ufør #cfs #osas #hypotyreose #psoriasis #periodontitt #cpap #terapi #psykiatri #familie #bekjente #venner

6 kommentarer
    1. Facebookstatuser og andre sosiale medier skal utelukkende bestå av “Nå har jeg bakt brød” eller “Nå har jeg vært på tur.” Gjerne med bilde for å dokumentere. Det er nemlig IKKE flaut. Det er da noe alle vet. 😉 :p 😀
      Tuller! Synes det er artig og interessant å lese om filminnspillingene dine jeg! Fortsett med det!

    2. Dette har nok noe med janteloven å gjøre tror jeg. Flaut er nok et mindre velvalgte ord for å beskrive en form for misunnelse. Hvis noen har et mer spennende liv enn oss “bermen” så må de for all del ikke skrive eller snakke om det. Vi må ikke påminnes at vi kanskje angrer på alt vi ikke gjorde og sjangsene vi aldri tok.
      Ikke noe å bry seg om. Man kan ikke la andre menneskers selvhøytidelighet ta fra en de prestasjonene man har fått til.

    3. Dette har utelukkende med vedkommende å gjøre. Hun har det ikle godt selv og forsøker å få ut frustrasjonen på den måten. Jeg har bl.a opplevd at enkelte mener en ikke kan jobbe profesjonelt som statist / smårolleaktør og leve av det, enda undertegnede er et levende bevis på dette. Stå på, god bedring! Hilsen en kollega som forstår deg meget godt, du har min fulle støtte!

    4. Julianna: Takk! Jeg tenker at folk bør unne hverandre å kunne gjøre hva man liker. Jeg synes det er moro å være med på film- og reklame innspillinger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg