Når en har mareritt i søvn og våken tilstand.

Jeg var 10-11år. Jeg hadde ganske nettopp fått en sovesofa i julegave hos mammaen min. Jeg ble veldig glad da jeg fikk den. Hadde ingenting etter foreldrene mine skilte seg og min far tømte alle kontoer og lot hjemmet vårt gå på tvangsauksjon.

Det var en veldig populær seng på den tiden, og så mye bedre enn det gamle rakleverket fra brukthandelen med skumgummi og ujevnheter. Under den nye senga var der en stor skuff under til å ha sengetøyet på dagtid og sofaputene på natta. Trekket og putene hadde skikkelig fine farger i lys blått, rosa og lilla i «crazy» mønster. Den senga var veldig meg akkurat da. Forsovet enda, kunne gjerne hatt den på gjesterommet her nå jeg.

Anyway… det kom så ei natt, ei natt av de «sjeldne». Jeg føler ikke at jeg har hatt mange mareritt i mitt liv, men den perioden i livet mitt, under skilsmissehelvetet, var jeg noe plaget med det. Så dette var en av de gangene, og akkurat dét marerittet glemmer jeg aldri.

Det jeg drømte var at en mann drepte katten min, hjemme i leiligheten vår. Jeg så aldri ansiktet, men siden vi ofte var plaget med at faren min gjorde innbrudd, eller plaget oss i fylla, så aner jeg en sammenheng. Det var en stygg jævel som hugde av pusen min hodet og supte i seg blodet av henne. Jeg ble redd, kvalm og ville vekk. Jeg var livredd og rømte inn på badet, som var vegg i vegg med mitt rom, og det eneste rommet jeg kunne låse meg inn.

Jeg fikk låst døren og snudde meg rundt. Der på de tørkegreiene under taket der mamma brukte å henge småting som hun håndvasket.. Der hang plutselig kroppen til stakkars katten min. Hun var festet med klyper på forlabbene som om hun var til tørk. Plutselig kom det voksende ut et nytt hode på henne ut av hullet som var igjen etter at mannen kappet det av. Pus satte øynene i meg og hylte med et forferdelig mål: «Hvorfor reddet du meg ikke??»

Det var helt sjukt!!

Jeg bråvåknet av at jeg tisset i senga, når jeg skjønte hva jeg hadde gjort spratt jeg som et olja lyn opp og fikk revet av sengklær og vasket det før tisset fikk satt seg ordentlig og fikk trukket inn i madrassen.

Pus var helt ok og sov sammen med meg natten etter. Faren min flyttet ikke så lenge etter fra Nord-Norge til Svelvik sørpå, og alt ble mye bedre, på det området!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#mareritt #vondedrømmer #underbevissthet #stress #angst #skilsmisse #barn #barndom #vold #voldinærerelasjoner #pus #katt #kjæledyr #psykiskterror #terror #dyrebeskyttelsen

STOPPVOLD.NO (Vold i nære relasjoner)

Dyrebeskyttelsen Norge, Konows gate 5, 0192 Oslo. Kontonr.: 1503.07.94394.

Tlf. 23 13 92 50 / faks 23 13 92 51

4 kommentarer
    1. Det høres ut som en blanding av “halvvåkent mareritt” og nattskrekk…. trigges ofte av traumatiske opplevelser… fæle greier for et barn ❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg